• nihka

70 år sedan Auschwitz befriades: Finns det risk att Förintelsen upprepas?

mr me skrev 2015-01-29 00:03:13 följande:
    Det var vänsterextrema våldsgrupperingar som arrangerade. Megafonen var en av dem, de som enligt polisen låg bakom invandrarkravallerna i Husby 2013. Det var samma politiska grupperingar som bara någon vecka innan attackerat SMR:s demonstration.

SMR gav sig inte på en antirasistisk demonstration på "måfå" om du nu tror det och det var ju inte utan anledning som flera av vänsterextremisterna var knivbeväpnade och en av dem dessutom dömdes till fängelse för mordförsök.

Så jag sprider inte lögner, jag sprider fakta. Jag kan inte hjälpa att du tycks tro på din egen propaganda om att SMR, helt utan vidare, skulle få för sig att attackera helt oskyldiga demonstranter.
    mr me, är du nazist själv eller försvarar du bara nazister och deras organistioner som SMR? Och nazitysklands nazister, försvarar du deras existens och handlingar?
  • nihka
    SpanskaFlugan skrev 2015-01-31 15:29:03 följande:
    Jag skulle vilja veta, kära Forumvärd, om du och Familjeliv tycker den här tråden bidrog till en trevlig stämning på forumet? En givande och upplysande diskussion? Tycker du, kära Forumvärd, att du har tagit ansvar för att den här tråden inte ska spåra ut i ytterligare en aggressiv debatt muslimer och islam i Sverige? Har du haft koll på att debatten håller sig till ämnet? Att det hålls en trevlig ton? 

Personligen tycker jag att du som "Forumvärd" kanske borde ta lite extra ansvar för de trådar som läggs upp i ditt namn. Tänka några varv till innan de skapas, hålla lite extra koll kanske och moderera lite mer aktivt. Men det är ju bara jag, jag skulle ju vilja ha ett trevligt forum där vi kan ha viktiga debatter om svåra ämnen utan att det spårar ur. 

Men du, kära Forumvärd, och Familjeliv, verkar mest intresserade av att få så mycket debatt som möjligt. Mera klick, mera pengar. 

Tråkigt. Och ovärdigt. 
  • nihka
    Dissident skrev 2015-02-04 19:49:23 följande:
    Jag menar att tyskarna inte använde gaskammare för att massutrota judar i sina fångläger och att ingen sådan plan förekom.

Den intresserade kan ta del av följande vittnesmål från lägerinterner i Aushwitz och andra läger som ger en annan bild än den vi oftast blir serverade. De berättar att där fanns biograf, teater, bibliotek, orkester, swimmingpool, sjukhus, postkontor där intagna kunde skicka och ta emot post och pengar från omvärlden, en kiosk där intagna kunde köpa saker för den lön de fick, fotbollsplan där turneringar hölls som involverade vakter. Låter inte direkt som ett "dödsläger".

Andra upplysande videos om saken är denna intervju med Auschwitz föreståndare där han medger att den visade gaskammaren är en rekonstruktion som Sovjet bygge efter kriget samt att han bekräftar avsaknaden av gasspår i den hävdade gaskammaren (med en otillräcklig bortförklaring).

I den här videon visas tidningsklipp som visar att myten om "sex miljoner utrotningshotade judar" är en återkommande propagandalögn som använts mängder med gånger långt innan kriget. Boken "En tom säck kan inte stå" som länkades till ovan tar upp ett flertal ytterligare sådana exempel.

Snabba på och se innan detta inlägg raderas av åsiktspolisen.
    Bara djupt störda människor finner mening i att förneka massmord som skett.
  • nihka
    Dissident skrev 2015-02-04 20:44:11 följande:
    Du kan upprepa det tills tungan blir blå men det blir inte mer sant för det. Du har alltså inget satt säga om de frapperande avslöjanden som gjordes  i klippen? Du har sannolikt inte sett dem eftersom du vägrar att ens tänka tanken att de allierades historiebeskrivning skulle vara något annat än 100-procentigt sann antar jag. De skulle vara komiskt om det inte vore så tragiskt. De har dig i sin linda.
    Jag har sett naziskit så det räcker.

"De"? Är "de" i din föreställningsvärld klädda i vita rockar eller har "de" spröt?

Res till Polen, besök några museum av olika slag och prata lite med folk. Om du kan tyska undvik att använda den. Det polska folket har inte glömt. 3,5 miljoner judar eller 90% av hela den judiska populationen lyckades nazisterna göra sig av med.
  • nihka
    Dissident skrev 2015-02-04 21:09:45 följande:
    Du har hört antinazistisk propaganda så det räcker ja, det har vi alla.

Besöka Auschwitz museum är just vad de gör i videon med intervjun av Auschwitz föreståndare. De visar även Auschwitz swimmingpool.Tungan ute
    Det finns ingen antinazistisk propaganda. Nazister är nazistiska svin.

De kunde ha ett Gröna Lund i Auschwitz I, det säger motsäger absolut inget om ett dödsläger i Auschwitz II eller Birkenau där Krema III låg. Högar med lik talar för sig själva. Utmärglade lik kan inte bada i någon swimmingpool.
  • nihka
    Dissident skrev 2015-02-05 00:40:19 följande:
    Du kan fortfarande inte förklara hur en påstådd gaskammare utan spår av gas kan ha använts för att gasa miljontals judar. Ett smärre dilemma för din del. Det går liksom inte ihop.

Du är ju jude och investerad i detta så jag förväntar mig inget annat än det vanliga judiska avgrundshatet från din sida, blandat med lögner, personangrepp., hån och demonisering. Inget nytt där.
    "Utan ett spår". Jo det finns spår, och mer därtill men det mesta av gifterna togs upp av organisk vävnad dvs människorna. Det var det de dog av.

Du kan fortfarande inte förklara vad som hände med alla miljontals människor som "försvann" och alla vittnesmål om hur dessa miljontals människor "försvann". Trodde du att miljontals människors familjer, anhöriga och vänner inte skulle märka att de "försvann"?
  • nihka
    Dissident skrev 2015-02-05 01:40:44 följande:
    De flesta som dog i lägren dog av tyfus så hemskheter var det ingen brist på under kriget. De judarna kan vara lugna över att deras farföräldrar antagligen led något fruktansvärt ändå. Så mycket att de räcker till flera blockbuster Hollywoodfilmer till.
    Dissident skrev 2015-02-05 02:35:26 följande:
    Du får tänka på att det finns en annan part i den här frågan och det är tyskarna, de  som kollektivt skuldbelagts, pressats på pengar och varit föremål för årtionden av psykologiska omskolningsprogram som en följd av dessa anklagelser. Många blev även hängda efter kriget som en följd av dessa anklagelser. Det är inte rättvist att anklaga dem för massgasningar de inte utfört. Så tänk på dem.
    Förintelseförnekande är bland det ynkligaste man kan ägna sig åt och görs av människor som inte har något annat sätt att dra till sig uppmärksamhet. Vilken uppmärksamhet som helst duger och ett säkert kort är att förneka folkmord och försöka ge förövarna martyrstatus.

Men jag tror förintelseförnekelse går djupare än så. Du får lära dig att leva med att människor som du delar dina germanska rötter med gasade ihjäl miljontals människor. När du slutar att kollektivt skuldbelägga invandrare för vad invandrarindivider gör kan du också lyfta den kollektiva skuld som din förintelseförnekelse bottnar i.

Det var inte du eller din "ras" som gasade ihjäl miljontals judar utan det var människor som gjorde det.

• nihka
    Nerfherder skrev 2015-02-05 10:33:03 följande:

2 saker som är otroligt:

1: att moderatorerna faktiskt agerar och tar bort en medlem

2: att det tar sådan låååååång tid, plus att de låter en enskild användare förstöra en tråd skapad av en forumvärd.

Det kommer ta lika lång tid innan vederbörande kastas ut under nästa nick. Och nästa...

Proxyserver gör det svårt att blockera kända troll.
Svar på tråden 70 år sedan Auschwitz befriades: Finns det risk att Förintelsen upprepas?