• mammaA93

Oktoberbebisar 2015

Tråd för oss med BF i oktober!

Jag plussade i förrgår och har bf 3/10! :) Hoppas fler hittar hit och att vi kan följas åt under graviditeterna.

• Svar på tråden Oktoberbebisar 2015
  • Tigerlilja86
    Shibby skrev 2015-01-28 17:15:56 följande:
    haha ja jag hoppas det går bra Skrattande
    Det hoppas jag också för din skull :).. Nu på kvällen har det varit mer molande värk.. Men nu är det mer "obehag" eller hur man ska förklara, inte så att jag störs av det utan det känns lite bara.. Åh igår hade jag svårt att somna, så låg och tillade på olika vagnar ;) sjukt tidigt jag vet men det va mysigt att få drömma sig bort lite
  • anna tuva

Idag i vecka 4+4 har jag känt mig mer trött. Lite lite illamående när jag var hungrig.

Förra graviditeten var riktigt jobbig pga illamående mellan v 6-11. Så bara väntar in detta. Jobbigt.

Grattis alla!

• TreA

Grattis alla plussare!

Vi testade positivt i fredags och bf blir 1/10 enligt uträknaren! Detta var väldigt överraskande då vi sedan innan har två barn efter ivf, en flicka född 07 och en pojke 09. Är så nervös nu men hoppas verkligen detta håller!

• dahlia92

Hoppar in här. :)

Plussade idag på bim+1 efter 10 månaders försök. Är i v 4-1 och bf blir runt 5 okt med första barnet. Ska bli så spännande

Tänkte ringa och skriva in mig imorn eller på måndag men vad säger man?? Har sån telefonfobi också så kommer säkert skjuta på detta så mycket som möjligt..

• Tigerlilja86
    dahlia92 skrev 2015-01-28 23:19:35 följande:

Plussade idag på bim+1 efter 10 månaders försök. Är i v 4-1 och bf blir runt 5 okt med första barnet. Ska bli så spännande smile2.gif

Tänkte ringa och skriva in mig imorn eller på måndag men vad säger man?? Har sån telefonfobi också så kommer säkert skjuta på detta så mycket som möjligt..

Grattis :). Vi är beräknade samma dag ( enligt min app) jag ska också ringa imorgon tänkte jag! Skulle gjort det idag men när jag ringde så va det inte telefontid :(. Så det blir imorgon bitti ist!

Du klarar det ska du se :) ju mer du skjuter upp det ju jobbigare blir det tror jag:).

Du behöver typ bara säga " hej, jag är gravid med mitt första barn" sen berättar dom :)

You can DO IT :D
  • Shibby
    Tigerlilja86 skrev 2015-01-28 19:49:02 följande:
    Det hoppas jag också för din skull :).. Nu på kvällen har det varit mer molande värk.. Men nu är det mer "obehag" eller hur man ska förklara, inte så att jag störs av det utan det känns lite bara.. Åh igår hade jag svårt att somna, så låg och tillade på olika vagnar ;) sjukt tidigt jag vet men det va mysigt att få drömma sig bort lite
    Haha, ja men man kollar ju .. det har vi med gjort Skrattande det är nog inte så konstigt.. tror jag Tungan ute
  • Shibby
    dahlia92 skrev 2015-01-28 23:19:35 följande:

Plussade idag på bim+1 efter 10 månaders försök. Är i v 4-1 och bf blir runt 5 okt med första barnet. Ska bli så spännande

Hej Skrattande

Det är bara att säga något i stil med "jag är gravid och skulle vilja boka en tid för inskrivning" sedan löser sig resten! Dom är ju ändå vana vid att folk ringer och vill boka tid Glad

• mammaA93

Shit vad ni skriver, jag hänger ju i te med! ;) Jag bor i linköping och det här blir vårat 3e barn :) Lite nojig då mina symptom har minskat, mår inte alls illa längre! Det enda gravidtecken jag har nu är gigantiska bröst..

• TreA

MammaA93: trevligare med stora bröst än illamående dock!!! Det kommer ju och går - du ska se att allt är som det ska - kanske kommer dubbel dos av illamående rätt som det är istället!

Jag har precis pratat med dem på MVC och fick en tid för informationssamtal 12/2, kommer vara 7+6 då - visste inte att man skulle komma så tidigt nu förtiden men det känns toppen! Blev dock alldeles kallsvettig när hon även föreslog tid fredag den trettonde... Borde vara förbjudet med sådana dagar i de här sammanhangen! Egentligen passade den tiden bättre men kunde bara inte ta den...

• mammaA93

Inte när de är så stora att de rammlar ur bhn hela tiden! ;)

Med de andra barnen spydde jag konstant mellan v.4-v.20 därför jag nojjar lite men det är nog lugnt!

Har bokat VUL på onsdag, blev gravid med minipiller även fast jag alltid tar dom på samma tid, så vill vara mer säker på hur långt jag gått.

Svar på tråden Oktoberbebisar 2015