Hubbe skrev 2015-02-13 15:54:21 följande:
Problemet är att Jerusalem tillhör inte araberna historiskt eller kulturellt. Man kom med svärdet och blev utkörda med svärdet precis som i Spanien. Det finns inga bevis att araberna hotades av det persiska eller östromerska riket då dessa hade avslutat stora krig mot varandra precis innan den stora islamiska expasionen. Som du säger det var Mohammed, Abu Bakr co kom med "Guds budskap".
Ditt sektriska prat om tempelmuren är fullständigt oväsentligt även om det finns sektreiska judar och kristna som drömmer om ytterligare ett tempel.
Araberna har inte kommit med någonting. Det var persiska vetenskapsmän och kristna från den nestorianska kyrkan som översatte grekiska verk åt dem till arabiska.
Beträffande siffror så användes det innana araberna.
Hubbe du är väl inte 15 år så varför beter du dig så? Lägg ner med sånt. Jag tror inte jag kommer svara dig mer så det här får bli sista. Kom inte med dina förslag för i över 1000 år har det du påstår predikats i europeiska kyrkor.
Romarna krigade mot Perserna och vice versa, de var i konstant krig samt i fredstid. När muslimerna kom så är ett känt historisk krigsslag där muslimer var 30 000 man mot 120 000 romarna. Muslimerna vann. Det var känt bland romarna att muslimer var helt något nytt, de krigade på ett helt nytt sätt. Det sägs även från flera Romerska historier när de skickade ut spioner till den muslimska armen att de var starka krigare som krigade utan någon frukta (döden) och på natten var levde de som munkar (tillbad Gud och dyrkade Honom på bästa sätt)
Det är Umar ibn Khattab som expanderar och inte Abu Bakr Siddiq eller Profeten Muhammad (salAllahu aleyhi wassalam)
Det är för att Romarna och Persien började frukta Islam då den vann mark utan något krig (dvs att folk konverterade) som det är än idag 85% av alla muslimer är ICKE Arabar. det finns en visdom bakom detta.
LOL, vi pratar inte om tempelmuren... tempelmuren är en mur som är 1/25 del av hela Området som ägs styrs och kommer alltid vara hos Muslimerna. Det är även härifrån Profeten Jesus kommer att föra sitt krig mot den en-ögde antikristus Dajjal
Så släpp det, du gör bara bort dig!
Ja som sagt judar och kristna drömmer om att ha den men de har ännu inte fått den betyder att Islam har skyddat den från allt mångdyrkeri (treenigheten etc och kalvoffringar som judar vill göra där)
Det är mkt som islam har bidragit med. Det är så många namn. Jag är själv iransk sunni muslim så jag vet om att det finns väldigt många från Persien men också från arab... det spelar inte någon roll var de är från och deras namn avslöjar mkt plus att de alla vara HAFIZ Quran dvs kunde hela Koranen utan att läsa.
Du kan se via deras namn och i deras böcker att de starkt trodde på islam:
en.wikipedia.org/wiki/List_of_Persian_scientists_and_scholars
en.wikipedia.org/wiki/List_of_Muslim_scientists
Vissa av de var 500-600 år före Copernicus, Galelio etc.... de två sistnämnde även skriver att de har fått sina ideer från muslimer.
Snälla människa vad är det du inte förstår Al Cohol, AL-KOHOL var en medicin förbrukning och namnet är arabisk så som Razzia... och den var för medicin. Är det så svårt att googla lite innan du kommer upp med konstigheter.
Namnet Al-Cohol som gavs kommer från Al-GHUL... de låter samma.. anledningen var att Razi fattade att om denna kan även vara djävulens drick, dvs JINN, ond ande etc...
en.wikipedia.org/wiki/Muhammad_ibn_Zakariya_al-Razi
under hans bild står det Noteble .
Sitt inte analysera mitt inlägg genom att ställa 30 frågor och 50 anklagelse.
Jag svarar på frågor för den som verkligen vill veta vad Islam är. Jag svarar inte på det politiska på samma sätt som en vit man behöver inte svara på varför det finns SD, NAZI, COMMUNIST, FACIST, TERRORISM etc etc (nu tror jag att du kommer dumpa allt jag har skrivit och haka dig på det sista jag skrev)