Anonym (Icka) skrev 2017-03-03 09:01:12 följande:
Hur länge sen är det nu sen ert missfall och vilken v? Är kroppen helt återställd för dig? Sitter med mobilen så kan inte kolla enbart dina inlägg. Önskar jag kunde göra något mer än bara skriva.
En månad har gått nu. Kroppen fortsätter att bråka. Enda positiva är väl att nu är alla hormoner borta. Men var på sjukhuset häromkvällen igen för jag mådde pest och hade jätteont i ryggen och magen. Resterna är kvar och har varken minskat eller ökat. De hittade en cysta på ena äggstocken. Storleken var tydligen inom vissa gränser så inget de lägger tid på nu. Kontroll om 10 dagar. Är resterna kvar så måste jag tydligen ta cytotec för att försöka få bort det och lyckas inte det så blir det ytterligare en skrapning
så några nya försök dröjer ytterligare. Kanske bra med, hinner bearbeta sorgen mer. Just nu väntar jag på besked med om att han fått komma till minneslunden här. Den dagen kommer bli turbulent känslomässigt. Skönt att kunna gå till honom men så definitivt slut på allt med. Usch, börjar gråta av tanken
En fråga, nån med Facebook som skulle vilja ha kontakt där?
Vårt MA var i slutet på juli, hjärtat slutade slå 12+2 mätte de till...så det är längesen nu, och det tog 3 månader efter innan jag fick min första ÄL pga upprepade rester och operationer...
Usch vad jobbigt dina rester är kvar, men bra du går på kontroller, stå på dig. Be om en hysteroskopi istället för en vanlig skrapning, den är snällare mot livmodern eftersom de ser vart de pillar..med vanlig drar de bara omkring därinne och kan skada mer än göra nytta.
Jag var i minneslunden först veckan för BF...orkade inte innan. Hade dessutom hoppats att vi lyckats bli gravida igen innan den dagen..men är ju fortfarande inte där. Så det var hemskt tungt när vi var där och tände ljus och lämnade blommor...
Nu är jag på ÄL+9 och är lika full av ångest inför BIM som jag brukar...blir så uppgiven av att se negativa tester varje gång..blir det nånsin vår tur igen?