Forumvärd skrev 2015-01-27 10:36:35 följande:
Idag är det 70 år sedan Auschwitz befriades och över hela världen minns vi idag alla dem som mördades i koncentrationsläger, ghetton eller under slavlika förhållanden under Nazitysklands regim.
Det kommer att genomföras minnesceremonier på flera platser i Sverige och på plats i Auschwitz.
De som överlevde fasorna har blivit gamla och trots att de berättat sin historia så finns det en risk att vi glömmer bort vad Förintelsen egentligen innebar.
Europa är återigen oroligt med främlingsfientliga partier som har mandat i nästan varje europeiskt land, ökad rasism och utanförskap. Människors lika värde naggas i kanten.
Har vi lärt oss av historien?
Rösta och diskutera gärna i tråden.
Här kan du läsa om Hédi Fried som överlevde Auschwitz och här finner du fakta om Förintelsen.
Jag skulle vilja veta, kära Forumvärd, om du och Familjeliv tycker den här tråden bidrog till en trevlig stämning på forumet? En givande och upplysande diskussion? Tycker du, kära Forumvärd, att du har tagit ansvar för att den här tråden inte ska spåra ut i ytterligare en aggressiv debatt muslimer och islam i Sverige? Har du haft koll på att debatten håller sig till ämnet? Att det hålls en trevlig ton?
Personligen tycker jag att du som "Forumvärd" kanske borde ta lite extra ansvar för de trådar som läggs upp i ditt namn. Tänka några varv till innan de skapas, hålla lite extra koll kanske och moderera lite mer aktivt. Men det är ju bara jag, jag skulle ju vilja ha ett trevligt forum där vi kan ha viktiga debatter om svåra ämnen utan att det spårar ur.
Men du, kära Forumvärd, och Familjeliv, verkar mest intresserade av att få så mycket debatt som möjligt. Mera klick, mera pengar.
Tråkigt. Och ovärdigt.