EnAnonumius skrev 2015-01-28 22:06:56 följande:
"Det är troligen en kombination av orsaker. Framväxten av ett samhälle där man som svensk på fler och fler platser är i minoritet och den otrygghet och osäkerhet som det medför. Att det råa våldet trappats upp med fler och fler hatbrott mot svenskar. Det är inte så få svenskar som brutalt mördats av invandrare de senaste åren."
Svarar på detta stycket enbart... Mja svara och svarar.. Lägger ett tillägg mer egentligen.
Tillämpningen av hatbrottslagen är väldigt inkonsekvent.
Det är väldigt svårt att som svensk att anmäla ett hatbrott som h*n har blivit utsatt för av en invandrare i egenskap för att han är svensk. D.v.s ett rasistiskt hatbrott.
Man får verkligen i bland känslan av att det genomsnittliga svenska tankesättet kring rasism handlar enbart att det är vita som kan vara rasister medan svarta är dem som blir utsatta för rasism.
Du anser alltså att antalet nazister i Sverige ökar pga. att det är väldigt svårt för en svensk att anmäla ett rasistiskt hatbrott (antar att du menar att bli fälld för).???
Rataxes skrev 2015-01-28 20:34:06 följande:
Jag skyller på svenska skolans förfall i detta totalt avsaknad av logiskt tänkande.
Detta är ta mig fan dummare än när journalister började ropa islamofobi efter terrordåden i Paris.
Jag gissar på arga unga män mellan 14-25. Vem fan har haft ansvar för skolan under deras uppväxt??
Är detta frukten?
En sak har de rätt i. Att det finns offer som glömts bort. Men att negligera en grupps lidande bara för att en annan grupp också lidit? Eller.. Vi får den befolkning vi förtjänar..
Kunskap och logik får stå tillbaka för genus och kritiskt tänkande...
Jag mer inne på Rataxes förklaring att det handlar om brist på logiskt tänkande. Kanske pga. brister i barnuppfostran och brist på bra förebilder under uppväxten.