• Asams5

Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015

Utflykt i verkligheten skrev 2015-08-07 08:59:01 följande:

Hej alla fina magar! Kikar in och vinkar lite till "det gamla gänget" här inne. smile1.gif

Blir så glad över att se hur bra det går och att bebisar växer och utvecklas fint!

Vi kommer göra ett nytt försök igen i januari. Innan dess ska vi hinna gifta oss tänkte vi. smile2.gif

Kram på er tjusiga!

Lycka till med bröllop och IVF. Har ni gjort nåt försök nu i vår också eller?
  • Asams5

Skulle också vilja kunna virka små söta saker. Men just nu finns det inte tid och ro till att ens lära sig.

Känner också extrem orkeslöshet. Inte sömnigt trött som sagt. Men orkeslös. Funderar på om det är järnet. Får väl se på tisdag när jag ska till BM hur det ligger.

Vad gäller kattlådan har mannen skött den, och nu på sommaren har dom mest just sina behov ute. Det var någon gång jag var tvungen att göra en insats för att det var nån som var dålig i magen, och den lukten kunde jag ju inte vänta med. Men handskar och tvätta händerna ordentligt. Sen toxoplasmos via katt väldigt ovanlig. Och har man innekatt så är det i princip 0 risk, eftersom dom får i sig det ute. Tror risken är större att drabbas av att vi själva är ute, eller grönsaker och bär.

• Asams5
    lisodan skrev 2015-08-10 13:50:44 följande:

Kanske bara är jag som tycker mig se det. Men känns som magen växt, bara på 4 dagar? Har haft väldigt ont också. Så det hör väl.ihop...? Kanske ser magen lite annorlunda ut också om lillan lagt sig på annat sätt? Skönt att jag ska till bm på onsdag. Känns som jag har massa frågor. Ska det trycka neråt? Ila, sticka? Mensvärk? osv?

För en vecka sen kände jag att 2 mån.kvar var lite. Nu känner jag helt tvärtom. Börjar bli trött på ont och börjar bli RIKTIGT otymplig! Kan knappt gå nånting eller sitta utan att få kramper... Någon mer som känner sig som en VAL?

Känns väldigt igen.
    Din mage har både blivit större och ändrat formen lite.
    Jag känner själv att, bara inte ens en vecka tillbaka, att det blivit mycket jobbigare att hitta bra sovställning i sängen. Blir värsta kuddkriget ibland med mannen för jag håller på så med mina kuddar och stökar. :) Inte blev det bättre häromdagen när jag vurpade på en stenhäll i trädgården. Har varit så mörbultad. Ja smidig är det sista man känner sig.... Hoppas då inte att det är två månader kvar!!! Ska till barnmorskan imorgon och har en hel del jag ska ta upp med henne.
    Har också börjat få mensvärk igen det senaste, och det känns ju jättekonstigt. Likaså att det kan ila och sticka. Ligament-smärtorna har blivit bättre i alla fall.
    Nån mer som känner sig kissnödig fast man precis varit på toa och man vet att det är tomt? Jag har inte UVI. Det är precis kollat. Det är ingen trevlig känsla. Och dessa flytningar blir bara mer och mer. Känner mig jätteoftäsch! Men mannen tycker inte jag luktar illa i alla fall. :)
    Nä nu längtar jag efter mina knuttar.
  • Asams5

Oj vilken aktivitet här är.
    Hoppas allt går bra med kissen idag kakan. Aston och Zelda hälsar. :)

Håller tummarna för att havandeskapsförgiftning håller sig undan Synderella.

Jag var hos BM igår, och för första gången kände jag mig lite besviken.
    Sist jag skulle träffat henne var det dubbelbokat så jag fick en annan. Hade inte fått det meddelandet, så hon hade bokat om utan att jag bekräftat. Det gick bra ändå. Hon gav mig tider för TUL då i alla fall.
    Igår när jag var där trodde hon att jag gjorde mina TUL på antenatal. Så hon verkade ju ha noll koll. Hur som helst så bad jag om att få komma till antenatal för en mer utförlig undersökning av de små när det börjar närma sig. Så förhoppningsvis v36-37 nåt. Och då kan det beslutas om igångsättning. Känns skönt det i alla fall.
    Det är nära nu!
    Så blöjor och tvättlappar är tom inhandlat. Jag tror jag fixat allt nu. Känner mig riktigt redo. Ersättning är väl bra att ha hemma också. Det får fixas.

Känner också ilningar långt ner. Igår var det jätteilande och det ilade även vid svanskotan. Jag har trott det hängt ihop med foglossning. Men troligtvis är det en bebis som borrar ner sig. :) Ettan låg rätt långt ner när BM kände igår, så han håller nog på att orientera utvägen. :)

• Asams5

Snarkar jättemycket nu. Vaknar själv av det till och med. Jag har blivit så täppt i näsan. Vet inte om det är förkylning på gång eller sjävla graviditeten.

På tal om halsbränna också. Jag har tagit Novalucol varje kväll, men tycker det hjälpt dåligt. För några veckor sedan började jag med omeprazol en tablett om dagen. Det tyckte BM jag kunde göra och sen ta novalucid eller gaviscon vid behov. För mig har det räckt med omeprazol. Det har gjort susen. Känner ingenting. Helt underbart. Räcker med att det är jobbigt att sova ändå. :)

• Asams5
    Fröken Smilla skrev 2015-08-17 18:26:57 följande:

Etta - ja tycker också det är trist... Men jag kollar dagsformen när det närmar sig smile5.gif men ni har väl inte bestämt nåt datum än va?

Såhär ser lilla magen ut nu. Tycker det har hänt massor på några dagar!

phpZ3SiOU73945.jpg

Idag var det första dagen tillbaka på jobb. Känns lite i blygdbenet och fötterna svullnade upp men var iaf pigg och glad. Bara 19 arbetsdagar kvar nu smile5.gif

Jätteskillnad smilla. Märks att dom bara växer till sig på slutet nu.
    Här är min mage 32+5
  • Asams5

Varit på TUL idag, och misstänker att ettan och tvån bytt plats med varandra sen sist. Känns konstigt att ettan blivit tvåan och tvärtom. Helt säker är jag förstås inte.
    Allt såg fint ut -4,8% och -11,5%, vilket är helt normalt. Så jag har 4 kg bebis i magen nu. :) Hoppas det inte är så långt kvar. Men jag tror det börjar dra ihop sig. Det är tryck neråt (ibland som att man känner sig bajsnödig fast längre fram om ni förstår) och förvärkar känner jag varje dag nu ihop med trycket. Som ganska kraftig mensvärk.
    Spännande tider.
    Så som ni förstår blir det nog ingen träff för mig heller i slutet på månaden.

• Asams5

Det var längesen allihopa. Försökt skumma igenom lite. Och nej, inga bebisar här ännu. Men jag känner mig mer än redo för det.
    Varit så under isen senaste veckorna. Allt är jobbigt nu och så åkte jag på dunderförkylning också. Sålt huset har vi gjort och packar och sliter så gott jag kan, vilken bara slutar med att jag bara blir trött och gråter för att jag får ont och inte orkar helt enkelt. Blir ju inte bättre av att sömnen är urkass.
    Ursäkta allt gnäll.
    Var hos BM idag. V35+0 idag. SF-mått 42. Båda har fortfarande huvudena nedåt, så så förblir det nog. Nästa onsdag blir det TUL och förlossningsplanering i Borås på antenatal. Jag hoppas på igångsättning v 37+0. Om två veckor idag alltså, om inget hänt innan.

Så visst drar det sakta men säkert ihop sig nu för oss alla. I början på sommaren kändes det ju som en evighet. Nu är hösten snart här.

• Asams5

Det var längesen allihopa. Försökt skumma igenom lite. Och nej, inga bebisar här ännu. Men jag känner mig mer än redo för det.
    Varit så under isen senaste veckorna. Allt är jobbigt nu och så åkte jag på dunderförkylning också. Sålt huset har vi gjort och packar och sliter så gott jag kan, vilken bara slutar med att jag bara blir trött och gråter för att jag får ont och inte orkar helt enkelt. Blir ju inte bättre av att sömnen är urkass.
    Ursäkta allt gnäll.
    Var hos BM idag. V35+0 idag. SF-mått 42. Båda har fortfarande huvudena nedåt, så så förblir det nog. Nästa onsdag blir det TUL och förlossningsplanering i Borås på antenatal. Jag hoppas på igångsättning v 37+0. Om två veckor idag alltså, om inget hänt innan.

Så visst drar det sakta men säkert ihop sig nu för oss alla. I början på sommaren kändes det ju som en evighet. Nu är hösten snart här.

Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015