• Kakan1976

Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015

Fröken Smilla skrev 2015-04-10 20:06:36 följande:
    Det är nog en del resfeber som spökar för min del. Jag brukar bli orolig i magen inför resor.

Ja vi bokade för så länge sen att jag knappt kan fatta aft vi ska åka nu. Det blir ju sista stora resan innan bebis, så vi ska verkligen ta tillfället i akt att njuta av varandra smile1.gif

Vad kul med ringen! Har ni planerat att gifta er?
    Ni kommer få det fantastiskt! Vår i Central park, god mat och massa shopping!

Ja vi hade bestämt 4:e juni 2015 innan jag blev gravid. Nu flyttar vi fram det men har inte bestämt till när ännu...
  • Kakan1976
    Fröken Smilla skrev 2015-04-12 00:56:29 följande:

...och nu har vi kommit till New York! Det var riktigt jobbigt stundtals, men på flygen funkade allt bra. Jobbigast var det när vi var framme i New York och trots mycket vattendrickande på flyget var jag nog ganska uttorkad. Blev helt matt, illamående och yr. Men på tåget in till NY släppte det.

Jag hade nog inte rekommenderat en sån här lång resa till någon som är gravid, även om jag är väldigt glad att vara här nu. Det blev lite för mycket av det goda med ett flyg på 8 timmar. Har varit vaken över 24 timmar nu.

MEN vi har fått en galet fin utsikt på rummet och man hör stadens brus. Klockan är bara 19 här, men inom kort sover vi båda ;)

Jag är så avundsjuk! Ni kommer få det underbart! Och det känns förhoppningsvis bättre efter att ni fått sova.
  • Kakan1976

Hur är det med era hormoner? Jag är vansinnigt irriterad på allt och alla hela tiden vilket är väldigt påfrestande. Hoppas verkligen inte att det ska vara så här hela graviditeten.

• Kakan1976

Håller tummarna för dig idag Asams och jag tror absolut att allt är som det ska både för dig och för Lisodan. Den där oron verkar man inte komma ifrån oavsett hur långt in i graviditeten man kommer så det är bra att vi stöttar varann.

Idag går jag in i vecka 13, också en milstolpe! Heja bebisen!

• Kakan1976
    lisodan skrev 2015-04-14 10:36:27 följande:

Tack Kakan. Bebis hjärta tickade så fint och jag fick t.o.m. göra ett snabbt ul. Den höll på och flaxa med armarna där inne. :)

De kollade också HB och det ligger nu på 113. Tror jag ska börja med blutsaft några ggr i veckan och äta blodpudding osv.

Bad om att få börja snacka med en psykolog. Oron äter ju upp mig. Men just nu känns det bra! :)

Håller tummarna för dig Asams5!

Vad skönt! Och bra att du tog upp att du ville tala med någon, det är alltid bra med psykologer tycker jag :)
  • Kakan1976
    Etta skrev 2015-04-14 14:26:59 följande:

Så skönt att allt såg så bra ut lisodan! :)

Väldigt fina kläder fröken smilla, längtar tills jag vågar skaffa några också!

När har ni börjat använda mammabyxor? Kan bara ha ett par av mina vanliga jeans som är väldigt låga och lite slappa pga min enorma ballongmage, längtar verkligen efter mammabyxor men känns lite tidigt skaffa dem i v 12 innan magen kommit? Eller??

Jag använder den sedan en dryg vecka tillbaka och är i vecka 13 idag. Så kör på! Det ser ut som om du har ett linne nedstoppat så ingen större fara på det viset om du inte berättat för folk ännu.
  • Kakan1976

Du har inte heller gjort KUB Asams? Hur känns det för dig? Jag har börjat vela lite men min sambo säger bestämt nej.

• Kakan1976
    Asams5 skrev 2015-04-14 20:04:58 följande:
    KUB har aldrig varit aktuellt för oss. Dels för att jag är under 35, så det ingår inte. Och gå privat har vi aldrig ens diskuterat.

Jag vill helt enkelt inte hamna i den situationen att, OM det skulle vara riskvärde, bestämma hur vi går vidare. Nej fy! Självklart vill jag ha två friska barn. Vem vill inte det. Men ett barn med down syndrome skulle vara välkommet och älskat i vilket fall.

Hur kommer det sig att du börjat vända? Har ni fortfarande chansen att göra det nu då?
    Jag har en väninna som fick ett lågt värde på Downs och som nu väntar på resultat på moderkaksprov. Det gjorde mig orolig och så börjar jag tänka massa dumt. T ex att det är bättre att få veta nu ist för på RUL om man nu skulle se nåt där.

Jag hade inte heller tyckt att Downs var så förfärligt men de andra trisomerna är ju skitläskiga och även om det är väldigt ovanligt är jag ändå 38 så risken är ökad.

Väldigt svårt det här. Det finns fortfarande tid att göra testerna...
  • Kakan1976
    Asams5 skrev 2015-04-15 13:51:34 följande:
    Klart man blir nojig och orolig när det blir så nära.

Då är det klart ni ska göra det! Så kan ni med största sannolikhet släppa det sen. Det är ju energikrävande att oroa sig och fundera. Mår man ju inte bra av heller.
    Ja fast jag tror ändå inte att jag hade velat ta en högre missfallsrisk genom att göra FVP eller MKP och jag hade inte heller pallat att göra abort som det känns nu. Svårt. Det lutar fortfarande åt att jag inte gör någon KUB. Och snart är det försent att göra det ändå (kanske redan är) och jag tar det som ett tecken att jag inte tagit tag i det. Då är det inte meningen att jag ska göra det. Så, bestämt. Jag gör det inte och nu lägger jag oron bakom mig.

Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015