Jag gjorde ett grovt misstag i mitt förra inlägg gällande arabiska, vänligen ta bort den om det går! Jag har kopierat den och ändrat och lägger upp den igen.
Tack själv! Om du menar budskapet från varje Profet så är det nej. Varje Profet kom till sitt folk och varnade sitt folk på det språk som de talade. Även Profeten Jesus, för han säger ju i bibeln att han har endast kommit till Bani Israel (12 stammar av Profeten Jakub/Israel)
(blanda inte med nation, det är folk)
att han endast kom till dem och inte andra folk. Sedan kom Paul som inte tillhörde Bani Israel och inte såg Jesus och inte heller levde under hans tid som kom med visioner. Paul har ifrågesatts väldigt mkt och det här som ideen om Treenighetsläran kommer in då det praktiserades i Egypten och Grekland. Det är även han som hävdar att han måste ha gudomlighet i sig då han hade ingen far.
Men Profeten Muhammad salAllahu aleyhi wassalam kom med Koranen som fanns allt som alla människor kan ha en nytta av. 85% av alla muslimer är icke-araber.
Det arabiska språket är unikt, och det är liknande språk som talats ända sedan Profeten Adaam då när han sändes till jorden så sägs det att han sändes till Sri Lanka bergsområden och hans fru Hawwa (Eva) till Mecka bergsområden, Adam tog sig ända till Mecca och när han fann sin fru så la han sin panna på marken och tackade Gud och Gud godtog hans tacksamhet och sa att platsen du la din panna ska du bygga Mitt Hus, detta blev Kaaba som idag besöks av miljoner. Den är en "direction" till Gud. Ovanför den i Paradiset finns en exakt likadan just för Änglar
(änglar har inget kön och inte heller kan de vara olydiga någonsin, Gud älskar människor mer än änglar för att Gud har gett människan fri vilja att dyrka vad han vill)
Arabiska ordet för Gud Allah är AL LAH (Lah betyder Gud) The God!
Detta ord kan aldrig bli kvinnligt eller plural som gudinna eller gudar.
Koranen är inte poesi eller har ett like, den ska reciteras på original språk. Koranen är till alla människor. En religion som innehåller mystik, hemligheter, är en falsk religion så Islam förklarar allt och om du har frågor så fråga!
På Domedagen (som kommer att vara i 50 000 år) när alla människor och jinner ska dömas så kommer vi tala det språk som Allah vet bäst. du kommer kunna det oavsett vad och jag hoppas du blir troende innan den Dagen, inshaAllah. Åter igen sorry för långt brev, försöker få in några extra info.