Oktoberbebisar 2015
garin: Vad skönt att läsa om fler som inte fixat så långt heller. På något sätt tror jag att man är coolare med tredje barnet, då man ändå har det mesta hemma och det känns som att 6 veckor är så gott om tid, men om saker nu händer i förtid (vilket jag egentligen inte tror) så är ju läget ett annat.
Jag får väl roa mig med att vika tvätt i helgen så kan jag packa ner amningskläder och ett par mysbyxor i alla fall samt hygiensaker som schampo och liknande. Borsten får väl slinka ner det sista. Likaså har vi ju köpt lite nytt till bebisen, men det är bara en tröja, byxor och pyjamas i 56, så det kan ju vara tokstort om jag får en 50-cms igen. Jag tycker det har varit så svårt att hitta en färgglad body med omlottknäppning i storlek 50. Alla färggladare kläder börjar i 56 med vanlig knäppning på de vanligaste klädkedjorna, tycker jag, likaså pyjamasarna. Jag höll i vita kläder med blå stjärnor på Ica Maxi för några månader sedan, men då kändes det för pojkigt, nu ångrar jag snarare att jag inte köpte då, för då hade vi ju i alla fall haft något nytt i 50, även om Ica kan vara stora i storlekarna (upptäckte vi med förra bebisen).
Natten har i alla fall inte inneburit så många sammandragningar och än har jag knappt rört mig hemma, så relativt lugnt tack och lov. Jag hoppas det handlade om stress inför sambon var borta eller bebisens behov att sjunka längre neråt, så det kan lugna sig. Det känns ju minst lika stressande att inte få göra något även om det kan vara trevligt att få tid att läsa böcker och virka också.
Jag får väl se till att hitta inlägget till babyskyddet innan vi tvättar imorgon, så det kan parkeras i bilen och en punkt på listan kan bockas av.