någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?
Hänger gärna på här om jag får?
Plussade oväntat med 3:an den 15/12 men kände från början att något var del, testen ökade men bara långsamt långsamt. Vid mina friska graviditeter har det blivit starkare väldigt fort. Mkt riktigt den 28/12 började jag blöda. I början mest blodiga flytningar men sen som en mens förutom att jag inte hade ont. Gravtesten halverades i styrka ungefär och jag var orolig att inte allt kommit ut. Bokade tid hos gyn som jag fick komma till 4/1. Hon kunde inte se spår av graviditet i varesig livmoder eller äggstockar och bedömde det som vanligt mf. Fick lämna hcg som visade 126 vilket hon ville följa upp.. sen har värderna sett ut såhär:
4/1: 126
9/1: 131
11/1: 122
15/1: 136
Så de guppar upp och ner :( nu har hon skickat remiss till Danderyd för att de ska kunna kolla noggrannare och ev behandla. Hon misstänker nu utomkvedshavandeskap.
Känner mig så orolig och ledsen :( vill ju bara att detta ska vara över så vi kan börja försöka igen. Borde det inte vara troligare att det är ett mf som lämnat rester än utomkveds, eftersom testerna ändå blev så mkt svagare i samband med blödningen? Är jätterädd att dem ska ge cellgifter/methodextrat för då är det gravidförbud i 6 mån.. alt är kanske cytotec eller skapning? Någon som har haft liknande och kan ge några tröstande råd?
Beklagar att du har hamnat här...har ingen erfarenhet av utomkveds, men jättebra de kollar upp dig.
Jag hade rester efter mitt MA så fick genomgå både en skrapning och några veckor senare en hysteroskopi...hemsk tid. Men de tog aldrig nånsin blodprover fast jag bad dem, för jag visste att det fanns rester...så himla ledsamt och vi tappade så mycket onödig tid.
Hoppas du får hjälp fort och snart kan börja försöka igen.