• Kakan1976

Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015

Etta skrev 2015-04-16 21:01:13 följande:
    Vi har inte heller bestämt oss för KUB än, har en preliminär tid på onsdag nästa vecka och har sagt att vi ska ta beslut på måndag efter att ha diskuterat det med bm. Jag är jättetveksam av samma anledningar som nämnts, att jag inte vill gå vidare och ta en ökad missfallsrisk samtidigt som det vore väldigt skönt att veta att det såg bra ut! Mycket svårt.
    Ja verkligen. Jag har mailat både BM och receptionen (igår) för att fråga om det skulle vara för sent att göra det nu om vi ändrade oss men de har inte svarat... Kanske ett tecken på att jag inte ska göra det. Supersvårt val.
  • Kakan1976

Jag fick tid för provtagning hos BM och de skickade en remiss till Östra så nu verkar det bli KUB ändå. Jösses. Men jag kunde verkligen inte släppa det och är nog sådan att jag oroar mig tills jag får bevisat för mig att oron är obefogad och hoppas jag gör rätt val nu...

• Kakan1976
    lisodan skrev 2015-04-17 21:43:03 följande:
    Förstår att det känns oroligt. Kanske du som jag kan tänka att om siffrorna visar hög sannolikhet så kan du först göra NIPT test- och inte fostervattensprov eller moderkaksprov? Om du har råd att betala för det? Förhoppningsvis får du bra siffror och en bonus i att se din knodd på ultraljudet smile1.gif
    Ja jag tänker också NIPT. Vet du vad det kostar på Carlanderska eller annat ställe i Gbg? Men hoppas och tror förstås på bra siffror :)
  • Kakan1976
    Etta skrev 2015-04-16 21:01:13 följande:
    Vi har inte heller bestämt oss för KUB än, har en preliminär tid på onsdag nästa vecka och har sagt att vi ska ta beslut på måndag efter att ha diskuterat det med bm. Jag är jättetveksam av samma anledningar som nämnts, att jag inte vill gå vidare och ta en ökad missfallsrisk samtidigt som det vore väldigt skönt att veta att det såg bra ut! Mycket svårt.
    Hej! Kommit närmre något beslut om KUB?

Vi gör det om vi får tid, det verkade lite oklart men remissen är skickad till sjukhuset.

Vi kör förmodligen NIPT om vi skulle få dåliga värden. Dyrt men utan ökad missfallsrisk.
  • Kakan1976
    lisodan skrev 2015-04-18 08:33:13 följande:

Ett tips förresten. Fick överta en massa gravidkläder av min syster. Hon hade gjort så att hon köpte kläder från vanliga avdelningen, men tajta kläder. För första gången på säkert 10-15 år känner jag mig bekväm med helt tajta kläder. Ska lägga upp en bild sen så ska ni få se hur magen verkligen poppat ut nu senaste dagarna. smile1.gif

Ja när jag blir lite större och magen beror på bebis och inte bara är svullen som nu så ska jag ha massa tighta kläder! Äntligen! Inget mer hålla in magen :)
  • Kakan1976
    lisodan skrev 2015-04-17 22:09:53 följande:

Själv har jag haft en vecka då jag mått bra. Eller rättare sagt jag har ju mått sämre- men det betyder att jag mått bra för jag har känt mig gravid! smile1.gif Illamåendet tillbaka, mycket molvärk och lite allmän yrsel osv. Magen som kändes liten förra veckan gör INTE det längre. Det är som den har poppat ut senaste två dagarna. Mysigt! smile1.gif

Vi vågar inte heller köpa bebiskläder men har världens bästa systerdotter som jag kan handla grejer till och då kan man ju bara kika lite extra iallafall i affärerna och det är kul! I går köpte vi en liten mössa till henne. Sen kommer vi få ärva allt så det är lite smart tycker vi smile1.gif

Har ni andra funderat på om ni vill veta kön på barnet? Vi ska kolla det, vilket vi inte trodde att vi skulle vilja. Men jag tror så starkt att det är en liten pojke att vi har börjat kalla hen för han... smile1.gif Nu är vi nyfikna på att se om jag/vi har rätt.

Grattis Etta till lyckat ultraljud!

Vi ska kolla könet. Hade aldrig kunnat hålla mig!
  • Kakan1976
    Fröken Smilla skrev 2015-04-18 04:54:05 följande:

Vi vill gärna veta könet, och syns det inte vid RUL ska vi betala för ett ultraljud till smile1.gif jag har ingen intuition alls, ibland kallar jag den hon och ibland han. Men mest han när jag säger det utan att tänka. Kanske betyda nåt? Idag kallade jag dock den för henne smile5.gif mest säger jag iaf bebisen!

Jag har förlorat de flesta symtomen. Är glad att jag slapp illamående här i USA, det hade varit tråkigt att inte kunna äta allt gott. Jag kan känna mig lite yr och matt nu när vi varit igång så mycket, och ibland krävt pauser. men i det stora hela mår jag bra.

Vad var ni gjort för roliga grejer? Jag blir sugen på mozzarella sticks bara jag tänker på NY.

Vi åt på Nobu som var bra men dyrt, där såg vi lite kändisar om du tycker sånt är kul. Ellen Pompeo (Meredith Grey) bla.

Kan rekommendera musikalen The Jersey Boys och att promenera på The High Line.

Är så avundsjuk!
  • Kakan1976
    Asams5 skrev 2015-04-18 08:41:39 följande:

Kanske bara blir grabbar i denna tråden. Min känsla har alltid varit två pojkar, och med stor sannolikhet är det så. Kvinnliga intuitionen. :)

Kakan: blir det KUB så kan du ju verkligen bara koppla av och njuta sen, och blir det inte, så får du försöka släppa det och bara flyta med till RUL.

Lisodan: min mage har också gjort en explosion senaste veckan. Shit! Vi som tänkt gifta oss i juni. Vad ska man ha på sig? Hur ska det sluta! Men jag älskar det! Som man längtat efter bebismage! :)

Jag tänker att det är en tjej :). Vi får se.

Ja så får det bli!

Mysigt med bröllop! Du hittar säkert en fin empireskuren klänning som matchar magen :)
  • Kakan1976

Jag ska på min väns bebis dop idag. Jag ska ha på mig en klänning som outar min mage. Läskigt men roligt. Min sambo hejade på mig och tyckte inte alls att jag skulle sätta på något annars så nu jäklar!

Ni verkar ha det underbart Smilla!

• Kakan1976
    lisodan skrev 2015-04-18 11:50:22 följande:

phpbujD0E41539.jpg

Nöjd, lycklig och stolt!

Ikväll blir det middag med vännerna och funderar på att ha denna på mig... :)

Tjusigt!
Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015