Mentat skrev 2015-02-10 14:10:00 följande:
Det framgick bl.a. av den länk du nyss fick. Jag ser däremot inget som stöder ditt påstående om att journalistiken är för "högervänlig över lag"?
Länken du gav mig går till Kent Asps kapitel 13 Jounalistkårens partisympatier, vilken brister i vetenskaplig metod och därför inte bevisar ditt påstående om att journalistkåren är vänstervriden.
Eftersom du påstod detta, vilket jag ifrågasatte, anser jag inte att min uppgift är att bevisa dig om motsatsen. Det var inte min avsikt.
Jag nöjer mig med att konstatera att du inte kunnat styrka ditt påstående. Alltså kan vi inte hävda att journalistkåren på något sätt är vedertaget vänstervriden.
Journalistkåren arbetar trots allt för media, och min logik säger mig att vänsterideologin inte dominerar ägandet av media. Om du inte håller med om det är det upp till dig. En skulle kunna undersöka ägandet i samtliga tidningar och kanaler, och vilka partisympatier dessa har, samt ledarskribenter, men det verkar vara lite väl mycket arbete för den här diskussionen.