• 89Madeleine

IVF/ICSI februari 2015

Jag är en tjej på 25 år som tillsammans med min sambo försökt få barn i 4 års tid.
    Efter utredning har vi fått reda på att barnlösheten beror på manlig faktor och att vi kommer att få göra IVF med metoden ICSI (där man injicerar spermien direkt i ägget) på reproduktionsmedicin KS/Huddinge. Jag ska in på mitt andra VUL på måndag 9/2 och är i fullt sjå med sprutorna.

Är det fler som vill vara med i tråden och stött varandra? :)
    Man har ju så mycket frågor och funderingar hela tiden.

Kram på er alla kämpare!

• Svar på tråden IVF/ICSI februari 2015
  • Gosmos
    V83 skrev 2015-03-22 19:49:27 följande:

Så himla spännande för er att ruva nu, Gosmos och Elfia! Och kanske lite drygt, för ni vill ju så klart veta nu nu nu! :) Tycker helt klart du kan "unna dig" att testa lite tidigare Gosmos. Gött med fler fina befruktade ägg Elfia! Har du ännu fler i frysen Gosmos?

Vad bra att de har tagit bort polyperna Filli89. Hoppas att de 21 dagarna går fort så att du får komma igång :)

Jag har fortfarande väldigt svårt att ta in mitt plus. Ska till MVC på fredag för första hälsobesöket.

Nej, jag fick en till frysen så det blir stimulering nästa gång, om det blir. Känner mig fortsatt positivt men orkar helt enkelt inte tänka på det precis hela tiden. En vecka kvar till vår inofficiella testdag!

Tänker på er andra som kämpar. Heja heja!
  • Elfia
    Gosmos skrev 2015-03-25 18:41:35 följande:
    Nej, jag fick en till frysen så det blir stimulering nästa gång, om det blir. Känner mig fortsatt positivt men orkar helt enkelt inte tänka på det precis hela tiden. En vecka kvar till vår inofficiella testdag!

Tänker på er andra som kämpar. Heja heja!
    Har du några symptom gosmos? Min molande värk har försvunnit. Känner bara en lindrig träningsvärk i tjejmagen, att det gör lite ont i ryggen ibland. Lite Andfått kan jag bli med ifall jag inte vilar emellanåt. Och liiite ömhet på sidan vid brösten. Annars är det liksom precis som vanligt.

Håller verkligen tummarna för oss alla!! 10 dagar är långt men jag ska allt hålla mig, det går faktiskt bra hittills.
  • Elfia
    89Madeleine skrev 2015-03-25 17:33:51 följande:

Bara för att man går och väntar på att mensen ska komma för att kunna göra en FET så kommer den inte :( Den skulle kommit igår, men har fortfarande inte dykt upp :( Varenda jäkla månad annars har den varit som en klocka eller till och med kommit en dag tidigare än beräknat, men nej, nu ska den bråka...
    Hoppas det inte dröjer länge till :( Orkar inte vänta... Suck!
    Otålig :P

Så typiskt!!

Hoppas den kommer väldigt snart så du kan starta igång med ditt FET. Blir det ostimulerat FET?
  • 89Madeleine
    Elfia skrev 2015-03-25 20:36:51 följande:
    Så typiskt!!

Hoppas den kommer väldigt snart så du kan starta igång med ditt FET. Blir det ostimulerat FET?
    Ja jag börjar bli väldigt otålig :P

Ja, det blir ostimulerat FET :)
  • Gosmos
    Elfia skrev 2015-03-25 20:29:59 följande:

Har du några symptom gosmos? Min molande värk har försvunnit. Känner bara en lindrig träningsvärk i tjejmagen, att det gör lite ont i ryggen ibland. Lite Andfått kan jag bli med ifall jag inte vilar emellanåt. Och liiite ömhet på sidan vid brösten. Annars är det liksom precis som vanligt.

Håller verkligen tummarna för oss alla!! 10 dagar är långt men jag ska allt hålla mig, det går faktiskt bra hittills.

Nja, jag vet inte. Känner ju saker i hela kroppen mest hela tiden så jag är nog oförmögen att känna symptom. Jag var ju även rätt säker på att jag var gravid förra gången med så jag litar inte på mej själv. Om jag ska pressa fram symptom så hade jag metallsmak i munnen igår ;)

Hoppas påskharen kommer med något fint åt dig i år :)
  • Elfia
    Gosmos skrev 2015-03-25 21:38:59 följande:
    Nja, jag vet inte. Känner ju saker i hela kroppen mest hela tiden så jag är nog oförmögen att känna symptom. Jag var ju även rätt säker på att jag var gravid förra gången med så jag litar inte på mej själv. Om jag ska pressa fram symptom så hade jag metallsmak i munnen igår ;)

Hoppas påskharen kommer med något fint åt dig i år :)
    Jag förstår. Jag försöker att inte överanalysera allt för mycket. Svårt ibland. Åh! Tack du snälla. Det hoppas jag med, att vi båda får de positiva nyheterna vi längtar efter :)
  • Gosmos

Nu blöder det här.

Dag 22. För tidigt för mens så kanske ett oerhört tidigt missfall. Eller vanlig jävla mens.

Är medveten om att det kan blöda när man är gravid men hur troligt är det? Inte särskilt.

Så oerhört besviken.

• Elfia
    Gosmos skrev 2015-03-26 12:44:20 följande:

Nu blöder det här.

Dag 22. För tidigt för mens så kanske ett oerhört tidigt missfall. Eller vanlig jävla mens.

Är medveten om att det kan blöda när man är gravid men hur troligt är det? Inte särskilt.

Så oerhört besviken.

Nej :( vi får hålla tummarna på att du är gravid och att du råkade vara en av de som blöder under graviditeten. Tycker du ska ringa kliniken och kolla med de vad de tycker du ska göra i detta fall, så att du känner dig "lite lugnare"

Styrkekram
  • 89Madeleine
    Gosmos skrev 2015-03-26 12:44:20 följande:

Nu blöder det här.

Så oerhört besviken.

Usch vad tråkigt :(

Blöder du fortfarande? :(

Kram
  • V83

Fan Gosmos! Styrkekram till dig! Hoppas ändå på att det inte är MF så klart.

Svar på tråden IVF/ICSI februari 2015