Oktoberbebisar 2015
Barnvakt o barnvakt, men sambon fick ta sonen och de andra två när jag var hos massören, ett besök jag fått i födelsedagspresent förra året, så tiden började gå ut. Då han bara ammas gick det sådär, han sov när jag gick, men var vaken och lite ledsen när jag var på väg hem. Handmjölkningen gav inte mer än en matsked ... Så nej, jag känner inget behov av barnvakt, däremot är det ju skönt när sambon kan ta honom så jag kan få fixa undan grejer.
Till min födelsedag får det bli beställd smörgåstårta då jag inte hinner med så mycket utan honom i selen. Idag tog vi sovmorgon efter julbordet igår och stannade till och med hemma från förskolan då jag inte orkade tjata på barnen om kläder, tandborstning mm. Mestadels lekte de bra även om äldsta fick ett rejält utbrott då jag satte p för att stänga in lillasyrran i badrummet och jag tog hand om hennes Elsaklackskor. Jag var trött på klampandet. Då bröt helvetet löst och hon vrålskrek, sparkades och rivdes så det började blöda och sved bra. Lilleman har tappat rutinerna helt och bara sovit korta stunder istället för att ha långa sovstunder i sele eller vagn när vi är ute och går.
I tisdags hade vi 2 månaderskontroll. Han växer så det knakar, så nu börjar 56 bli kort att knäppa i grenen. Han var nu 5625 g och 60,1 cm mot 4870 g och 57,3 cm för tre veckor sedan. Visserligen hade vi en elev som mätte, så längden kan ju bli missvisande.
Igår var vi hos ögonläkaren och kollade upp skelningen. Han växlar tydligen mellan båda ögonen normalt och inåtskelning på omväxlande vänster och höger. Inför återbesöket om 3 månader så ska han använda lapp 15 minuter om dagen per öga. Igår gick det bra, men idag var det inte särskilt populärt. Det vill till att underhålla honom den tiden. Dessutom har han ärvt sambons översynhet, så vi har båda lämnat dåliga anlag. Söt är han ju ändå, men jag hoppas verkligen han slipper att bli retad för det.