-
Ja så kanske det är. Har känts som att det är en förkylning på gång men som aldrig bryter ut riktigt.Fröken Smilla skrev 2015-03-22 08:01:21 följande:Blåsorna kan ju vara nån underliggande infektion, jag tror inte immunförsvaret är på topp just nu. Jag har haft en envis hosta i 3 veckor nu. Hostar inte mycket på dagen men när jag vaknar på natten och sen på morgonen igen. Störigt!
-
Välkommen Elvira! Och grattis!
Roligt med magbild! För egen del är det knappt någon idé att ta några ännu. Jag har IBS och ser ut som om jag är i 7:e månaden typ jämt. På morgonen innan jag ätit något brukar den dock vara relativt platt vilket det inte är nu. Hade på mig mammabrallor idag. Så skönt! Men vågar nog inte ha dem på jobbet ännu. Kanske efter inskrivning inkl. UL på torsdag... Om allt ser bra ut då så berättar jag nog på jobbet. Är i vecka 10 då. -
Jag märker inte så stor skillnad faktiskt mer än att magen aldrig känns smal längre, inte ens på morgonen när inte tarmarna behövt jobba. Den är uppblåst hela tiden. Tidigare tog jag Inolaxol för att hjälpa tarmarna på traven men det vågar jag inte riktigt nu när jag är gravid så jag kör på katrinplommon och de verkar funka bra. Så än så länge är det inga problem.Fröken Smilla skrev 2015-03-22 20:36:45 följande:Jag förstår hur du känner dig. Först tog jag bilder där jag såg väldigt svullen ut, sen väntade vi nån timme och nu ser det mer normalt ut. Det är ju ingen stor bula jag har men det ska bli kul att ha bilden att jämföra med senare
IBS är ju ingen lek, hur går det med den nu när du är gravid?
Trevlig måndag på er! -
Håller stenhårda tummar! Heja heja!Josefinehej skrev 2015-03-23 09:12:20 följande:
Fin mage Smillan! :)
Idag 10,30 har jag första VUL hos kliniken på 8+0 och håller tummarna att allt är som det ska!
-
-
Ja, där råder det minsann ingen tvekan! Härligt med 12+0 imorgon, tjohoo!lisodan skrev 2015-03-23 09:55:21 följande:
Kvällsmage! Hahahaha! Vet att det är missvisande, men ändå. Är ju skrattretande att se ut så här 11+4 (bilden är från i lördags). Och ändå har jag fortfarande svårt att tro på det. I morgon en magisk dag! 12+0. Men kommer inte känna mig lugnare förrän om en vecka efter KUBen.
-
Härligt!Josefinehej skrev 2015-03-23 11:53:53 följande:
Kul att ni lägger upp bilder!! :) än är jag för tidig för sånt. Idag var larven 17 mm och hjärtat slog så de kändes riktigt bra! Bara vänta till vecka 12 nu då! Ska ni andra göra KUB?
Nej, vi kommer inte att göra KUB. Jag är livrädd för att få ett gränsvärde så att jag oroar mig resten av graviditeten eller behöver ta fostervattensprov som ökar risken för missfall och jag hade inte klarat att ta bort det heller för den delen. Men man gör så klart precis som man känner! -
Nån som vet om de gör vaginalt eller vanligt ultraljud i vecka 10?
-
Ok vi får se på torsdag helt enkelt. Jag ska gå privat hos Barnmorskegruppen. Där får man UL vid inskrivning om man vill, för 250:-. Man kan boka UL där även om man inte är inskriven där så ni som är oroliga och bor i Gbg kan ringa dit.
-
Morgonmage 9+0