• V83

IVF/ICSI februari 2015

Hej!

Gjorde insättning idag! Plockade ut sex ägg, varav tre befruktades. Bara ett dög dock, inget i frysen. Första ivf för mig, har funkat bra. Fick akupunktur innan insättning. Svårt att säga om det hjälper, men det var i af avslappnande. Har mycket känningar i magen nu. Gör ont faktiskt. Och så klart funderar jag på vad det kan betyda. Bra eller dåligt tro?

• V83
    Gosmos skrev 2015-02-19 20:11:50 följande:

Vad häftigt att vi har samma dag!

Vi fick ett helt a4 om saker som kan göra ont och saker som inte ska göra ont. Att ha ont i magen nu är tydligen helt i sin ordning. Pga alla hormoner och det ingrepp du gjort i din kropp. Min läkare förklarade det som att äggstockarna "sitter löst" och är förstorade pga all stimulering. Kroppen samlar också på sig vatten pga hormonerna vilket spänner och ibland syns utanpå. Jag ser ut att vara i fjärde månaden och har molvärk. Har inte haft byxor utan resår sen i lördags. Allt enligt plan alltså :)

Tack! Känns ju lugnare nu :)

Vi får hålla tummarna för varandra. Hoppas att dina andra ägg delar sig fint så att de kan frysas.
  • V83
    Elfia skrev 2015-02-20 01:12:13 följande:

Hej! Vad kul. Grattis :) håller tummarna för dig nu att det går hela vägen :)) Fick du akupunktur någon dag innan insättning då? Var det något som ingick i din behandling? Jag har läst om många som testat det under tiden de gör behandlingar eller innan de börjar. Jag funderar också på det faktiskt. Det kan väl inte skada på något sätt?

Tack!

Jag fick akupunktur i direkt anslutning till insättningen. 45 min innan. Det är något som man kan köpa till på den klinik i Danmark som jag går på. Det känns avslappnande, och det måste ju alla gånger vara bra.

Har du börjat med dina hormonsprutor? Det kommer att gå bra, helt övertygad om det. Men jag fattar nervositeten.
  • V83

Du behöver nog inte oroa dig för att hormonerna inte ska ta. De scannar dig efterhand och då ser de om de behöver höja dosen.

Filli89 skrev 2015-02-21 12:12:31 följande:

Okee då vet jag lite grann Allt kom fortare än vad vi trodde, idag ska vi ha vårt första ICSI möte då vi ska göra undersökning tala om priser samt tillvägagångssätt.. Herregud vad orolig jag är !!! hur ska detta gåå? Och i med att man betalar är det ännu spänt för att lyckas!! Jag är så orolig för att jag inte ska reagera på sprutorna o inte få ut bra ägg.. Trots att felet sägs vara hos maken så är ja rädd att de tillslut säger näe men det är även du, jag har ju opererat bort endometrios.. Så för mig tror jag att nedregleringen är bäst lr vad tror du? Vet du något? har hört vissa med endo nedregleras i fyra veckor lr mer . vi gick direkt på ICSI för min man gjorde ultraljud där nere och det visade sig att anledningen var bråck som det heter, det orsakar att spermiernas temp blir för höga och därmed dör de, att opera bort det kan kosta från 4000 tusen till 20 000 sa läkaren och trots det finns det inget vetenskap för att man ska kunna få barn efter op så vi valde att skippa de! ivf är så billig här från 5000 tusen till 9000 och ICSI cirka 12 000 kollade på svenska sidor där stod det 29 000 vilken skillnad !! ooh hoppas allt går bra idag!! Hur går det för dig? Har babblat på haha ni är bokstavligen de ända som vet min resa förutom min man dåå, ursäkta röran i texten så stressad!!

• V83

Jag har läst att det där med fästandet oftast handlar om att embryot inte delar sig som det ska, snarare än att det är just fästandet. Även om embryot ser ut att dela sig fint, så finns det inga garantier för att den genetiska koden är rätt typ, och därmed fortsätter dela sig. Något sånt har jag läst.

Ruvar också på sjätte dagen. Test nästa torsdag. Pendlar mellan hopp och förtvivlan. Det molar i magen, men så kan det ju vara i vilket fall. Det är helt omöjligt att veta vad som är hormonkänningar och vad som är en eventuell graviditet.

Håller fortsatt tummarna för er andra.

• V83

Wow! Så himla kul! Stort grattis! Tillåt dig att vara glad! Om allt går åt skogen så får man vara ledsen för det då. Nu är du gravid! Hurra!

• V83

Måste kännas knäckande. Tycker synd om dig och håller tummarna!

• V83

Verkligen tråkigt 89Madeleine. Du verkar ta det "bra". Håller fortsatt tummarna för dig!

Hur går det för Gosmos? Ska du också testa dig på torsdag?

Filli89 - ja, verkligen bra att de är så noga.

• V83

Jag kastas mellan hopp och förtvivlan. Känns som att jag ska få mens ena sekunden och andra sekunden vågar jag tänka att jag faktiskt kan vara gravid. Har kraftiga humörsvängningar just nu, men alla andra symptom har avtagit sedan jag slutade med sprutorna. Trött på att ta vagitorier. Försöker dock vara positiv.

Svar på tråden IVF/ICSI februari 2015