• 89Madeleine

IVF/ICSI februari 2015

Jag är en tjej på 25 år som tillsammans med min sambo försökt få barn i 4 års tid.
    Efter utredning har vi fått reda på att barnlösheten beror på manlig faktor och att vi kommer att få göra IVF med metoden ICSI (där man injicerar spermien direkt i ägget) på reproduktionsmedicin KS/Huddinge. Jag ska in på mitt andra VUL på måndag 9/2 och är i fullt sjå med sprutorna.

Är det fler som vill vara med i tråden och stött varandra? :)
    Man har ju så mycket frågor och funderingar hela tiden.

Kram på er alla kämpare!

• Svar på tråden IVF/ICSI februari 2015
  • Gosmos

Nej missfall är det väl inte eftersom jag har helt vanlig mens, tidig för all del men jag har ingen anledning att tro att jag vore någon på miljonen som är gravid trots riklig mens fem dagar efter FET. Om stackarn hann fastna så åkte hen nog ut nu i alla fall. Om jag ringer kliniken säger dom att jag ska vänta till testdagen 6/4 och att inget är säkert förrän då, så jag besparar dom och mig det samtalet.

• Elfia
    Gosmos skrev 2015-03-27 16:14:37 följande:

Nej missfall är det väl inte eftersom jag har helt vanlig mens, tidig för all del men jag har ingen anledning att tro att jag vore någon på miljonen som är gravid trots riklig mens fem dagar efter FET. Om stackarn hann fastna så åkte hen nog ut nu i alla fall. Om jag ringer kliniken säger dom att jag ska vänta till testdagen 6/4 och att inget är säkert förrän då, så jag besparar dom och mig det samtalet.

Nej vad tråkigt att läsa :( hur mår du gosmos? Hur går det?

Kram
  • Elfia
    89Madeleine skrev 2015-03-25 20:45:32 följande:
    Ja jag börjar bli väldigt otålig :P

Ja, det blir ostimulerat FET :)
    Hur går det för dig Madeleine? Har du fått kommit igång med FET ännu? :)
  • 89Madeleine
    Elfia skrev 2015-03-29 16:37:17 följande:
    Hur går det för dig Madeleine? Har du fått kommit igång med FET ännu? :)
    Mensen kom idag sådär nästan en vecka sen :P Så imorgon ska jag ringa kliniken och sen är det bara att börja testa med ägglossningsstickor :)

Hur går det för dig med ruvandet? :)

Vilken dag är du inne på?

Kram
  • Elfia
    89Madeleine skrev 2015-03-29 16:55:47 följande:
    Mensen kom idag sådär nästan en vecka sen :P Så imorgon ska jag ringa kliniken och sen är det bara att börja testa med ägglossningsstickor :)

Kram
    Vad gott för dig att du får komma igång! Kan det vara vaggisarna som försenar mensen tro?

Rv 7 idag, testdag om en vecka men troligtvis så testar jag en dag före pga att jag jobbar natt på td och känner att jag behöver vara hemma den dagen ifall det blir negativa besked. Men jag lever på hoppet tills dess och är förvånansvärt lugnare än jag trodde. Klart man längtar dock. Vill ju inget annat hellre än att få det efterlängtade plusset samt att pyret ska stanna i minst 36 v :)

Lycka till. Håller tummarna för att det ska gå vägen denna gång :)

Kram
  • Elfia
    89Madeleine skrev 2015-03-29 16:55:47 följande:

Kram
    Föresten, vad hade du för symptom runt denna tiden sist? Och runt testdag?

Det ända jag har är STORA tuttar och ömma. Det har jag haft sedan behandlingen med sprutorna. Ömheten är inte lika hemsk som innan dock. Sedan kan jag känna en lindrig mensvärk när jag vaknar på morgonen. Men så fort jag reser mig försvinner den. Annars känner jag absolut ingenting. Precis som vanligt. Svettas lite mer och har gått upp vikt lite pga ökad aptit men så har jag i perioder så det ser jag inte som något symptom.

Vet ej ifall det är bra eller dåligt att knappt ha några symptom. Men som sagt jag är optimistisk tills motsatsen bevisad :)
  • 89Madeleine
    Elfia skrev 2015-03-29 17:37:33 följande:
    Vad gott för dig att du får komma igång! Kan det vara vaggisarna som försenar mensen tro?

Rv 7 idag, testdag om en vecka men troligtvis så testar jag en dag före pga att jag jobbar natt på td och känner att jag behöver vara hemma den dagen ifall det blir negativa besked. Men jag lever på hoppet tills dess och är förvånansvärt lugnare än jag trodde. Klart man längtar dock. Vill ju inget annat hellre än att få det efterlängtade plusset samt att pyret ska stanna i minst 36 v :)

Lycka till. Håller tummarna för att det ska gå vägen denna gång :)

Kram
    Nej det är nog missfallet som gjorde att mensen blev så sen denna månad.

Men det är så skönt att få sätta igång nu igen :)

Vad spännande!

Ja, nu håller vi tummar och tår att pyret fastnar! :)

Kram
  • 89Madeleine
    Elfia skrev 2015-03-29 17:45:10 följande:
    Föresten, vad hade du för symptom runt denna tiden sist? Och runt testdag?

Det ända jag har är STORA tuttar och ömma. Det har jag haft sedan behandlingen med sprutorna. Ömheten är inte lika hemsk som innan dock. Sedan kan jag känna en lindrig mensvärk när jag vaknar på morgonen. Men så fort jag reser mig försvinner den. Annars känner jag absolut ingenting. Precis som vanligt. Svettas lite mer och har gått upp vikt lite pga ökad aptit men så har jag i perioder så det ser jag inte som något symptom.

Vet ej ifall det är bra eller dåligt att knappt ha några symptom. Men som sagt jag är optimistisk tills motsatsen bevisad :)
    Dina symptom låter jätte positivt :)

Jag kände typ samma och jag var gravid :)

Dock slutade det ju i missfall, men det är en annan femma.

Jag fick också väldigt ont i huvudet till och från....

Jag tycker att du ska vara optimistisk! :)

Kram
  • Gosmos
    Elfia skrev 2015-03-29 16:35:53 följande:

Nej vad tråkigt att läsa :( hur mår du gosmos? Hur går det?

Kram

Har börjat hoppas igen. Blödde i tre dagar. Det har jag ju gjort vid vanlig mens mednågon gång så jag orkar knappt med mig själv som tar det som ett gott tecken. Har bestämt att testa på onsdag och först då ger jag upp helt. Tills nästa cykel så klart ;)
  • Elfia
    Gosmos skrev 2015-03-29 20:57:09 följande:
    Har börjat hoppas igen. Blödde i tre dagar. Det har jag ju gjort vid vanlig mens mednågon gång så jag orkar knappt med mig själv som tar det som ett gott tecken. Har bestämt att testa på onsdag och först då ger jag upp helt. Tills nästa cykel så klart ;)
    Håller tummarna :) hoppet är det ända man har i sådan här situation.

Kram
Svar på tråden IVF/ICSI februari 2015