-
Haha tack! Den är stor för att vara 9+0, det är nog en blandning av bebis och IBS.lisodan skrev 2015-03-24 10:10:23 följande:Fin
-
Din mage kommer bli väldigt stor snart :).Asams5 skrev 2015-03-24 14:48:53 följande:
Tycker magen syns tydligare när man ser den på bild, än när man tittar i spegeln. Nu märker man det inte bara på byxorna. Det syns ju faktiskt. Så nu hoppas jag det är två glada bebisar som mår prima där inne. Har fått en knäpp tanke det sista att den ena skulle vara död eller tillbakabildats.
Jobbigt att du oroar dig men jag tror att det hör till när man är gravid, utan att det finns någon som helst anledning. -
Vad obehagligt! Skönt att det känns lite bättre och hoppas du får bra info från BM.lisodan skrev 2015-03-25 02:43:07 följande:
Usch, vaknade efter några timmars sömn vid 24tiden, kallsvettig, illamående och yr. Precis så här kändes det en gång i början av graviditeten och då åkte vi in till akuten. Nu tänkte jag att jag skulle avvakta och se, och mycket riktigt mår jag bättre nu. Men det tog några timmar. Nu har jag mest vanlig molvärk och kan inte somna om. Fick också som stickningar i fötterna när jag stod upp. Nån som haft samma att ni vaknar av detta? Vad kan det vara tecken på? Brist på något? Igår var jag otroligt trött, illamående och hade som mjölksyra i benen när vi gick en lätt promenad, och vilket flås! Ska ringa bm imorn, men osäkert jag får svar samma dag.
-
Idag på 9+2 var vi på inskrivning hos barnmorskan och gjorde också ett vanligt ultraljud. Ärtan hade blivit 25 mm stor och rörde sig massor. Man såg inte lika tydligt som på ett vaginalt ultrajud men visst såg vi ett hjärta slå vilket ju är huvudsaken. Så skönt att få en bekräftelse på att allt är som det ska hittills. Puh.
-
Ja hon var mysig och varm. Lite långsam kanske men det är nog mest min otålighet som gör sig hörd där.lisodan skrev 2015-03-26 12:12:39 följande:
Härligt! Gillade ni barnmorskan?
Nä, vi är nog lite bortskämda med VUL, syns ju mycket bättre! Åh, jag vill också titta in till den lille. Men får vänta snällt till KUBen på tisdag. Och det borde ju vara vaginalt också. Börjar bli mer nervös nu...
Förstår att det känns nervöst med KUB, det verkar läskigt men som de sa idag så föds ju de alla flesta barn friska så det kommer gå bra ska du se! Sen verkar man bli extra nervös ju närmare man kommer ett UL, märkligt. -
Vad skönt att 12 veckor har gått. Ännu en anledning att slappna av och njuta.Fröken Smilla skrev 2015-03-26 21:27:42 följande:
Ikväll kunde jag äta en hel middag för första gången på väldigt länge MEN oj vad ont i magen jag har nu! Vaknade på soffan nyss med värsta krampen... Stackars lilla ovana mage!
De senaste tre dagarna har livmodern växt på ordentligt och jag kan känna den tydligt när jag ligger på ryggen. Sjukt mysigt! Och imorgon har de första 12 veckorna gått, det är ju ändå en milstolpe.
Hur är det med er?
Jag mår bra, fortfarande trött dock och täppt i näsan. Märker att det blivit svårare att sova också så jag känner mig lite som en zombie men det får det vara värt. -
Åh så fin!lisodan skrev 2015-03-31 12:37:45 följande:Sötast i världen! <3
-
Härligt!lisodan skrev 2015-03-31 12:35:22 följande:
KUBtestet gick jättebra idag! Lägsta sannolikhet på trisomi 13 och 18. 1:20 000!!!!!! Fattar ni? 39 år gamma, snart 40!? Fick 1:1548 på Downs syndrom. (Annars ligger den på 1:87 i min ålder). Vi går ej vidare med fler tester nu.
Dessutom såg det bra ut i övrigt. Bra hjärtslag, bra storlek, bildade organ osv. Hon berättade att magsäck, urinblåsa och njurar har börjat fungera :) Verkar vara en gymnast därinne, vilket bensprattel! <3
Nu ska vi NJUTA! Nästa stopp blir RUL 12 maj. Ska fira med att börja kolla efter lite mer mammakläder och berätta för fler personer!
-
Åh, stort lycka till!Utflykt i verkligheten skrev 2015-03-31 12:52:08 följande:
Hälsar på lite och kikar hur det går för er. Underbart med mysiga magar och ultraljudsbilder! Så jätteglad att det går bra för er.
Själv väntar jag på att få komma igång med försök nummer 2. Det känns helt ok. Man vet ju att det är sånt som kan hända, och nu vet vi att vi faktiskt kan få till en graviditet.
Ny dag och nya tag! Heja er här inne, ni jobbar på bra!
Ha en underbar vår!
-
Vi har bara haft sex när jag har haft ägglossning de senaste åren så lusten är dessvärre inte på plats alls. Men man har ju hört att vissa blir extra sugna under perioder när man är gravid och det hade helt klart varit festligt om vi kunde hitta tillbaka till lusten. Min sambo verkar dock inte vara så pigg på att ha sex nu heller av rädsla för att skada fostret (även om han rent rationellt förstår att det inte finns någon risk för det) men om jag blir sugen så får han ställa upp ;)
Jag gick in i vecka 11 igår och mår rätt bra förutom väldigt svullen och gasig mage och fortsatt tröttma. Brösten ömmar också ännu vilket känns tryggt. Känner mig inte överlycklig som jag trott även om den största oron har lagt sig. Hade trott att jag skulle sväva på små moln. Känner mig mer lugn vilket i och för sig är behagligt men det hade inte varit fel att få hänga på ett par moln.
Idag är sista dagen på jobbet innan påskledigt. Gud vad jag ska sova :)