• PilKvinna

Konkreta bevis på att Avpixlat är en "hatsajt"

Här har ni chansen att publicera konkreta bevis på att Avpixlat är en såkallad "Hatsajt"

Observera att kommentarerna under Avpixlats artiklar inte utgör källa för att Avpixlat skulle vara en hatsajt. Utan i den här tråden ska ni posta bevis på att Avpixlats redaktion har publicerat "hatmaterial".

Var så goda!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-02-06 11:29
    Tål att nämnas igen. Liknande kommentarer är alltså inte att beakta som "bevis":

- "Avpixlat publicerar bara artiklar när invandrare begår brott. Aldrig när svenskar gör detsamma..."

- "Kolla på kommentarsfältet, då ser man direkt att det är en hatsajt..."

Dessa klassas som OFF TOPIC och kommer att rapporteras.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-02-06 11:32
    - "Men är du verkligen så naiv att du tror att något bevis som helst skulle duga? Hela Avpixlats idé är att ljuga, förneka å desinformera.."

Detta är OCKSÅ OFF TOPIC!

Hur jävla svårt ska det vara att fatta? Publicera bevis! Inga jäkla tomma uttalanden.

• Svar på tråden Konkreta bevis på att Avpixlat är en "hatsajt"
  • Solidaritet
    Anonym (Oj då) skrev 2015-02-06 13:20:41 följande:
    Va? Det står ju hela tiden. Muslimsk MAN från somalia osv.
    Jag tycker att avpixlat är en skitsajt men va fan lite längre får man väl ändå tänka? De skriver om det som intresserar de läsare de vill ha. Tjejtidningen Frida gör heller inga reportage om MÄNs våldsbrott mot kvinnor t ex. Inte har jag läst nåt om det i Bamse heller. Fy på dom eller vadå? Finns massor med tidningar som inte skriver om MÄN och deras våld.
    Bamse rapporterar generellt inte om våld alls, eller Frida, så det kanske inte är någon bra jämförelse?
  • Anonym (Egen)
    Solidaritet skrev 2015-02-06 13:43:11 följande:
    Bamse rapporterar generellt inte om våld alls, eller Frida, så det kanske inte är någon bra jämförelse?
    Jo det är en bra jämförelse.
    Därför att ett medium kan inte täcka upp ALLA världens problem. Men flera medium tillsammans kan göra detta.
  • Mentat
    Butterscotch skrev 2015-02-06 12:31:35 följande:
    Det var inte off topic alls. Mitt inlägg handlade om just det som tråden handlar om - huruvida Avpixlat är en hatsajt eller inte.

Men du tror alltså inte att Axpixlat har en negativ inställning till invandrare?
    Självklart har de det, åtminstone vissa invandrare.
    Är "negativ inställning" = "hat"? För mig är det två olika begrepp.
  • Anonym (Oj då)
    Solidaritet skrev 2015-02-06 13:43:11 följande:
    Det var ingen jämförelse. Bara visade på att det är lite märkligt att peka finger och vråla att en tidning minsann inte publicerar artiklar om det här och det där. Jaha och? Avpixlat är om jag förstått saken rätt, inte en tidning som är aktiv för jämställdhet eller trädgårdsplantering så det känns underligt om nån då vill att de ska ha ha reportage om blommor och kvotering.
  • Solidaritet
    Anonym (Egen) skrev 2015-02-06 13:48:18 följande:
    Därför att ett medium kan inte täcka upp ALLA världens problem. Men flera medium tillsammans kan göra detta.
    Bamse är en serietidning, vilket gör jämförelsen fullständigt irrelevant. Frida är en ungdomstidning, vilket gör jämförelsen lika irrelevant. 

Är det inte bättre att ni försöker hitta riktiga argument? Ovanstående är ju bara löjligt. 
  • Solidaritet
    Anonym (Oj då) skrev 2015-02-06 14:02:25 följande:
    Det var ingen jämförelse. Bara visade på att det är lite märkligt att peka finger och vråla att en tidning minsann inte publicerar artiklar om det här och det där. Jaha och? Avpixlat är om jag förstått saken rätt, inte en tidning som är aktiv för jämställdhet eller trädgårdsplantering så det känns underligt om nån då vill att de ska ha ha reportage om blommor och kvotering.
    Vad är det du diskuterar egentligen? Du drar in serietidningar och ungdomstidningar som exempel för varför Avpixlat inte bör förväntas publicera artiklar med annat fokus än etnicitet. Det är irrelevanta jämförelser, och ja, du gjorde en jämförelse. 

Tror du att du övertygar någon genom att vara irrelevant?
  • Anonym (Egen)
    Solidaritet skrev 2015-02-06 14:02:33 följande:
    Bamse är en serietidning, vilket gör jämförelsen fullständigt irrelevant. Frida är en ungdomstidning, vilket gör jämförelsen lika irrelevant. 

Är det inte bättre att ni försöker hitta riktiga argument? Ovanstående är ju bara löjligt. 
  • Anonym (Oj då)
    Solidaritet skrev 2015-02-06 14:04:49 följande:
    Vad är det du diskuterar egentligen? Du drar in serietidningar och ungdomstidningar som exempel för varför Avpixlat inte bör förväntas publicera artiklar med annat fokus än etnicitet. Det är irrelevanta jämförelser, och ja, du gjorde en jämförelse. 

Tror du att du övertygar någon genom att vara irrelevant?
    Nej det var ingen jämförelse. Jag tog just de 2 tidningarna för att understryka hur konstigt den förväntningen var i inlägget jag citerade. Men om det blir lättare för dig kan jag ju göra en jämförelse då.
    Avpixlat är en en tidning med flyktingfientlig inställning. Deras nyheter är riktade mot det området. Inte om MÄNS våld oavsett etnicitet.

PC hemma är en data tidning med reportage mot data.
    Så varför rapporterar inte PC hemma om MÄNs våld? 

Veckans Affärer är en tidning för just det. Hittills har jag inte sett dem rapportera statistik om MÄNs våld.

Och varför får du för dig att jag försöker övertyga nån alls? Jag skrev ett svar riktat till nån som verkar ha märkliga förväntningar på en tidning som har "specialinriktning" mot ett område som inte motsvarade det.
  • Solidaritet
    Anonym (Oj då) skrev 2015-02-06 14:30:07 följande:
    Nej det var ingen jämförelse. Jag tog just de 2 tidningarna för att understryka hur konstigt den förväntningen var i inlägget jag citerade. Men om det blir lättare för dig kan jag ju göra en jämförelse då.
    Avpixlat är en en tidning med flyktingfientlig inställning. Deras nyheter är riktade mot det området. Inte om MÄNS våld oavsett etnicitet.

PC hemma är en data tidning med reportage mot data.
    Så varför rapporterar inte PC hemma om MÄNs våld? 

Veckans Affärer är en tidning för just det. Hittills har jag inte sett dem rapportera statistik om MÄNs våld.

Och varför får du för dig att jag försöker övertyga nån alls? Jag skrev ett svar riktat till nån som verkar ha märkliga förväntningar på en tidning som har "specialinriktning" mot ett område som inte motsvarade det.
    Helt rätt. Avpixlat har en främlingsfientlig inställning. 
  • Anonym (Egen)
    Solidaritet skrev 2015-02-06 14:32:35 följande:
    Helt rätt. Avpixlat har en främlingsfientlig inställning. 
    Nej, Avpixlat har en inställning som syftar till att täcka upp det tomrum som övriga media inte täcker upp just nu. Ett tomrum som spelar EXTREMT stor roll för svensk välfärd och svensk politik.
    När ska du fatta detta?
Svar på tråden Konkreta bevis på att Avpixlat är en "hatsajt"