• Forumvärd

70 år sedan Auschwitz befriades: Finns det risk att Förintelsen upprepas?

Idag är det 70 år sedan Auschwitz befriades och över hela världen minns vi idag alla dem som mördades i koncentrationsläger, ghetton eller under slavlika förhållanden under Nazitysklands regim.
    Det kommer att genomföras minnesceremonier på flera platser i Sverige och på plats i Auschwitz.

De som överlevde fasorna har blivit gamla och trots att de berättat sin historia så finns det en risk att vi glömmer bort vad Förintelsen egentligen innebar.
    Europa är återigen oroligt med främlingsfientliga partier som har mandat i nästan varje europeiskt land, ökad rasism och utanförskap. Människors lika värde naggas i kanten.
    Har vi lärt oss av historien?

Rösta och diskutera gärna i tråden.

Här kan du läsa om Hédi Fried som överlevde Auschwitz och här finner du fakta om Förintelsen.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden 70 år sedan Auschwitz befriades: Finns det risk att Förintelsen upprepas?
  • FDFMGA
    Rataxes skrev 2015-02-04 19:38:38 följande:
    Det var länge sedan jag fick ett sånt gapflabb, höll på att frusta kaffe på tangentbord och skärm. Det räckte med sambandet med David Icke för att varningsklockorna skulle börja ringa. Jag måste tipsa Gudasänd om denna guldklimp, vilka trådar hen skulle kunna dra igång.
    Ja Gudasänd har ju många strängar på sin lyra. Att spöken kan gå genom slidor är min personliga favorit bland hans strängar. Det skulle vill inte vara så dumt om han fick några till att spela falskt på.

Dessutom tycker jag att han börjar gå på tomgång nu, närmast verka lite uppgiven. Det kanske är lite urinterapi med påföljande förintelseförnekelse som saknasSolig
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Dissident
    Rataxes skrev 2015-02-04 19:38:38 följande:
    Det var länge sedan jag fick ett sånt gapflabb, höll på att frusta kaffe på tangentbord och skärm. Det räckte med sambandet med David Icke för att varningsklockorna skulle börja ringa. Jag måste tipsa Gudasänd om denna guldklimp, vilka trådar hen skulle kunna dra igång.
    I samband med upprätthållandet av myten om "förintelsen" får man tydligen komma med vilka lögner om folk som helst. Det där med pissdrickande professorer tror jag du kan avfärda som förtal.
  • Rataxes
    Dissident skrev 2015-02-04 20:00:17 följande:
    I samband med upprätthållandet av myten om "förintelsen" får man tydligen komma med vilka lögner om folk som helst. Det där med pissdrickande professorer tror jag du kan avfärda som förtal.
    http://petterssonsblogg.se/tag/lars-adelskogh/

Fint sällskap...
    Pst - vatten är ett av de E-numren. smile5.gif // Fantastisk kännedom om livsmedel hos vänstertomte.
  • Dissident
    Rataxes skrev 2015-02-04 20:10:31 följande:
    http://petterssonsblogg.se/tag/lars-adelskogh/

Fint sällskap...
    Ja men det är ju så att muslimer är nästan de enda som vågar vara öppet kritiska mot de allierades historiebeskrivning idag så jag antar att Lars får acceptera allt stöd han kan få. Muhammed Omar var för övrigt en respekterad skribent innan han började ta upp saker som etablissemanget inte uppskattade. Jag har inte mycket till övers för Islam men det får man ändå ge dem att muslimer har till stor undsluppit den massiva propaganda som vi Européer fått utstå i efterkrigstiden.
  • nihka
    Dissident skrev 2015-02-04 19:49:23 följande:
    Jag menar att tyskarna inte använde gaskammare för att massutrota judar i sina fångläger och att ingen sådan plan förekom.

Den intresserade kan ta del av följande vittnesmål från lägerinterner i Aushwitz och andra läger som ger en annan bild än den vi oftast blir serverade. De berättar att där fanns biograf, teater, bibliotek, orkester, swimmingpool, sjukhus, postkontor där intagna kunde skicka och ta emot post och pengar från omvärlden, en kiosk där intagna kunde köpa saker för den lön de fick, fotbollsplan där turneringar hölls som involverade vakter. Låter inte direkt som ett "dödsläger".

Andra upplysande videos om saken är denna intervju med Auschwitz föreståndare där han medger att den visade gaskammaren är en rekonstruktion som Sovjet bygge efter kriget samt att han bekräftar avsaknaden av gasspår i den hävdade gaskammaren (med en otillräcklig bortförklaring).

I den här videon visas tidningsklipp som visar att myten om "sex miljoner utrotningshotade judar" är en återkommande propagandalögn som använts mängder med gånger långt innan kriget. Boken "En tom säck kan inte stå" som länkades till ovan tar upp ett flertal ytterligare sådana exempel.

Snabba på och se innan detta inlägg raderas av åsiktspolisen.
    Bara djupt störda människor finner mening i att förneka massmord som skett.
  • ölburk2
    Dissident skrev 2015-02-04 19:25:16 följande:
    Nej allt är inte vad de försöker ge sken av. De har knåpat ihop den här berättelsen utan några egentliga sakbevis och berättelsen har förändrats mycket genom åren. Det finns dock sakbevis för att det är bluff såsom avsaknad av gasspår i de hävdade gaskamrarna medan avlusningskamrarna är mättade med dylika spår. Läs igenom det jag länkade till så finner du citat från förintelsetroende forskare som medger att det saknas någon egentlig dokumentation. De hävdar att nazisterna massförstörde dokument, att orders vidarebefordrades muntligt eller genom tankeöverföring osv. Det mesta bygger på mer eller mindre sanslösa vittnesmål och hörsägen samt erkännanden framtvingade under tortyr.
    Å att Jorden är platt eller att ingen har varit på Månen finns det åxå "bevis" för..., suck.
    Fråga mig inte efter källa, ni får söka sanningen själva.
  • Dissident
    nihka skrev 2015-02-04 20:34:21 följande:
    Bara djupt störda människor finner mening i att förneka massmord som skett.
    Du kan upprepa det tills tungan blir blå men det blir inte mer sant för det. Du har alltså inget satt säga om de frapperande avslöjanden som gjordes  i klippen? Du har sannolikt inte sett dem eftersom du vägrar att ens tänka tanken att de allierades historiebeskrivning skulle vara något annat än 100-procentigt sann antar jag. De skulle vara komiskt om det inte vore så tragiskt. De har dig i sin linda.
  • Dissident
    ölburk2 skrev 2015-02-04 20:43:53 följande:
    Å att Jorden är platt eller att ingen har varit på Månen finns det åxå "bevis" för..., suck.
    Ännu en som vägrar ta del av information som inte passar in med de den av staten serverade sanningen. Duktig idiot.
  • nihka
    Dissident skrev 2015-02-04 20:44:11 följande:
    Du kan upprepa det tills tungan blir blå men det blir inte mer sant för det. Du har alltså inget satt säga om de frapperande avslöjanden som gjordes  i klippen? Du har sannolikt inte sett dem eftersom du vägrar att ens tänka tanken att de allierades historiebeskrivning skulle vara något annat än 100-procentigt sann antar jag. De skulle vara komiskt om det inte vore så tragiskt. De har dig i sin linda.
    Jag har sett naziskit så det räcker.

"De"? Är "de" i din föreställningsvärld klädda i vita rockar eller har "de" spröt?

Res till Polen, besök några museum av olika slag och prata lite med folk. Om du kan tyska undvik att använda den. Det polska folket har inte glömt. 3,5 miljoner judar eller 90% av hela den judiska populationen lyckades nazisterna göra sig av med.
  • Dissident
    nihka skrev 2015-02-04 21:04:41 följande:
    Jag har sett naziskit så det räcker.

"De"? Är "de" i din föreställningsvärld klädda i vita rockar eller har "de" spröt?

Res till Polen, besök några museum av olika slag och prata lite med folk. Om du kan tyska undvik att använda den. Det polska folket har inte glömt. 3,5 miljoner judar eller 90% av hela den judiska populationen lyckades nazisterna göra sig av med.
    Du har hört antinazistisk propaganda så det räcker ja, det har vi alla.

Besöka Auschwitz museum är just vad de gör i videon med intervjun av Auschwitz föreståndare. De visar även Auschwitz swimmingpool.Tungan ute
Svar på tråden 70 år sedan Auschwitz befriades: Finns det risk att Förintelsen upprepas?