• Kakan1976

Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015

Asams5 skrev 2015-04-21 22:03:19 följande:
    Fining. Skymtades inget kön? :)
    Nej inget kön. Jag frågade och min sambo tyckte sig se en stor snopp men det var nog snarare ett ben, haha. Vi får hålla oss till RUL.
  • Kakan1976
    Etta skrev 2015-04-22 17:01:24 följande:

Vi fick jättebra resultat på KUB-testet och vår lille parvel var mycket livlig till skillnad mot sist och studsade runt därinne och viftade på både armar och ben! Så nu känner jag mig ( för tillfället) lugn och försöker njuta! Tack för alla svar ang värk i magen också, känner mig lugnare att ni upplevt samma!

Härligt!
  • Kakan1976
    lisodan skrev 2015-04-23 07:48:44 följande:

Blev lite mysko där, men är till er båda, Smilla och Etta.

Har ni andra börjat sova dåligt igen? Eller rättare sagt vaknar i tid och otid? Igår natt vaken 2-6, upp å jobba kl 8. Hej och hå. Idag vaknade jag kl 01 och var väl vaken en timma. Vaknade igen nu kl 7, trots att jag kunnat sova längre.

När jag vaknar måste jag nästan alltid äta något också. Inte konstigt att jag nu gått upp sammanlagt 6 kilo sen ÄP. Hur ska detta sluta?? Hehe!? (Men bryr mig ej!) Dessutom sitter det nog också nästan bara på magen och brösten).

Jag vaknade också 2 inatt och kunde inte somna upp. Inte ovanligt att jag sover dåligt dock så är inte säker på att jag kan koppla det till knodden.

Jag har däremot haft huvudvärk i 5 dagar nu. Väldigt frustrerande. Tagit Alvedon vid några tillfällen men det har inte fungerar. Känner ni igen detta och har tips på hur man blir av med huvudvärken?
  • Kakan1976
    Fröken Smilla skrev 2015-04-23 11:15:28 följande:

Dricker du ordentligt med vatten, Kakan?

Ja jag tycker att jag gör det, jag dricker och kissar och dricker och kissar...:)

Min barnmorska, som jag mailade imorse, sa att det är vanligt med huvudvärk när hormonnivåerna går upp och att det ofta går över men att jag ska ta Alvedon regelbundet. Nu har det släppt under eftermiddagen så jag hoppas att den håller sig borta ett tag.
  • Kakan1976
    isglass3 skrev 2015-04-24 20:05:59 följande:

Så mysigt med koloni! Vi, mest maken smile1.gif , har en sommarstugedröm o framtiden. Men än så länge får vi nöja oss med radhusträdgården och vår husvagn smile1.gif

Jag känner oxå små buffar!! Är svårt först att vara säker på om det verkligen är bebisen, men nu är iaf jag helt säker smile1.gif det är sååå mysigt tycker jag! Nästan så man bara vill ropa till folk att jag kände bebisen, haha smile1.gif

Åh! Vilken vecka började du känna? Jag längtar!
  • Kakan1976

Tack :)

Igår var jag på bröllop och det var nästan märkligt hur många som gratulerade mig till graviditeten. Till och med tjejer jag aldrig träffat sa grattis! Och fyra personer klappade mig på magen! All uppmärksamhet kändes nästan obehaglig men samtidigt roligt att så många var glada för vår skull. Undrar om det är så här det ska vara nu? Det blir ju inte mindre tydligt direkt...

• Kakan1976
    Etta skrev 2015-04-25 19:36:26 följande:

Fina magar! :) Jag har fortfarande jätteuppsvälld mage men tänker att en del av den kanske är bebismage iaf? 12+5 idag. Berättade på jobbet i veckan och en kollega sa att hon misstänkt det i ett par veckor, varpå några andra också sa att de tänkt på det de senaste dagarna, jag fick säga att det nog mest var tarmar de såg..;)

I övrigt fick jag svar från mvc att jag tydligen saknar fullgott skydd från Röda hund trots vaccination som barn. Känns inte så roligt men bm sa att det är väldigt ovanligt och att jag inte behövde oroa mig. Självklart har jag trots det googlat runt och hittat info om att man inte bör vara i kontakt med flyktingar/personer som saknar skydd om man är själv saknar skydd och är gravid, och jag som arbetar med nyanlända ungdomar! Får nog ringa 1177 och höra vad de säger...

Vet du om man kan ta vaccinet nu eller går inte det om man är gravid? Det måste ju finnas en plan för sådant här känner jag. Hoppas det löser sig på bästa sätt!
  • Kakan1976
    Etta skrev 2015-04-26 09:47:56 följande:

phpt3PYab20942.jpg

12+6

Det där är ju en riktig gravidmage! Min är någon slags broiler känns det som, haha. Tjusigt!

Jag tror inte heller de behöver oroa dig men förstår om tankarna rullar.
Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015