KillBill skrev 2015-01-29 00:13:05 följande:
Jag upplever det som att du hela tiden passar dig noga för att kritisera främlingsfientlighet/nazism och att du i stället gärna går till försvar eller förminskar deras handlingar ( Svenskar blir nazister eftersom invandrarna utsätter dem för rasistiska hatbrott/varför prata om nazister när kommunisterna var värre o.s.v.) När jag upprepar dina påståenden så hoppas jag självklart på att du ska förtydliga vad du menar men du svarar hela tiden med att hävda att jag använder olika härskartekniker. Förmodligen måste vi konstatera att vi inte kommer att förstå varandra.
Nej det handlar INTE om det du vill få det till från min sida.
Nu lägger du av.
Jag bryr mig inte om vad du upplever.
Det ger dig
ingen rätt att lägga ord och åsikter i min mun. Oavsett om det sker via Ledans/Komplexa/Rävsax frågor eller på något annat sätt som du också gör ganska ofta.
Man jan ju undra hur vilka TANKEVURPOR du var tvungen att göra när du ställde denna frågan till mig till ett inlägg som handlade om en enkelt tillägg till "mr me"
Jag skrev i inlägg (#164 som ett
tillägg till "mr me" ena stycke från hans inlägg #158)
"Svarar på detta stycket enbart... Mja svara och svarar.. Lägger ett tillägg mer egentligen.
"
Tillämpningen av hatbrottslagen är väldigt inkonsekvent.
Det är väldigt svårt att som svensk att anmäla ett hatbrott som h*n har blivit utsatt för av en invandrare i egenskap för att han är svensk. D.v.s ett rasistiskt hatbrott.
Man får verkligen
i bland känslan av att det genomsnittliga svenska tankesättet kring rasism handlar enbart att det är vita som kan vara rasister medan svarta är dem som blir utsatta för rasism. "
Du sitter och frågar då följande i inlägg #167 (som svar på #164)
"Du anser alltså att antalet nazister i Sverige ökar pga. att det är väldigt svårt för en svensk att anmäla ett rasistiskt hatbrott (antar att du menar att bli fälld för).???"
Alltså man kan ju undra vilka stora och otroliga TANKEVURPOR du var tvungen att göra för att dra den premissen på det
tillägget, jag gjorde på ett stycka av "mr me" inlägg, och sedan ställa den rävsax/ledande/komplexa frågan kring detta.
Det är ju inte ens något samröre över huvudlaget med det jag skrev, i mitt tillägg på "mr me" stycke, jag skrev fan tydligt att det var ett tillägg.
Ändå lyckades du på något märkligt vis få det att handla om något som det inte handlade om.
Och sedan vänder det emot mig genom en rävsax/ledande/komplex fråga.
Jag svara gärna på vettigt skrivna inlägg. Även om det ÄR från folk som INTE håller med mig.
Jag har haft många givande diskussioner med folk som inte delar min åsikt.
Men dessa har haft den bra fina vanan att inte lägga ord eller åsikt i min mun heller.
Jag har gett dig flertalet förklaringar men ändå forsätter du i samma hjulspår. Om och om igen,
Fortsätter upprepat att lägga åsikter och ord i min mun, antagligen direkt eller via ledande/rävsax/komplexa frågor så är det väldigt otrevlig taktik att göra så.
Och försöker sedan får det till att jag undviker att svara.