Gosmos skrev 2015-03-12 19:38:26 följande:
Tröttheten absolut! Gick på halvvarv som högst. Var helt sjukt trött sista veckan och runt äggplock.
Dina äggstockar växer ju nu, det är det du känner tror jag. Det är väl egentligen ingen biverkning, inte så som jag tänker iaf. De ska växa och producera mångdubbelt fler ägg än vid vanlig cykel. En vän fick 13 cm breda äggledare. Hon blev galet överstimulerad och jättesjuk, men ändå. Dina är säkert redan större än normalt. Sen efter äp kommer äggstockarna "hänga löst", det känns superkonstigt tycker jag.
Tack för att du delar med dig.
Då bet du vad jag går igenom nu då..
Ja, du har nog rätt. Så är det säkert. Trodde inte att jag skulle känna såhär efter bara tredje sprutan därför tyckte jag det var konstigt. Tog den fjärde för en timme sedan. Fruktar inför att ta orgalutranen imorgon och lördag :(
Din vän som blev överstimulerad, hur länge sprutade hon fram till att hon kände av att hon blev överstimulerad? Hur gick det för henne efter att det upptäckts?
IVF är väldigt nytt för mig så jag är inte direkt insatt i hur eller vad jag kan känna. Läser ju online lite men amånga upplever det olika. Hur vet man om man är överstimulerad? Jag känner en sjukdomskänsla i kroppen men är inte sjuk. Denna känsla kommer och går lite. Känner mest att det trycker på äggstockarna och en fruktansvärd olustig känsla i ljumskar och ländrygg.
Sedan undrar jag var du menar med det sistnämnda? Att äggstockarna kommer att hänga löst? :/ Det låter ju jättekonstigt.