vackerkvinna skrev 2015-02-13 01:49:55 följande:
Ok ingen vet vem som är på rätt spår. Det är det som gör Islam unik i sig. Jag ska ge dig ett historisk exempel:
Umar Ibn Khattab må Allah ge honom högsta plats i Paradiset var den andra khalifen, hans arme hade krossat 2 st VÄRLDEMPERIER dvs Romeska riket i Levant (syrien, palestine, dagens israel, lebanon, jordanen, och sinaihalvön) och den Persiska riket (iraq, azerbadjan, iran, afghanistan, pakistan)
Så efter att dessa två världsriken var krossad och än idag har inget annat rike kunnat ta tillbaka dessa områden (dvs de är fortfarande islamiska stater) så brukade Umar Ibn Khattab säga (förresten denna underbara människa brukade oroa sig över även djur, han brukade säga att om ett djur i iraq plågas så känner jag ansvar för den) att om alla muslimer var på väg till Paradiset och 1 muslim fick helvete så kommer jag ha den känslan att jag är den som får helvetet. SubhanAllah.
Denna man var en älskad bästa väl med Profeten Muhammad salAllahu aleyhi wassalam, (han är begraven 1 meter ifrån Profeten i Medina) han var en som strikt bad och ledde bönen, fastade och tog hand om alla folk. Det är även han som tog över Jerusalem och byggde Al-Aqsa mosken som finns än idag. Det är han som gav skydd till den högsta kristna ledaren (påven-liknande) och sa att den som skadar dig är som om han skadar min familj. Det är så mkt man kan berätta om honom men här bevisas att det går inte riktigt säga vad som är riktigt eller inte.
Det är ödmjukheten, vänligheten, uppriktheten men också att hålla till sig Guds lagar, att dyrka Honom på bästa sätt och att göra sina jordliga ärrende på bästa sätt. En hycklare defineras som 4 saker:
1. när han talar så ljuger han. 2 när han blir tillitad så bryter han. 3 när han argumenterar så blir han arg, går till överdrift. 4 när han lovar så bryter han.
En muslim som har en eller flera har minst spår av hyckleri. Straffet för hyckleri är värre än icke troende. Här menas hycklare som en säger att han tror men i själva verket är emot budskapet.
Islam är enkel men ju längre bort den spred sig ju konstigare sekter dök upp.. Men dessa dök upp under tiden engelska riket började härska. Vi misstänker att de dök upp för att försvaga muslimerna. Exempel i Indien dök det upp väldigt många, de var väldigt brittisk-vänliga så som Ahmaddiyan & Qadianis. I Iran Bahai rörelsen. I baathparti, det är många ideologier som dök upp. men det är en annan historia!
Det absolut korrekta islam finns i 3 städer:
Mecca, Medina och Jerusalem. Alla som håller med dessa är på rätt spår och alla som avskiljer sig från detta har avskiljt sig från sanningen. Sist men inte minst:
Gud säger följ det som Vi har kommit med och det som Profeten har kommit med dvs hadither ie Sunnah
Några frågor med anledning av ditt inlägg:
1) Du har även i andra trådar betonat att du anser islam är unikt. Varför är det så viktigt för dig?
2) Om en annan religion skulle visa sig vara ännu mer unik, är det i så fall ett kvalitetstecken?
3) Det diskuteras ofta om islam spreds med våld eller inte. Du berättar här att islam spreds med våld. "Hans arme hade krossat 2 st världsimperier". Vilket är korrekt?
4) Anser du att det islam är en bra religion för att den spreds med våld (det låter så i ditt inlägg)?
5) Du har i andra trådar flera gånger upprepat att det finns 1,6 milliarder muslimer i världen. Med de snäva kriterier för vad som är en "riktig" muslim, som du presenterar, undrar jag om denna siffra verkligen kan stämma.