lisodan skrev 2015-04-10 15:00:23 följande:
Hej alla!
Varit lite nere senaste dagarna. Lite är väl för att jag har varit orolig. Känner mig inte så gravid längre och en del symtom har klingat av/försvunnit senaste 5 dagarna.
Nästan inte illamående längre. Kommer bara tillbaka ibland om jag är hungrig.
Det känns tomt i magen på nåt sätt.(antar att tarmarna ej är svullna längre)
Aptiten tillbaka till viss del. Äter saker jag ej ätit på 3 månader såsom en stor fet entrecote stek med sås igår? Vad händer liksom? Och det var SÅÅÅ gott!
Mycket mer energi igen. Kroppen kan liksom röra sig snabbt igen.
Och nu vet jag ju att i vecka 15 är det vanligt att det vänder- men jag blir bara så orolig ändå. Har också känt mig lite ledsen utan att jag kan förklara varför. Nu borde jag ju vara glad, efter lyckat KUB test förra veckan. Kanske sörjer jag nu allt som hände förra året- ännu en gång? Jag blir ju påmind om hur det var när jag fick MA- symtomen försvann.
Dock har jag kvar en del molvärk och har börjat få ont i livmodern innan och efter jag har kissat. Det är som att den krampar. I natt gjorde det fasligt ont!
Fick pratat med en barnmorska nu i allafall och hon sa att allt låter helt normalt. Började nästan gråta i telefonen av lättnad. Men ska iaf få lyssna på hjärtljud nästa tisdag, eftersom jag ändå har ett inbokat läkarbesök sen innan. (pga flytningar, polyp och blödningar).
Så ska försöka njuta av helgen och äta gott medans jag är sugen- man vet aldrig när det vänder igen
Urk för att känna sådan oro! Jag är dock övertygad om att det är för att du går in i nästa trimester och de så kallade spökveckorna där man inte känner av symptomen längre. Skönt också att du får lyssna på hjärtljuden nästa vecka. Då borde du kunna slappna av en stund igen.
Kram på dig