• Asams5

Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015

Här händer grejer ser jag. Skönt att det inte bara är jag som har magbekymmer. Är så förstoppad och gasig, så bara det gör att man mår illa.

Och det där med ont i magen. Jag har haft två nätter när jag vaknat av ordentlig smärta och näst intill kallsvettig. Blivit jätterädd att det är nåt på tok. Men nu vet jag ju att allt är bra. Så man kan nog ha flera olika typer av smärta helt normalt. Men oftast är det bara en svag molvärk jag känner.

• Asams5
    Fröken Smilla skrev 2015-02-27 10:28:44 följande:

Nu har vi äntligen fått se vår lilla ärta på ultraljud! Allt såg jättefint ut, det lilla hjärtat tickande på som det skulle <3

Grattis! Vilken lättnad!
  • Asams5
    Kakan1976 skrev 2015-03-01 16:20:32 följande:

Har ni några tankar på att t ex dricka light-produkter och tugga tuggummi med Xylitol när man är gravid?

Xylitol? På vilket sätt är det skadligt?

Är det nån mer än jag som fått jätteavsmak på varm mat? Kan verkligen inte få i mig det. Yoghurt och frukt lever jag på nu.
  • Asams5

Bra med fiskrecept. Äter ju alldeles för lite fisk. Nu ska man helst äta det tre dagar i veckan! Jag har passat på att ta fisk de få gånger vi ätit ute, och så har jag några burkar fiskbullar hemma. :)

• Asams5

Har varit på sista kollen på Sahlgrenska nu. Tvillingarna växer, är jämnstora och ser helt perfekta ut. BF beräknat till 6/10. Är väl glad om jag slipper gå så länge dock. :)

Vilken lättnad! Vilken lycka! Men fortfarande svårt att fatta att det är två.

• Asams5
    lisodan skrev 2015-03-03 11:21:49 följande:
    Grattis! Häftigt med två! Vi fick sätta in två om vi ville för kliniken, och hade bestämt oss för det, men det blev bara ett embryo som blev bra. Tror det är fantastiskt med tvillingar. Jobbigt, men fantastisk! :)
    Du går också på Sahlgrenska va? Var det också sista chansen för er? Ändå helt fantastiskt att det enda som blev bra tog sig! Underbart!

Detta var våran sista behandling, och det blev inget att frysa. Så det känns verkligen helt fantastiskt.

Jodå jobbiga första år lär det bli, men det kommer det definitivt vara värt. De kommer nog ha stor glädje av varandra redan som bebisar.

Och jag är själv tvåäggstvilling (dock på naturlig väg), så jag vet ju lite om hur det är. Känns skönt att ha en mamma som gått igenom en sådan graviditet och så också. :)
  • Asams5
    Etta skrev 2015-03-03 17:17:55 följande:
    Grattis, så härligt! :) Säger som flera andra, så häftigt med två! Jag tyckte gott de kunde satt in två för mig också, ska det vara så svårt att skaffa ett barn hade det väl varit käckt att få två meddetsamma resonerade jag..;)
    Håller med dig! Hellre två barn på en gång än inga barn alls. :) Skönt också att slippa betala en massa för att försöka få barn nr 2. Vi kommer nog vara rätt nöjda med detta tror jag. :) hur många försök har du gjort?
  • Asams5
    lisodan skrev 2015-03-03 16:17:21 följande:
    Japp, går (eller gick numera då-känns konstigt att de "släppt" en nu) på Sahlgrenska. Detta var andra försöket. Blev 2 embryon förra gången, ET gjorde mig gravid, men blev tyvärr MA och det frysta klarade inte upptiningen. Så det kanske var detta plus min ålder (39) som gjorde att de föreslog insättning av två. De trodde väl inte vi hade så stora chanser med ett förmodligen. Men detta var tydligen inte bara ett tipptopp embryo det var ett superduper tipptopp embryo, så nu hoppas vi på detta!! smile1.gif
    Fullträff för dig med. Galet vilken "tur" man har ändå, trots kämpandet innan. Nu kommer vi i mål om 7 månader. :)
  • Asams5
    lisodan skrev 2015-03-03 21:53:06 följande:
    Ja, känns sjukt att vi av två möjliga embryon blir gravida två ggr. Speciellt efter att själva ha försökt i 3,5år utan att komma i närheten av ett pluss. Jag hoppas ju då visserligen gå i mål om 6 månader förstås smile5.gif (9+0 idag).
    Har för mig att jag läste i listan att vi har BF samma dag 6/10. Men jag är på 9+0 idag enl mina appar. Har jag gjort nåt fel?
  • Asams5
    lisodan skrev 2015-03-04 09:54:13 följande:
    Enligt appar skulle min BF vara 5/10, men efter besök hos bm har de sagt 6/10. Två olika barnmorsko. Appen hade dock räknat rätt på vilken dag jag är. Så nåt fel på appen. Tror jag har skrivit in 5/10 i appen för att få rätt vilken dag jag är på. Fråga nästa gång du är hos bm.
    Fick också fram 5 oktober från början. Men efter besöket på Sahlgrenska blev det 6/10. Och då hoppar ju ny vecka fram en dag. Så då blir det 9+0 idag.

Men efter besök hos BM idag sa hon att jag var i v9. Ah ja, huvudsaken är ju att 6/10 inte ändras.

Kul att vi ligger lika ja, men jag hoppas på september ju. :)

Jag bor ca 5 mil från Göteborg. Får välja förlossning på Östra eller Borås.
Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015