V83 skrev 2015-03-29 22:51:51 följande:
Så härligt att läsa att det finns hopp Gosmos! Håller fortsatt tummarna!
Jag vet inte hur ni känner det men det här med att försöka bli gravid kan göra en fullt fungerande harmonisk person mer än lovligt galen. Det är liksom fullt fokus på cykeln, hormonerna, små tecken och icketecken etc. Jag har aldrig känt mig så oengagerad på jobbet, i mitt hem eller i mina sociala relationer som de senaste två månaderna. Har mest känt mig som en labil knäppgök som väntar på att de dryyyga dagarna ska gå. Svårt att njuta av tillvaron i nuet.
Jag håller med! Man tappar bort sig själv lite i detta. Mår som bäst fysiskt nu under ruvardagarna. Men det tar en hel del på psyket att gå och undra och helst vilja ha svar igår. Är halvvägs till testdag och denna vecka har känts som en evighet. Jag njuter "för stunden" emellanåt och det känns ju bra.
De andra två veckorna med sprutor, VUL och ingrepp, de tog väldigt hårt på både kropp och knopp. Har aldrig känt mig så frånvarande från verkligheten som då. Kan inte riktigt påstå att jag är fullt närvarande nu heller även fast jag känner mig lite "lugnare" och optimistisk. Jag saknar att fullt njuta av tillvaron i nuet och hoppas vi kan göra det väldigt snart igen!!