• Anonym (Nelle)

någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?

Jag skrapades för en dryg vecka sedan i vecka 11 efter att graviditeten avstannat i vecka 6 och nu tänkte vi köra igång och försöka oss på en ny graviditet på en gång. Men denna gång känner jag mig inre lika kaxig. Oron över att det ska hända igen finns med och det skulle vara skönt att dela tankar med andra som upplevt samma på vägen.

• Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?
  • Anonym (Viola)
    Anonym (S) skrev 2015-04-20 15:38:31 följande:

Ja, idag fick jag kallelse till ultraljud. 

Känner mig känslokall och vill bara få avbokningen gjord.

Nu har jag iallafall snart ägglossning, blir nog imorgon, har fått lite blodblandade flytningar och stegring på Ältest....
    Så att kroppen fungerar är ju positivt, tre veckor sedan bekräftat missfall idag. 

Jag fick också det förra veckan. Fick ringa och avboka. Trodde att min BM hade gjort det men det hade hon tydligen glömt.
  • Anonym (småland)

Okej hjälp mig här nu att tolka min kropp. Enligt kalender borde jag haft äl i helgen. Men idag har jag en jäkla "mens"värk som strålar ut i ryggen. Är det äl-värk? Har jag äl idag då? Om vi hade sex igår och inte kommer ha sex förrän på fredag tidigast, missar vi detta då? Eller kan vi bli gravida ändå? Vad är det för värk jag har?

• Anonym (Viola)
    Anonym (småland) skrev 2015-04-21 14:27:47 följande:

Okej hjälp mig här nu att tolka min kropp. Enligt kalender borde jag haft äl i helgen. Men idag har jag en jäkla "mens"värk som strålar ut i ryggen. Är det äl-värk? Har jag äl idag då? Om vi hade sex igår och inte kommer ha sex förrän på fredag tidigast, missar vi detta då? Eller kan vi bli gravida ändå? Vad är det för värk jag har?

Det är nog omöjligt att säga. Jag har haft "äl-värk" både innan, under och efter äl. Tycker äl-tecken är svåra att tyda generellt. Skulle gå efter kalendern om jag var du. Eller ta ett test och kolla.

Själv känner jag mig konstigt nog sugen på sex, precis som jag brukar göra vid äl, trots att det är en liten, liten blödning kvar sedan missfallet. Undrar om det kan vara äl? Men det kan man väl inte få om man ff blöder? Fattar ingenting.
  • WiMe06

Börjar bli smått galen över allt detta nu. Fortfarande inga tecken på ÄL enligt stickorna. I mitt fall kan jag nog inte räkna missfallet som en mens, för isåfall skulle jag haft ÄL idag. Men den lyser med sin frånvaro.

Jag tror jag kan ha missat ÄL eftersom det var ett svagt streck på första testet jag tog förra veckan.

Vi får väl mysa på sisådär varannan dag och sen får vi väl se helt enkelt om mens eller ÄL dyker upp först. Hela den här karusellen börjar tära på mig rätt mkt mentalt nu, så egentligen kanske man inte skulle räkna och tänka så mkt på det. Men det är ju såå svårt när man så gärna vill..

• WiMe06

Tittade lite närmre på testet jag just tog när jag avslutade förra inlägget, och det syns ett ytterst ytterst svagt streck. ÄL kanske är på väg iallafall...

• Bebisfeber84

Hej på er! För mig har det gått 1,5 vecka sedan MA. Var 8+2..men dött i vecka 5 :(Så jobbigt men vill nytt så snart som möjligt!! Gjorde grav. Test idag dom tyvärr fortfarande positiv. Hur funkar det, kan man ha äl iaf?

• Anonym (Viola)
    Bebisfeber84 skrev 2015-04-21 19:39:28 följande:

Hej på er! För mig har det gått 1,5 vecka sedan MA. Var 8+2..men dött i vecka 5 :(Så jobbigt men vill nytt så snart som möjligt!! Gjorde grav. Test idag dom tyvärr fortfarande positiv. Hur funkar det, kan man ha äl iaf?

Det skulle jag också vilja veta. För mig var det 3,5 vecka sedan missfallet och testar ff positivt, men har äl-känningar. Men det låter som om det inte skulle gå ihop riktigt?
  • WiMe06
    Anonym (Viola) skrev 2015-04-21 23:05:58 följande:
    Det skulle jag också vilja veta. För mig var det 3,5 vecka sedan missfallet och testar ff positivt, men har äl-känningar. Men det låter som om det inte skulle gå ihop riktigt?
    Jag undrar också det, jag tror jag har missat min ÄL, och att den kom när den egentligen skulle kommit om jag aldrig vart gravid och fått mens. Fick ett litet hopp igår då ältest visade väldigt väldigt svagt att den skulle vara på väg, men idag tycker jag stickan var svagare igen. Så jag vet inte.
  • Anonym (Viola)

Det är lustigt, jag har hållit på lite med äl-stickor med mina två sista graviditeter, men har blivit gravid båda gångerna på just den månad då jag struntat i stickorna och chansat! En slump naturligtvis men båda gångerna minns jag att jag tänkt "äh, den här gången har vi nog inte ens prickat in äl", och sedan har det visat sig att det tagit sig! Det kanske är ett ´tecken på att jag borde låta bli äl-test helt enkelt. :D

Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?