Elfia skrev 2015-02-14 13:18:27 följande:
Hej och välkommen in i ivf/icsi gänget :)
Jag har ännu inte börjar med behandlingarna. Sitter framför en brasa på landet just nu och drömmer mig bort tills vi får börja med detta. (3 veckor kvar) så otroligt nervöst då jag inte vet vad som väntar mig exakt men samtidigt spännande när man tänker på resultatet i slutändan :)
Hur har din kropp reagerat på alla hormoner?
Man är ju lite nervig när man tänker på det. Pms och jag tex, fungerar väl inte så värst bra ihop hehe.
89Madeleine skrev 2015-02-14 11:38:08 följande:
Hej! Vad kul :)
Så sa dem till oss med ang dagsformen, men det visade sig att det blev ICSI iallafall :)
Men jag ville det, då det är lättare befruktat då.
Jag blev jätteförkyld och kände mig febrig av hormonerna, samt att magen blev jättesvullen.
Jag tog 150 enheter Gonal-f.
Hur mår du av dem?
Jag har lågt amh och sambon har få och trötta spermier så vi behöver nog all hjälp vi kan få förmodligen. Vi har dock en son som blev till naturligt för tre år sedan så jag hoppas att vi trots allt funkar.
Jag har ganska tråkig pms (alla är emot mig -känsla och allmän hopplöshet) men känner inget sånt alls nu. Är trött och öm i mage och bröst. Feberkänsla till och från. Trodde jag skulle behöva flytta ut i skogen de gör veckorna ;)
Svullnad om magen hör till, även om man inte är överstimulerad har jag förstått. Jag kör högsta dosen menopur men har ändå bara fyra stora äggblåsor så det kallas snarare svårstimulerad tror jag.