liljah33 skrev 2017-06-16 07:54:53 följande:
Grattis till alla nya plus! Och till er som inte plussat än, hang in there, stor styrkekram!
Ni som nu blivit gravida igen efter MA/MF. Hur hanterar ni rädslan över att det ska hända igen? Jag är idag i vecka 4+2, fått ett tidigt ultraljud 9+1. Känns som ååååååår bort. Försöker som sagt finna mig i att tills motsatsen är bevisad så väntar jag ett barn nu, inte ett missfall... men oron och rädslan finns ju alltid där. Tittar ner i trosorna flera ggr per dag och i toan varje gång jag sätter mig där.
Det är skitsvårt..i början fick jag tänka bara en dag framåt i taget, när jag vaknade och allt verkade bra tänkte jag att idag, just idag är jag gravid och får njuta av det, morgondagen vet man ingenting om. Vågade inte tänka framåt eller planera. Men sakta sakta efter man sett ett hjärta slå på första VUL vågar man hoppas lite lite mer, andra VUL ytterligare lite osv.
Nu har vi precis börjat berätta för omgivningen, går inte dölja längre det är läskigt och lite jobbigt och helt plötsligt blir det så verkligt och stort när man inte är ensamma om det.. och fortfarande tittar jag på pappret varje gång jag varit på toa om det är nåt rött, den rädslan kommer nog sitta i långt fram, kanske hela vägen. Är v 14+2 idag...