• Nykär15

någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?

Anonym (Ida) skrev 2017-02-13 15:39:54 följande:

Åh vad det hela känns onödigt<3 man önskar att de hade kollat under grav.

Mitt var lägre och låg upp mot 4. Känner inte att vi vågar prova igen innan allt är utrett. Tycker också att mitt blodvärde var väldigt högt när jag hade förlorat så mycket blod.. Men var på vårdcentralen idag och lämnade mer prover för sköldkörteln, den läkaren går inte att prata med tyvärr.

Får hoppas att min BM jag ska träffa på onsdag kan hjälpa med hur man skall gå vidare.

Hoppas du snart får lite mer svar!

Mitt TSH låg äntligen på 1,7 nu, sååå glad och mycket lugnare!
  • Nykär15
    Anonym (Icka) skrev 2017-02-14 09:18:21 följande:

Inte nog med att man förlorade sin lille utan har nu sammanlagt förlorat 1,5 liter blod. 8 dl i samband med när han föddes fram, sen rejäla blödningar en vecka efteråt. Slutade blöda i torsdags och kände vad skönt, kroppen återhämtar sig iaf. Igår kom en störtblödning och fick åka in direkt. Finns lite rester kvar men kroppen bör kunna ta hand om det. Men fler blödningar så måste jag åka in och då överväger de skrapning

Allt känns bara hopplöst ju

Vill läka så vi kan så sakta försöka igen... Nu dröjer det ännu längre...

Vill även att de ska ta prover. Sköldkörteln, järn, B12 och folsyra. Känslan av att min kropp dödade honom är stor men misstänker att de inte kommer vara speciellt samarbetsvilliga...

Låter som för mig, störtblödningar, och det kom mängder. Men är blod som samlas under lång tid i livmodern då koagel täpper till, sen blöder man ut det stötvis. Så du behöver inte vara rädd för blodbrist eller akut sjunkt värde. Så länge resterna sitter kan det hända igen...tre ggr var jag inne akut, akutskrapades efter andra gången...efter sista blev jag inne en dag och sen planerades en hysteroskopi in, men först 2 VECKOR senare...så var sjukskriven pga blödningarna...väldigt jobbigt, ville inte träffa folk...blödde ju ner halva min arbetsplats två gånger...fy fan.

Stå på dig för koll av de där resterna!

Jag fick svåra blödningar efter min skrapning däremot och hamnade en natt på CIVA, förlorade två liter...så hade blodbrist efter den, men inte pga störtblödningarna innan.
  • Nykär15
    Anonym (Icka) skrev 2017-02-15 08:51:07 följande:
    Första veckan var det koagel och blod som kom men nu rusar det ut färskt blod utan klumpar och bindan har inte klarat det utan blött igenom kläder och allt. Blir också väldigt yr i några timmar efteråt. Lever just nu på hoppet att störtblödningen igår var den sista.

Fy tusan, dina blödningar och besvär lät inte alls roliga har du återhämtat dig ifrån det?

Jag hade krävt kontroll, något sitter ju och stör om du inte slutar blöda. 

Jag hade akut blodbrist och mådde dåligt ett bra tag efter första operationen, blev ju sen akut dålig igen och fortsatte blöda och fick vänta in sista operationen. Hade som sämt HB på 88, väldigt matt och yr eftersom det sjönk så fort vid blodförlusten, Hade 129 innan operationen...totalt var jag sjukskriven i 7 veckor. Tog tre månader innan jag fick en OK-stämpel fysiskt...psykiskt har tagit hela hösten och haft många svackor. Helst som cyklerna blev långa efter så vi inte kunde försöka, har normalt alltid haft 28 dgr, nu låg de på 33-45 dagar. Så har fått hormonstimuleras för att få normala cykler igen, men inte lyckats bli gravid...

I april går vi vidare med IVF

• Nykär15
    Anonym (Icka) skrev 2017-02-16 14:59:11 följande:

Ingen störtblödning sen sist men idag har det molat en hel del bak i ryggen och funderar på om det är en förvarning om att det kommer mer. Nån som känner igen detta? Får ju åka in igen isf

Ja mina blödningar startade alltid med att det började göra mer ont, min bm förklarade att det blev så när det fylldes på i livmodern. Jag tycker verkligen det låter som du har rester som stör, och medan de sitter så slutar inte blödningarna...lider så med dig och vet hur jobbigt det är. 
  • Nykär15
    Anonym (Icka) skrev 2017-02-16 15:17:47 följande:
    Ursäkta språket nu... Men fan isf

Har kvar väldigt ömma bröst och små illamående så tror också på rester kroppen inte får bort själv.. Får vänta på nästa blödning, ringa och åka in. Även om de vill undvika skrapning så orkar jag inte med detta mer nu.

Tack för omtanken. Är så glad att jag hittade denna tråden... Även om det är en sorgens tråd med.
    Jo skrapning vill man ju helst undvika..men de kan ju testa med en omgång Cytotec isf först? Jag hade gärna haft min skrapning ogjord, den förstörde så himla mycket och gav en massa komplikationer som ju gjorde att jag fick ett fortsatt helvete efter...så för mig är det ingen bra grej och hamnar jag med MA igen hoppas jag innerligt kunna klara mig från nåt sånt. Sen vill man ju inte göra det akut heller som jag fick göra, bättre det är inplanerat så de har tid och inte hafsar igenom det bara som på mig...så om du orkar hade jag åkt in och krävt ett UL, INNAN det blir akut...då får du ta första bästa som har ledig tid och det rekommenderas ju inte...
  • Nykär15
    Anonym (Icka) skrev 2017-02-19 13:40:17 följande:

Seriöst... Hur mycket ska man orka?

En operation som skulle ta ca 20 min tog 1,5 timme. När de skulle få ut resterna så gick läkaren igenom livmoderväggen. Och påverka grund av det så var hon tvungen att gå in med titthål för att kolla efter blödningar i buken. Hon hittade förkalkningar i livmodern med... Där moderkakan satt och där bitar fortfarande sitter kvar

Ligger kvar på sjukhuset med diverse dropp och även problem med blåsan. Börjar tappa modet och förhoppningar om att läka mer o mer

Men nej!!! Gråter vad ledsen jag blir av ditt inlägg...men visst nånstans att nåt var fel med tanke på hur liknande problem du hade som jag hade vid mitt MA...

Min operation tog med över en timme och fick komplikationer..men att gå igenom livmoderväggen! Usch så hemskt...du säger att rester sitter kvar. Kommer de göra en hysteroskopi på dig för att få ordning på det? Och vad är prognosen för livmoderväggen, kan den läka ihop bra? Min är försvagad och rätt tunn, det oroar mig...

• Nykär15
    Anonym (Icka) skrev 2017-02-20 15:12:33 följande:

De säger att livmodern bör läka ihop fort och bra. I övrigt tyckte de att äggstockarna, äggledarna och själva livmodern såg fantastiskt fina ut sett utifrån under titthålsoperationen. Ska tillbaka på fredag igen för ny kontroll och ev ny operation med kamera denna gång. Det som kallas hysteroskopi? Ska även få svar på det de hittade i livmodern... Känner mig orolig inför det faktiskt

Vad tycker de om din livmoder? Och beror det på något att den är tunn och försvagad? Hoppas verkligheten det inte försämrar dina chanser på nått sätt

Ja det är hysteroskopi, bra de gör det! Beror på mina två tidigare graviditeter och att ena barnet föddes med snitt. Men livmodern är hel och fin, inga sammanväxningar och jag fick se sen senast idag när vi kollade äggblåsor och slemhinnan var hel, fin och treskiktad. Så inget som tyder på att den inte kan bära en graviditet...gäller bara lyckas bli gravid igen då...

Håller tummarna att du läker fort och att nästa op går bra så ni snart kan försöka igen.
  • Nykär15
    Anonym (Icka) skrev 2017-02-22 13:22:26 följande:
    Hoppas verkligen du får ett plus snart. Så mycket elände på vägen och så ska kroppen bråka ännu mer

Just nu känner jag mig livrädd för att bli gravid igen. Ångest för en repris av allt och då är inte ens allt över för min del. Ligger mest och vilar och tuggar tabletter och alldeles för mycket tid till att måla upp en mörk framtid med elände. Är t o m inställd på att resterna i livmodern är elaka... Hellre det än att vara oförberedd totalt nu...

Jo jag hoppas med att det snart blir vår tur igen...även om det skrämmer mig så in i helvete...ju mer månader som gått desto mindre rädd är jag iofs. När jag var mitt i det så kände jag panik på att hamna i det igen..nu har det lagt sig lite tack och lov. Tiden läker som de säger, men tar aldrig bort smärtan och sorgen helt...

Är nästan mer rädd för att aldrig lyckas bli gravid igen...hur man hanterar det, hur bestämmer man när det är dags att ge upp? Usch nej...hoppas vi inte behöver ta det beslutet. 

Det upptar så mycket tid att läka och komma tillbaka, att våga igen och att försöka hitta nåt hopp...och OM man blir gravid igen...hur kommer jag må då? Mycket tankar...

Ta hand om dig Hjärta

• Nykär15
    Anonym (Icka) skrev 2017-03-03 09:01:12 följande:
    Hur länge sen är det nu sen ert missfall och vilken v? Är kroppen helt återställd för dig? Sitter med mobilen så kan inte kolla enbart dina inlägg. Önskar jag kunde göra något mer än bara skriva.

En månad har gått nu. Kroppen fortsätter att bråka. Enda positiva är väl att nu är alla hormoner borta. Men var på sjukhuset häromkvällen igen för jag mådde pest och hade jätteont i ryggen och magen. Resterna är kvar och har varken minskat eller ökat. De hittade en cysta på ena äggstocken. Storleken var tydligen inom vissa gränser så inget de lägger tid på nu. Kontroll om 10 dagar. Är resterna kvar så måste jag tydligen ta cytotec för att försöka få bort det och lyckas inte det så blir det ytterligare en skrapning så några nya försök dröjer ytterligare. Kanske bra med, hinner bearbeta sorgen mer. Just nu väntar jag på besked med om att han fått komma till minneslunden här. Den dagen kommer bli turbulent känslomässigt. Skönt att kunna gå till honom men så definitivt slut på allt med. Usch, börjar gråta av tanken

En fråga, nån med Facebook som skulle vilja ha kontakt där?

Vårt MA var i slutet på juli, hjärtat slutade slå 12+2 mätte de till...så det är längesen nu, och det tog 3 månader efter innan jag fick min första ÄL pga upprepade rester och operationer...

Usch vad jobbigt dina rester är kvar, men bra du går på kontroller, stå på dig. Be om en hysteroskopi istället för en vanlig skrapning, den är snällare mot livmodern eftersom de ser vart de pillar..med vanlig drar de bara omkring därinne och kan skada mer än göra nytta. 

Jag var i minneslunden först veckan för BF...orkade inte innan. Hade dessutom hoppats att vi lyckats bli gravida igen innan den dagen..men är ju fortfarande inte där. Så det var hemskt tungt när vi var där och tände ljus och lämnade blommor...Gråter

Nu är jag på ÄL+9 och är lika full av ångest inför BIM som jag brukar...blir så uppgiven av att se negativa tester varje gång..blir det nånsin vår tur igen?

• Nykär15
    Anonym (Icka) skrev 2017-03-03 09:18:44 följande:
    Tidsmässigt kanske länge sen men känslomässigt känns det väl som nyss jämt. Som du skrivit innan, sorgen finns ju alltid kvar. Våra dog ganska nära varandra tidsmässigt då

Ska tända ett ljus, lämna en liten nalle och blomma när vi går dit. Kommer vara ett vrak men jag måste och vill göra det. Dagen för bf vill jag inte ens tänka på nu

Kommer kräva kamera operation isf. Eftersom det gick så snett sist. Livrädd för ytterligare komplikationer. Och sen har ju inte provsvaren på resterna kommit än, fattar inte varför det tar sån tid.

Nä sorgen finns där...vissa dagar sköljer den bara över mig och då gråter jag för allt...men dagarna som är bra är många fler nu, så det blir bättre. Vi kommer ju börja med IVF i april om det inte tar sig på denna eller nästa ÄL...så tror jag är lugnare nu när vi har en plan på fortsättning, det ger hopp. 

Nej jag låg ju på CIVA efter första skrapningen då de kom åt nåt blodkärl, bara blödde nåt galet. Trodde ett tag de skulle ta hela livmodern när det inte slutade...sån panik...nu är det kört för ev barn låg jag bara och tänkte...

Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?