Jennerika skrev 2015-02-23 21:33:53 följande:
Är det någon av er som haft en mindre blödning? Igår efter att jag och killen hade "myst till det", kom det som en blodblandad flytning. Ursäkta infon nu, haha, men Det såg först ganska rött ut, sedan kom de lite ljusrött/brunt. Det gick över direkt dock, kom inget inatt och inget idag. Hade inge ont heller. Är det någon som vet om man kan börja blöda av sex tidigt i graviditeten?
Tror inte att det var nått allvarligt,eftersom att jag läst att man kan blöda lite i början, men man blir ju ändå orolig :/
Japp. Hände för mig med för typ två veckor sen. Fick världens mensvärk efteråt och direkt när jag gick till toan var det lite rosa/brunt. Blev orolig men läste att det var livmodertappen som var känsligare nu. :) Inte haft något sen dess så det är ingen fara ska du se. :)
Hittade det igen nu när jag sökte. http://www.1177.se/Vastra-Gotaland/Tema/Gravid/Graviditeten/Komplikationer-och-besvar/Blodning-under-tidig-graviditet/
"Blödningar från livmodertappen
Under graviditeten ökar genomblödningen i livmodertappen och slemhinnan från livmoderhalskanalen kan växa ut en bit på livmodertappen. Detta gör att den lättare börjar blöda. Det är vanligt att denna typ av blödning kommer efter samlag.
En liten blödning efter ett samlag är ganska vanligt under graviditeten. Detta beror på att livmodertappen under en graviditet är extra känslig och lättblödande. Denna typ av blödning är i regel helt ofarlig och påverkar inte barnet på något sätt."