Oktoberbebisar 2015
Själv har jag inte haft möjlighet att börja träna. Jag kom in i den årliga evighetsförkylningen och har haft ont i halsen till och från i två månader :/ Jag längtar så till gymmet, men halsen sätter stopp :( Jag gick upp 27(!) kilo under graviditeten, men har bara gått ner 12 (10 av dem rann av mig första veckan). Jag hatar att öppna garderoben, för där finns inget som passar, så det blir samma tre outfits som roterar.
Efter första barnet gick jag inte ens ner barnets födslovikt, mindre än 3 kilo, tills jag kom hem från bb. 2,5 år senare hade jag kvar 5 av 9 kilo när jag blev gravid igen. Jag la då på mig till samma slutvikt igen och gick ner lite mer efteråt. 2,5 år senare hade jag kvar 3 kilo jämfört med första graviditetens startvikt och gick upp till ungefär samma slutvikt igen. Ca en vecka efter förlossningen vägde jag ett kilo mindre! än innan senaste graviditeten. Sedan jag började med minipiller vid 8-9 veckor så har jag bara gått uppåt, visst jag har varit både törstigare och hungrigare det senaste, så nu ligger jag bara 2-3 kilo under vad jag vägt som mest, så jag har lagt på mig ca 4 kilo på dessa 2 månader. Surt, men att träna fungerar inte så bra. Jag vet ju att jag äter mindre när jag får sova mer. En del kalorier är för att motverka tröttheten. När man får träningsvärk av en rask promenad, så är det ju ingen idé att börja träna, men visst försöker jag komma ut på lite promenader till affärer och liknande.
Om jag hittade pjäxorna kunde jag komma ut och åka lite skidor med barnen i trädgården i alla fall. Skridskotiderna i ishallen var usla nu i mellandagarna tyvärr.