vackerkvinna skrev 2015-02-16 21:00:35 följande:
Svaret på din sista fråga är (jag trodde du hade hjärna att förstå)
alla som följer de i Medina, Mecca och Jerusalem är på den rätta vägen...
Detta betyder just nu men även förr i tiden att alla följer dessa tre.. så en grupp människor i Marocco följer dessa tre som nämndes på samma sätt som de i 150 moskeer i Tokiyo, Japan följer.
Det är en och samma budskap ... om en sekt avviker sig mot dessa så är det nog bevis mot dem.. ÅTER IGEN det är en måttstock att veta vilken är rätt... det är inte en åsikt som du som icketroende ska komma och tycka det är fel eller rätt.
Kan ge ett exempel till så att du inte blir jobbig igen. Inom katolism, om en grupp katoliker avviker sig från vatikanstaten och majoriten av dem så har de avvikit sig från stammen...
Majoriten av muslimer följer dem. Och Hadither uppmanar muslimer att hålla till majoriten då Gud kommer skydda den från korruption. Och i Koranen säger Gud att vi ska inte avvika oss i sekter... endast 10- eller t o m 8% håller sig till sekter runt om i världen. Jag tror du missuppfattar mig flera ggr och bara detta att jag nämnde 3 städer bevisar att allt annat jag försökt att berika dig med har du missuppfattat och pga så valde jag att inte svara.
Det känns som om du inte förstår vad jag menar ex Bibeln och Koranen, jag gav dig OBEJEKTIV bild där Koranen säger att den är Guds ord medans andra skrifter är vad vittnesmål säger... detta säger även en icketroende vare sig om han tror eller ej. Skitsamma...detta är jätte jobbigt! så därmed låter jag bli att ens svara på de andra! ha det bra
Det är lustigt att du inte klarar av att skriva ett svar till mig utan att vara oförskämd. Hur kommer det sig?
Jag är faktiskt inte helt säker på om jag förstår dig, men låt mig göra ett försök.
När du talar om "korrekt" islam i Mecka, Medina och Jerusalem, så menar du inte att denna "korrekta" islam enbart finns där, utan att det är en form av islam som finns på lite olika håll som är som den i Mecka, Medina och Jerusalem. Är detta riktigt uppfattat?
Det är rent ut sagt oförskämt av dig att antyda att jag skulle vara dum i huvudet för att jag inte förstod att det var detta du menade när du skrev att "korrekt" islam bara fanns i Mecka, Medina och Jerusalem.
De flesta vet nog att Koranen påstår att det är guds ord, men det betyder inte att det är en accepterad sanning bland ickemuslimer. Påstående om Koranens gudomliga ursprung saknar fullkomligt värde om man inte tror på det.
Det är väldigt svårt att diskutera med dig, eftersom en så stor del av dina argument är rena glåpord mot dem som inte har samma tro eller uppfattning som du.