• 89Madeleine

IVF/ICSI februari 2015

Jag är en tjej på 25 år som tillsammans med min sambo försökt få barn i 4 års tid.
    Efter utredning har vi fått reda på att barnlösheten beror på manlig faktor och att vi kommer att få göra IVF med metoden ICSI (där man injicerar spermien direkt i ägget) på reproduktionsmedicin KS/Huddinge. Jag ska in på mitt andra VUL på måndag 9/2 och är i fullt sjå med sprutorna.

Är det fler som vill vara med i tråden och stött varandra? :)
    Man har ju så mycket frågor och funderingar hela tiden.

Kram på er alla kämpare!

• Svar på tråden IVF/ICSI februari 2015
  • 89Madeleine
    Elfia skrev 2015-03-03 00:08:11 följande:
    Usch.

Vad skönt att du går vidare och tar nya tag nu då. Måste du invänta en mens emellan, eller kan du starta FET nästa mens direkt?

Kram på dig och hoppas allt går vägen hädanefter.
    Får göra FET direkt nästa mens :)

Tack <3

Kram
  • Gosmos
    V83 skrev 2015-03-02 23:13:57 följande:

Jag kastas mellan hopp och förtvivlan. Känns som att jag ska få mens ena sekunden och andra sekunden vågar jag tänka att jag faktiskt kan vara gravid. Har kraftiga humörsvängningar just nu, men alla andra symptom har avtagit sedan jag slutade med sprutorna. Trött på att ta vagitorier. Försöker dock vara positiv.

Samma här. Blir irriterad på mig själv när jag går runt och hoppas. De nära och kära tycker att jag ska anse mig vara gravid till motsatsen bevisats. Precis som jag sa till min vän som gjorde ivf nyligen. Du är ju lätt ;)

Bara två dagar kvar med vaggisar, fy vad skönt att bli av med dom! Glömde ta med mig till jobbet idag så det blir ilfart hem direkt! Jag som har tänkt jobba över...
  • Elfia
    89Madeleine skrev 2015-03-03 06:06:07 följande:
    Får göra FET direkt nästa mens :)

Tack <3

Kram
    Ja men det var ju positiva nyheter :) Du slipper sprutorna och gör bara en återföring. Men då är denna ägglossning som kommer nu som du väntar in väl?

Hur mår din kropp efter detta? Jag har tänkt lite på det faktiskt, om det inte blir något hur reagerar kroppen efteråt? Jag som har regelbunden mens och vet när jag har min ägglossning nu. Hur blir det sedan? Återgår den till normalläge då?
  • Gosmos
    V83 skrev 2015-03-05 06:39:43 följande:

Spännande detta!

Nejmen jösses vad kul! Stort grattis!

Jag funderar på att testa idag med eftersom jag vaknade med någon form av färgad flytning. Måste veta hur mycket jag ska bryta ihop. Tyvärr hann jag kissa innan jag upptäckte det.
  • Gosmos

Oroar ihjäl mig. Är på jobbet kroppsligt men går ju runt som ett fån och tänker bara på vad fan som händer. Hade insättning samma dag som V83 men testdag först på lördag. Hade ni testat?

• Filli89
    V83 skrev 2015-03-05 07:39:43 följande:

php4YdZif54470.jpg

Spännande detta!

Meeen åååh grattis vad kul är det din första ivf? Är så rädd att misslyckas
  • V83

Ja, min första ivf (tre inseminationsförsök bakom mig)! Känns helt overkligt och som att jag vunnit på lotteri. Har en dotter sedan innan, men vi är två mammor och det var alltså min fru som födde förra gången. Då krävdes 6 inseminationsförsök, fyra äggutplock (ivf) och ett oräkneligt antal insättningar (även FET alltså). Det tog oss fem år att få vår dotter, så jag är glad om det slipper ta fem år denna gång också. Men missfallsrisken ligger i bakhuvudet hela tiden.

Testa du Gosmos! Jag trodde det var kört. Både i tisdags och igår hade jag riktigt sjuka menskramper, så jag blev förvånad över att jag inte fick mens. Hoppas att du plussar!

• Filli89
    V83 skrev 2015-03-05 21:23:39 följande:

Ja, min första ivf (tre inseminationsförsök bakom mig)! Känns helt overkligt och som att jag vunnit på lotteri. Har en dotter sedan innan, men vi är två mammor och det var alltså min fru som födde förra gången. Då krävdes 6 inseminationsförsök, fyra äggutplock (ivf) och ett oräkneligt antal insättningar (även FET alltså). Det tog oss fem år att få vår dotter, så jag är glad om det slipper ta fem år denna gång också. Men missfallsrisken ligger i bakhuvudet hela tiden.

Testa du Gosmos! Jag trodde det var kört. Både i tisdags och igår hade jag riktigt sjuka menskramper, så jag blev förvånad över att jag inte fick mens. Hoppas att du plussar!

Ååh är det sant men hur gör man då spermadonation samt ICSI då eller hehe nyfiken. föresten de där testen trodde ja fanns bara här haha.
  • Elfia
    V83 skrev 2015-03-05 06:39:43 följande:

php4YdZif54470.jpg

Spännande detta!

Måste bara säga, stort grattis :) vad kul att du delar med dig av det positiva beskedet!
Svar på tråden IVF/ICSI februari 2015