• Nykär15

någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?

Anonym (Icka) skrev 2017-06-08 11:49:35 följande:

Cystan är borta! Fy tusan vilken lättnad det var att se sen var läkaren lite lurig på nått sätt hon undrade om sista mensen och log väldigt pillimariskt men sånt går väl inte se så tidigt? Har bim nästa vecka nån gång.

Åhh vad skönt att höra! Men vad spännande med hennes pillimariska leende, nu håller jag tummarna stenhårt!
  • Nykär15
    Tumvante skrev 2017-06-09 20:56:04 följande:

BIM-3 imorgon... Såg en svag skugga på test i morse och är nu spänd på om det blir ett tydligare test i morgon.... To be continued...

Men hallå vad spännande!!! Jag har ju kass erfarenhet av morgonurin och test, så ta ett på morgon isf, vänta en timme o ta ett nytt. Väntar med spänning på ett inlägg från dig nu!!
  • Nykär15
    Tumvante skrev 2017-06-10 07:47:36 följande:

Vad söt du är

Idag, ljusare urin, men nu tycker jag det är tydligare...Vad jag hoppas att detta går vägen nu.

JAAAAA!!! Jag ser! Stort grattis, vad underbart!!!
  • Nykär15
    Tumvante skrev 2017-06-10 22:03:06 följande:

Jaaaa! Stort tack! Mycket underbart... Och ofattbart! Har typ noll symptom.

Mina symtom brukar komma v 7-8 mer, så inget konstigt med det :)
    liljah33 skrev 2017-06-11 06:33:38 följande:

Stort grattis Tumvante!

Det sjukaste någonsin hae hänt här med - jag tror inte riktigt på det men clear blue visar "Gravid 1-2" imorse. Är lidandet över!? Kommer det kanske gå bra nu!? <3

Men vad härligt se fler plus här!! Grattis!!!
  • Nykär15
    Anonym (Icka) skrev 2017-06-12 13:09:37 följande:

Inget plus denna månaden heller negativt test imorse och nu kom mensen

Så läkarens leende berodde väl på något annat....

Beklagar...hoppet gick ju verkligen upp där med tanke på hur läkaren log. Kram! Sörj en dag och försök hämta nya krafter, så gjorde jag. Tillät mig att vara ledsen en dag och sen försöka hämta upp mig. 
  • Nykär15
    Anonym (Icka) skrev 2017-06-12 15:12:58 följande:

Fick precis samtal från kvinnokliniken. Måste äta penicillin igen, såret i naveln efter titthålsoperationen är full med bakterier.

Funderar på att gå ut i skogen och vråla snart trodde faktiskt att allt elände var bakom mig nu!!

Men nä....finns det inget slut på eländet? Känner så med dig...var ju fast i mitt helvete i tre månader med återkommande nerlag, fler operationer och undersökningar...en riktig prövning. kram Hjärta
  • Nykär15
    Anonym (Icka) skrev 2017-06-12 17:35:00 följande:

Blir ju massa tankar igen. Om det är en infektion i naveln så kanske det pågår i livmodern med och kanske försvårar en ny graviditet ordentligt. Kanske förklarar min jästa mage också. Bara less på att det fortsätter krångla nu såhär lång tid efteråt

Hur går det för dig och magen? Kram <3

Kan de kolla livmodern med? Har du pratat med dem om dina tankar?

Tror det går bra <3 känner små petande från vår skatt och lyssnar en kort stund på hjärtat på morgonen för att lugna mig, då känns det bra. Vecka 13+5 idag.
  • Nykär15
    Anonym (Icka) skrev 2017-06-12 18:03:08 följande:

Stressad läkare så hon sa bara att provsvaren kom idag, massa bakterier så penicillin utskrivet. Om det är nått framåt så är jag välkommen att kontakta dom igen. Blev lite ställd så tänkte inte på frågor då.

13+5. Bitterljuvt. Var samma tid jag fick reda på att han dött några dagar tidigare

Men så glad för din skull <3

Anonym (Icka) skrev 2017-06-12 18:03:08 följande:

Stressad läkare så hon sa bara att provsvaren kom idag, massa bakterier så penicillin utskrivet. Om det är nått framåt så är jag välkommen att kontakta dom igen. Blev lite ställd så tänkte inte på frågor då.

13+5. Bitterljuvt. Var samma tid jag fick reda på att han dött några dagar tidigare

Men så glad för din skull <3

Vår dog 12+2, fick reda på det 12+6...så psykologiskt skönt vara över de dagarna...men tidigt än, så tar inte ut något...
  • Nykär15
    Anonym (Icka) skrev 2017-06-12 18:57:10 följande:

Kommer man någonsin kunna slappna av efter våra upplevelser och förluster?

Köpt en doppler redan. För att förhoppningsvis kunna slappna av lite. Förhoppningsvis...

Ja utan dopplern vet jag inte vad jag hade gjort...
  • Nykär15
    liljah33 skrev 2017-06-16 07:54:53 följande:

Grattis till alla nya plus! Och till er som inte plussat än, hang in there, stor styrkekram!

Ni som nu blivit gravida igen efter MA/MF. Hur hanterar ni rädslan över att det ska hända igen? Jag är idag i vecka 4+2, fått ett tidigt ultraljud 9+1. Känns som ååååååår bort. Försöker som sagt finna mig i att tills motsatsen är bevisad så väntar jag ett barn nu, inte ett missfall... men oron och rädslan finns ju alltid där. Tittar ner i trosorna flera ggr per dag och i toan varje gång jag sätter mig där.

Det är skitsvårt..i början fick jag tänka bara en dag framåt i taget, när jag vaknade och allt verkade bra tänkte jag att idag, just idag är jag gravid och får njuta av det, morgondagen vet man ingenting om. Vågade inte tänka framåt eller planera. Men sakta sakta efter man sett ett hjärta slå på första VUL vågar man hoppas lite lite mer, andra VUL ytterligare lite osv. 

Nu har vi precis börjat berätta för omgivningen, går inte dölja längre Glad det är läskigt och lite jobbigt och helt plötsligt blir det så verkligt och stort när man inte är ensamma om det.. och fortfarande tittar jag på pappret varje gång jag varit på toa om det är nåt rött, den rädslan kommer nog sitta i långt fram, kanske hela vägen. Är v 14+2 idag...

Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?