• Kakan1976

Även jag har shoppat loss. Passade på när det var 30% rabatt för klubbmedlemmar hos Kappahl. Köpte lite större storlekar eftersom jag redan har ett gäng med mindre.

• Kakan1976

Jag är äntligen bättre i magen! I alla fall just nu, vi får se hur länge det varar. Men den här helgen har jag känt mig normalt gravid istället för att vara ledsen för att jag har ont och obehag. Jag har bytt från Laktulos eftersom jag tror att det var den som gjorde mig så infernaliskt gasig, till Inolaxol och för magkatarren tar jag Losec i 14 dagar.

Jag känner av knodden mest hela tiden och igår kände min sambo några buffar utanpå. Så jäkla härligt!

Första besöket efter RUL hos barnmorskan den här veckan. Hoppas hoppas hoppas att jag slipper järntillskott.

• Kakan1976

Haha, tog kort på min mage igår när jag skrattar. Den ser ju för festlig ut, helt toppig!

Innan och under skratt-bilder.

• Kakan1976
    Fröken Smilla skrev 2015-06-16 10:25:29 följande:

Så gulligt Kakan!

Jag tog detta fotot för några veckor sen, från sidan liggandes i sängen. Nu är magen rundare men då kunde man verkligen se hela livmodern

och uppifrån:

Ja jösses vad tydligt! Häftigt!
  • Kakan1976
    Asams5 skrev 2015-06-17 14:14:24 följande:

Jag älskar också Shakira! Bra smak hon har. :)
    Idag har jag gjort mitt sista arbetspass. Känns riktigt deppigt och konstigt faktiskt. Jag hade velat kämpa lite till, men läkaren förordade 100% sjukskrivning, för det blir inte bättre, utan det kommer snabbt bli tyngre nu. De som inte vet att jag väntar två, tror ju att jag inte alla har långt kvar. Men så växer magen bara framåt på mig också. Går inte se bakifrån att jag är gravid. Hur har ni vuxit? Någon som fått bristningar än?

Nu vill vi se en bild!

Jag växer mer och mer, ska försöka få till "vanliga" bilder här snart. Inga bristningar ännu vad jag har sett och inget händer med brösten heller mer än ömma bröstvårtor.  Jag är i vecka 22 nu och har gått upp 3 kilo. BM sa idag att det är vanligt att det blir som för ens mor, mamma gick upp 6 kilo med mig så vi får se. BM ville dock gärna att man gick upp minst 10 kilo sa hon för det är vad bebisen med hinnor, fostervatten med mera väger.

Fick också höra hjärtljuden idag för första gången. Coolt!
  • Kakan1976

Fina magar Etta och Asams och jösses vad din har växt till sig Asams!

Jag köper ett rosébubbel som heter Arc-En-Ciel som jag kan rekommendera, finns både i vanlig vinflaskestorlek och i småflaskor.

Nu blev jag sugen på Weledas olja om den anses ta bort bristningar med tanke på att jag hört att olja annars inte ska hjälpa med just det, som Lisodan säger.

Bra dag idag! Halvdag, vaknade av tydliga buffar i morse och ett "regelrätt" toabesök innan jobbet. Haha!

• Kakan1976
    Etta skrev 2015-06-20 15:02:13 följande:
    Haft mycket trevlig midsommar på landet, med många barn och dans runt stången, känns fantastiskt att vi nästa midsommar också kommer ha en liten! :) Tackar igen för alla bra tips, köpte Richard Juhlin som var riktigt god! Bra tips om babypaket, ska jag kolla upp!

Isglass, jag hade ju bara inbokat besök i v 12, sedan RUL och sen v 26, ringde dem då och då hade de glömt ge mig en tid i v 20 så var där i veckan i vecka 21. Dock var det ju ett mer informativt besök, vi fick lyssna på hjärtljuden men annars ingen provtagning, fick sen papper att skicka till försäkringskassan, anmälan till BVC mm plus info om att jag bör börja med järntabletter. Nästa är som sagt i v 26.

Jag har nu anmält mig till föräldrakurs, ni andra som går hos barnmorskegruppen, när ska ni gå? Vi ska gå den som börjar 17/8.
    Hade också tänkt gå 17:e men min sambo är bortrest då så det får bli den kurs som kommer efter. Hade ju varit skoj att gå tillsammans men men.

Här är lite kort på kalaskulan. Lite olika datum, det sista kortet är ifrån igår 21+3.
  • Kakan1976
    lisodan skrev 2015-06-20 19:20:19 följande:
    Har också bokat förlossningsförberedande kurs den 17 augusti. Tror jag. Fick ju inget verifikationsmejl så ska höra med bm. Om du menar den som hålls på Östra?
    Sahlgrenska tror jag det är. Jag fick inte heller någon bekräftelse. Bokade in mig på den med start 7:e september.
Svar på tråden Vi som är gravida efter IVF i januari/februari 2015