Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

70 år sedan Auschwitz befriades: Finns det risk att Förintelsen upprepas?

Dissident skrev 2015-02-04 02:44:03 följande:

Jag rekommenderar boken "En tom säck kan inte stå". Den går igenom merparten av revisionisternas argument och påvisar hur mycket lögner de proppat på oss gällande detta med "förintelsen". Det är oerhört. Grundlurade är bara förnamnet.

En tom säck kan inte stå
    www.bgf.nu/tomsack.pdf

Hm, visst är det den författaren som förespråkar att man ska dricka sitt eget piss i medicinskt syfte.

Undra om det vara före eller efter pissdrickandet som han blev förintelseförnekare.

Fattar inte varför FL är som en magnet på alla galningar - är det inte förintelseförnekare så är det chemtrails eller att solen kretsar kring jorden eller att evolutionsteorin är humbug.

Det borde få finnas ett särskilt konspirationsforum där alla grönsaker fick möjlighet att tugga sina teser tillsammans med likasinnade men utan möjlighet att t ex pissa offentligt på ett forum för normalt folk på alla de som utplånades i koncentrationslägren.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    Dissident skrev 2015-02-04 19:33:21 följande:
    Det är sådär de vill att du skal reagera.Flört Om du bara vågade ta del av revisionisternas argument så skulle du nog tänka om du också men de har betingat dig med många försvarsmekanismer för att du skall avfärda information utan att begrunda den ser jag. Du är deras tankeslav. Eller så är du jude själv med investerat intresse i frågan.
    I en annan tråd diskuteras vad som bör vara tillåtet eller inte. Jag är av uppfattningen att så lite som möjligt i fråga om uttryck av åsikter bör vara förbjudet enligt lag.

Men jag ska erkänna att just förintelseförnekandet tillhör det som verkligen får mig att må illa och önskar att FL hade en policy som innebar att dina spottloskor eller ditt pissande på offren för förintelsen omedelbart sanerades.

Tror jag ska ställa frågan till forumvärden hur de ser på fenomenet. Jag får ibland känslan av att det kan finnas en diskrepans mellan FL:s moderering i teorin mot i praktiskt genomförande.
  • FDFMGA
    Rataxes skrev 2015-02-04 19:38:38 följande:
    Det var länge sedan jag fick ett sånt gapflabb, höll på att frusta kaffe på tangentbord och skärm. Det räckte med sambandet med David Icke för att varningsklockorna skulle börja ringa. Jag måste tipsa Gudasänd om denna guldklimp, vilka trådar hen skulle kunna dra igång.
    Ja Gudasänd har ju många strängar på sin lyra. Att spöken kan gå genom slidor är min personliga favorit bland hans strängar. Det skulle vill inte vara så dumt om han fick några till att spela falskt på.

Dessutom tycker jag att han börjar gå på tomgång nu, närmast verka lite uppgiven. Det kanske är lite urinterapi med påföljande förintelseförnekelse som saknasSolig
  • FDFMGA
    Nerfherder skrev 2015-02-05 10:33:03 följande:

2 saker som är otroligt:

1: att moderatorerna faktiskt agerar och tar bort en medlem

2: att det tar sådan låååååång tid, plus att de låter en enskild användare förstöra en tråd skapad av en forumvärd.

Det verkar finnas lite skilda åsikter om lämpligheten av förintelseförnekande bland moderatorerna, så det krävs kanske att rätt moderator får upp ögonen för nazistpropagandan.

Jag försökte få till ett uttalande från forumvärden i en annan tråd, blir lättare att kunna hänvisa till en policy än om det är upp till varje enskild moderators omdöme att avgöra om FL är ett forum där man gärna kan ifrågasätta existensen av gaskamrar och förintelse.

Dissident var ju av uppfattningen att man i stället Zyklon B försåg fångarna med swimmingpool för rekreation.
  • FDFMGA
    KillBill skrev 2015-02-06 08:33:23 följande:

Du skriver att Putin är en kommunist och Sverigedemokraterna är faktiskt det parti i riksdagen som är mest Putinvänligt. Bl.a. har Sverigedemokraterna i Europaparlamentet röstat på den Rysslandsvänliga linjen i flera omröstningar, vilket de har fått mycket kritik för. När ordförande för Sverigedemokraternas ungdomsförbund (SDU),  Gustav Kasselstrand på Twitter skriver att han hellre välkomnar Putin än Obama till Stockholm visar han tydligt var han har sina sympatier.

Jag kan inte tolka det på annat sätt, än att du anser att Sverigedemokraterna är kommunistlakejer. 

Fast SD rättar väl bara in sig i ledet av andra högerpopulister i Europa som fjäskar för Ryssland.

Möjligen att kunskapsnivån är lite lägre i Sverige, där många SD-aktivister verkar tro att Putin är kommunist, medan övriga Europas högerpopulister förstått att han är en av dem.

www.dn.se/nyheter/varlden/europas-populister-foljer-putin/
  • FDFMGA
    Nerfherder skrev 2015-02-06 08:49:22 följande:

Alltså nu handlar tråden om Auschwitz, inte om SD är putinvänliga eller ej...

Nej, den handlar om huruvida det finns risk att förintelsen upprepas. Just nu pågår det ett krig i Ukraina med ett Ryssland som redan annekterat delar av Ukraina inblandat.

Förintelsen kan väl sägas ha varit en form av etnisk rensning som aldrig kommer att upprepas exakt på samma sätt som då - men ser man till riskerna för etnisk rensning i Europa av idag så är Putins agerande i allra högsta grad relevant för frågeställningen.
Svar på tråden 70 år sedan Auschwitz befriades: Finns det risk att Förintelsen upprepas?