• mammaA93

Oktoberbebisar 2015

Tråd för oss med BF i oktober!

Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.

• Svar på tråden Oktoberbebisar 2015
  • TreA

Nu blev det ju fel... jag kommer ju vara i v.6+6 den 12/2 när det är dags för MVC!

• TreA

MammaA93: Det förstår jag! De går ju gärna stanna kvar i bh:n iaf! Hoppas du får lite bättre mående denna graviditet! Jobbigt att vara så dålig så länge! Jag tänkte också bokat ett vul idag men då hade de stängt idag och imorgon så jag får göra ett nytt försök på måndag och hoppas på att det finns några tider inom ganska kort då!

• dahlia92
    Tigerlilja86 skrev 2015-01-29 02:11:05 följande:
    Grattis :). Vi är beräknade samma dag ( enligt min app) jag ska också ringa imorgon tänkte jag! Skulle gjort det idag men när jag ringde så va det inte telefontid :(. Så det blir imorgon bitti ist!

Du klarar det ska du se :) ju mer du skjuter upp det ju jobbigare blir det tror jag:).

Du behöver typ bara säga " hej, jag är gravid med mitt första barn" sen berättar dom :)

You can DO IT :D
    Åh vad kul! :D Haha ja jag vet att det blir jobbigare att vänta. :/ Ringer iaf på måndag. Tror dom får många samtal av nervösa blivande mammor. :)
    Shibby skrev 2015-01-29 07:53:13 följande:

Hej Skrattande

Det är bara att säga något i stil med "jag är gravid och skulle vilja boka en tid för inskrivning" sedan löser sig resten! Dom är ju ändå vana vid att folk ringer och vill boka tid Glad

Ja jag får nog säga något i den stilen. Brukar lösa sig. :)

• Marsvensson

Jag har en fråga till er , vet inte om någon kan svara på det men är det vanligt att ha ont i svanken/ländryggen i början utav graviditeten ? Är i v 3+6 bara men det Känns obehagligt :p känns mer när jag sitter ner, och när jag gör det länge..

• Tigerlilja86

En sak slog mig inatt, jag är livrädd för att berätta för chefen :/.. Jag hade en kollega som gick på mammaledighet nu i januari och fram till september, vilket är bra då är vi inte borta samtidigt ;). Men nu måste han hitta en vikarie till min plats, shit va nervös jag är nu!!

Han åker bort nu i 1 vecka så jag har lite att förbereda mig på! När ska ni berätta på jobbet?

• Silverguld
    Marsvensson skrev 2015-01-29 12:21:09 följande:

Jag har en fråga till er , vet inte om någon kan svara på det men är det vanligt att ha ont i svanken/ländryggen i början utav graviditeten ? Är i v 3+6 bara men det Känns obehagligt :p känns mer när jag sitter ner, och när jag gör det länge..

Jag tror mig ha plussat men vågar inte tro på det ännu och jag upplever exakt samma sak. Har så otroligt ont i nedre delen av ryggen, framför allt när jag sitter ner. Har även väldigt ont i ena sidan av magen, som en typ utav mensvärk.. Har haft detta i två veckor nu. 
  • Marsvensson

Usch då det är inte kul /: Ja jag har mest ont vid ryggen när jag sitter , då gör det ont hela tiden eller ja det känns obehagligt och har molvärk till och från.. Kan knappt tro att jag fått plus iheller , man tror väl på det mer när man varit på första besöket.. Funderar på att ringa barnmorska om detta med ryggont är vanligt .

Silverguld skrev 2015-01-29 12:57:54 följande:

Jag tror mig ha plussat men vågar inte tro på det ännu och jag upplever exakt samma sak. Har så otroligt ont i nedre delen av ryggen, framför allt när jag sitter ner. Har även väldigt ont i ena sidan av magen, som en typ utav mensvärk.. Har haft detta i två veckor nu. 

• dahlia92
    Tigerlilja86 skrev 2015-01-29 12:26:51 följande:

En sak slog mig inatt, jag är livrädd för att berätta för chefen :/.. Jag hade en kollega som gick på mammaledighet nu i januari och fram till september, vilket är bra då är vi inte borta samtidigt ;). Men nu måste han hitta en vikarie till min plats, shit va nervös jag är nu!!

Han åker bort nu i 1 vecka så jag har lite att förbereda mig på! När ska ni berätta på jobbet?

Samma sak här haha!! Tror jag berättar runt v.12 om det inte syns innan då jag är så smal. Vill gärna vara säker på att det verkligen finns nåt där inne.

Vi har en tjej som har praktik hos oss nu och som ska jobba i sommar. Så förhoppningsvis tar hon vikariat åt mig.

Ååå är livrädd att berätta haha. Vi är ett sånt litet gäng. Men jag tror alla chefer förstår. :)

Ska du berätta så tidigt alltså? :)
  • Tigerlilja86
    dahlia92 skrev 2015-01-29 13:18:33 följande:
    Samma sak här haha!! Tror jag berättar runt v.12 om det inte syns innan då jag är så smal. Vill gärna vara säker på att det verkligen finns nåt där inne.

Vi har en tjej som har praktik hos oss nu och som ska jobba i sommar. Så förhoppningsvis tar hon vikariat åt mig.

Ååå är livrädd att berätta haha. Vi är ett sånt litet gäng. Men jag tror alla chefer förstår. :)

Ska du berätta så tidigt alltså? :)
    Jag tror också att jag ska vänta till v12 typ.. Då känns det lite mer säkert :). Eller om jag berättar för honom lite tidigare och för resten senare. Jag har varit på det här stället i 1 år nu, och hoppas dom inte tycker att jag varit där för lite och sen ska vara ledig :(.. Aja han tar nog det på rätt sätt, han är rätt lätt men tanken finns alltid där såklart :)

Skönt att ni har en tjej där som är duktig!
  • TreA

Har det gjorts någon bf-lista efter datum? Tycker ni vi ska ha en? Då får man lite bättre överblick?

Svar på tråden Oktoberbebisar 2015