• Anonym (Nelle)

någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?

Jag skrapades för en dryg vecka sedan i vecka 11 efter att graviditeten avstannat i vecka 6 och nu tänkte vi köra igång och försöka oss på en ny graviditet på en gång. Men denna gång känner jag mig inre lika kaxig. Oron över att det ska hända igen finns med och det skulle vara skönt att dela tankar med andra som upplevt samma på vägen.

• Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?
  • Anonym (Viola)
    Tizzen skrev 2015-04-22 09:34:48 följande:

Minus på bim-1 imorse, suck :(

Blä och fy - alltid tråkigt med minus! Kanske innebär en månad närmare plusset (rent statistiskt i alla fall)?

Eller ja - nästan. Själv hoppas jag på minus på fredag, men bara för att få plus sen.

Testade i alla fall i morse om det kunde vara äl på gång, men det var det inte. Då vet jag det i alla fall.
  • WiMe06

Nästintill positivt ältest idag vid lunchtid. Ska testa ikväll igen och se om det blivit starkare. Hoppas på att kroppen kommit igång igen.

• WiMe06

Det verkar som jag inte missat ÄL trots allt. Mer eller mindre fullt utslag på teststickan nu vid elva. Så skönt att kroppen återhämtat sig så snabbt.

• Anonym (Viola)
    WiMe06 skrev 2015-04-23 11:35:33 följande:

Det verkar som jag inte missat ÄL trots allt. Mer eller mindre fullt utslag på teststickan nu vid elva. Så skönt att kroppen återhämtat sig så snabbt.

Härligt. Då vet du vad du gör i kväll? :D
  • Anonym (S)

Det här med ÄLtest.
    I tisdags kväll hade jag nästan fullt.
    På natten fick jag gå upp och ta Alvedon för jag hade sån ÄLvärk. På morgonen hade jag inte alls lika fullt utslag.
    Kan ÄL ha kommit då för att det börjat sjunka?

Massa ÄLflytningar idag och även igår.

• WiMe06
    Anonym (S) skrev 2015-04-23 14:23:24 följande:

Det här med ÄLtest.
    På natten fick jag gå upp och ta Alvedon för jag hade sån ÄLvärk. På morgonen hade jag inte alls lika fullt utslag.

Som jag fattat det så kommer älvärken när ägget har släppt, så när du fick värk hade du nog haft ägglossning och därav att testen sjunkit också.
  • Anonym (Viola)
    Anonym (S) skrev 2015-04-23 14:23:24 följande:

Det här med ÄLtest.

Fast Clearblues test säger ju att äl ska ske inom 48 timmar så så man borde ju ha två dygn på sig efter att ha fått fullt utslag. Kanske annorlunda på andra tester.
  • Anonym (S)
    WiMe06 skrev 2015-04-23 15:15:35 följande:
    Som jag fattat det så kommer älvärken när ägget har släppt, så när du fick värk hade du nog haft ägglossning och därav att testen sjunkit också.
    tur , för vi hade sex precis innan på kvällen:)
  • Anonym (S)
    Anonym (Viola) skrev 2015-04-23 15:19:33 följande:
    Fast Clearblues test säger ju att äl ska ske inom 48 timmar så så man borde ju ha två dygn på sig efter att ha fått fullt utslag. Kanske annorlunda på andra tester.
    Ja, det är lite otydligt. Jag tänker att när det är stegring så ska man ha massa sex, då vet man. Jag tänker att jag mest kollar att jag har ÄL. Inte för att planera sitt samliv efter det utan för att vet a att kroppen är igång. Sen ska man vara taktisk.
  • Monsan

16 dagar sedan jag hade mens, första efter MA och idag började jag blöda.. Inte så mkt som vid mens, men ändå lite färskt blod blandat med bruna flytningar.. Jag hade maximalt utslag på ÄL monitorn på dag 9 och 10 efter mensen och nu förstår jag ingenting.. Brukar ha bryna flytningar innan mens, men kan mensens dyka upp redan 6 dagar efter ÄL.. Förvirrad..

Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?