• Kakan1976

Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015

Fröken Smilla skrev 2015-05-13 11:30:10 följande:

Är lite irriterad på mig själv... Har fått bristningar på brösten. Trodde inte de hade växt så mycket, så jag har än så länge bara smörjt min mage med bio-oil. Nu är det liksom för sent på brösten, allt jag kan göra nu är att försöka förhindra att det blir värre. Har ni fått nåt liknande? Smörjer ni er?

Jag smörjer varannan kväll än så länge ungefär, pendlar mellan Bio-oil och Mandelolja. Jag läste dock idag på Libero att det inte ska spela någon roll egentligen eftersom bristningar är genetiskt men att det kan kännas skönt för huden att smörja. Men kanske att det hjälper ändå... I alla fall så tycker jag att du ska smörja med Bio-oil nu och i fortsättningen för det ska ju hjälpa så att ärren och bristningar "läker" och blir mindre synliga.
  • Kakan1976
    lisodan skrev 2015-05-13 16:13:09 följande:
    Kommer ej hinna till 16.20. Galet mkt på jobbet. Sätt di. O slappa så länge. Skriver igen när jag vet vilken vagn jag kommer med. Sorry!
    Ok!
  • Kakan1976
    lisodan skrev 2015-05-13 16:27:07 följande:
    Kakan1976 skrev 2015-05-13 10:18:17 följande:

Ja hehe, blind date :)

Jag är nog framme cirka 16.35 vid hållplatsen. Ursäktar så mycket förseningen...ses snart och hoppas du hinner se detta
    Ok. Jag sitter direkt till vänster i en soffa när du kommer in.
  • Kakan1976

Yogan var okej. Det var inte så mkt prat eller övningar som fick mig att känna mig närmre mitt barn men skönt med avslappningsövningar och lite annat.

Lisodan och jag fick fick efteråt. Mycket trevligt :)

Bio-oil finns på Apoteket!

• Kakan1976
    Etta skrev 2015-05-14 13:44:44 följande:

Jag tycker vi ska börja titta på ett datum att ses allihop, vore väldigt roligt! Den där bio-oil får jag kanske kolla upp, inte haft en tanke på att man kan göra något för att förhindra bristningar, men det låter ju som värt ett försök... Nu är jag på väg till weekend i Köpenhamn, ska bli härligt. Ha en fin helg allihop!

Ha det så mysigt i Köpenhamn!

Ja, det hade varit kul att ses allihop.

Jag har fått svårt att ligga på rygg, det känns obekvämt och gör inte direkt ont men känns inte heller bra. Vecka 17 nu, någon som känner igen detta?

Magen krånglar fortfarande. Jag försöker hitta rätt mängd av kiwi, linfrö och katrinplommon för att få den att funka som den ska men lyckas inget vidare. Antingen är den stenhård eller så får jag magknip. Tips?

Ha en fin lördag allihop!
  • Kakan1976

Ja hoppsan! Magen har växt till sig som den ska! Jag ser ingen skillnad senaste veckan men lite den jag först fotade, vecka 14.

• Kakan1976
    Fröken Smilla skrev 2015-05-17 13:45:54 följande:
    Ja, visst ser man skillnad smile1.gif magen har blivit rundare upptill! Superfin mage <3
    Tack! Inte ofta jag varit nöjd med min mage men nu är den faktiskt riktigt festlig :)
  • Kakan1976
    lisodan skrev 2015-05-17 18:53:22 följande:

Så fina magar!

Håller med, så skönt att bara puta ut! smile1.gif Min mage har växt mycket senaste dagarna känns det som. Det verkar gå i omgångar. Har också haft väldans molvärk. AJ! Får ta en bild imorgon!

Idag har jag gjort nåt kul! Jag har suttit modell för ett nytt eko gravidplagg. Fick träffa designern och komma med input, och hon tog mina mått. :) Ska bli kul att se vad hon gör av sina... och lite mina ideer. :)

Vad roligt att sitta modell för mammakläder! Jag hoppas få se vad det blir av det hela sen :)
  • Kakan1976
    lisodan skrev 2015-05-18 07:56:07 följande:

Nu är jag helt säker! Kände de små "luftbubblorna" och satte min hand vid punkten. Denna gång var det tillräckligt att jag kunde känna det utanpå! Lilltjejen buffade 4-5 ggr på samma ställe! Magiskt!

Åh, nu längtar jag efter att det ska hända igen när mannen kan få känna också!

Åh vad härligt! Jag längtar tills jag känner något!
Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015