• Nykär15

någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?

123fjäril skrev 2017-04-01 14:34:52 följande:

Hade ju som jag skrev mitt MA den 10/2. Mensen kom igång igen den 18/3 och hela denna vecka har jag kört ägglossnigtst och fick positvt på dag 12 (precis som jag alltid fått innan graviditeten)

Nu till min stora förvåning idag när jag gick på toa hade jag tunt ljust rosa blod på pappret och mer när jag kände lite uppåt.

Vad kan detta vara ?

Nidis känns lite tidigt? och är ju inte så vanligt men mens känns också orimligt eftersom jag bara är på dag 16 i min cykel

Är det vanligt med spottings såhär långt efter missfall?

Inte haft spotting efter missfallet sedan 15/2

Jag hade nidis denna gång, på äl+4
  • Nykär15
    Anonym (Grynet) skrev 2017-04-01 17:38:39 följande:

Grattis, hoppas det går hela vägen nu! Härligt att se riktiga plus! Jag testade idag, och jag har fortfarande en del HCG... men det ska ju vara på nedgång.

Roligt för dig!

<3

Tack <3

Gjort en jämförelsebild, tycker man ser en bra ökning hittills...nu vill jag bara förbi BIM, då ska jag fira med ett digitalt och sen är det isf färdigtestat, men fram till dess kommer jag testa dagligen och följa utvecklingen, kan inte hålla mig lugn annars...tur man har många stickor liggande, som äntligen känns roliga att ta! Så unnar mig det :)

Kan det vara vår tur nu...tredje gången gillt?

• Nykär15
    Anonym (Grynet) skrev 2017-04-01 23:51:06 följande:
    Nice att testet är såpass tydligt innan BIM det var något jag tänkte på när jag plussade... att det var svagt även efter BIM...
    Jo det är skönt, men jag är ju livrädd ändå...ska ta ett digitalt på onsdag, om det är bra så kommer jag inte testa mer efter det. Sen får jag bara försöka tro på att det ska gå bra denna gången...att det är vår tur nu Hjärta
    Anonym (Icka) skrev 2017-04-03 13:12:23 följande:

Helt ärligt... Är jag dum som inte vill vänta till sommaren med att försöka bli gravid igen? Tog detta ägglossningstestet nyss och det verkar ju åtminstone vara nära ägglossning?

Läst i flera trådar att risken för just missfall ökar efter en skrapning.

Hoppas ingen tar illa upp för bilden nu

Ingen tar ju illa upp, tråden är till för att följas mot en ny graviditet efter en förlust, så då måste man kunna ta både ÄL-tester och grav.tester här. 

Ser ju ut som ÄL är på gång ja. Men eftersom hon gjorde hål i din livmoder så tror jag det är av yttersta vikt att du iaf väntar ett tag. Jag fick ju med förbud att bli gravid efter min skrapning och sen hysteroskopi. Så jag fick vänta tre månader innan jag fick ett ok att köra, men då hade jag precis haft ÄL så blev nästan fyra månaders väntan...jättesegt, men tror inte kroppen hade mått bra av en graviditet i det skedet, var riktigt sänkt både fysiskt och psykiskt. 

Kanske kan du be om en HSS där de kan fylla livmoderna med vatten och kika på UL så den ser hel ut? Det gjorde jag innan jag fick ett ok, så det kändes skönt få se att den mådde bra igen. 

Men förstår hur jobbigt det är...jag trodde aldrig tiden skulle komma tills vi fick försöka och att sen lyckas bli gravid igen...allt var svart och tomt. 

kram Hjärta

• Nykär15
    Anonym (Icka) skrev 2017-04-03 15:00:06 följande:
    Blir frustrerad över ev ägglossning nu. 6 dagar sen mensen tog slut så fått den tidigare.. Igen. Misstänker att sist jag blev gravid var för att ägglossning skedde tidigare än beräknat. Och nu samma sak. Enligt app ska jag inte ha ägglossning förrens nästa vecka och mens den 23 isf.

Risken för en ev graviditet finns ju redan då vi haft sex nu i några dagar innan. Får helt enkelt vänta och se om det tog sig och isf kontakta läkaren för att se vad hon säger. Den 18 är det ju 2 månader sen skrapningen. Borde ju läkt ihop lite... Usch, känner mig korkad egentligen men längtan äter en ju

Hoppas du får ett fint gravid på digitalt på onsdag förresten <3
    Vilken CD är du på idag? Att få ÄL 6 dagar efter mens låter ju inte så konstigt ändå? Jag har haft ÄL så tidigt som CD10, nu sist fick jag fast gubbe på ÄL-test på dag 12, tror ägget lossade på dag 13. Hellre tidig äl än sent, för då hinner inte livmoderslemhinnan bli gammal. 
  • Nykär15
    Anonym (Icka) skrev 2017-04-03 17:50:16 följande:

CD?

Cykeldag, cd1 är mensens första dag
  • Nykär15
    Anonym (Icka) skrev 2017-04-03 19:01:01 följande:

Ah kände mig lite vilsen ett tag

Cd 13 idag isf räknat från mensens första dag isf. Om det blir befruktning och ägget fäster borde det synas nästa vecka nån gång. Typ onsdag?

Ca 10 dagar efter att ägget släppt brukar man kunna se på ett test, men kan ta längre tid med. De flesta har en lutealfas på 14 dagar, vissa har 12, andra 16. Lutealfasen är tiden från äl till mens(BIM)
  • Nykär15
    Anonym (Icka) skrev 2017-04-04 08:29:09 följande:
    Innan graviditet och missfallet hade jag en cykel på ca 26 dagar. Och om den nu fortsätter som innan är jag på cd 14 idag och alltså 12 dagar kvar till ev mens nu så. Sist fick jag + 5 dagar innan beräknad mens. Ska ta ett nytt ägglossningstest vid samma tid sen som igår.

Är det svagare idag så borde ägget ha släppt?
    Ja precis, om det är svagare borde ägget ha släppt. 
  • Nykär15
    angelikkaj skrev 2017-04-04 10:41:41 följande:
    Men GRATTIS! Nu är det baske mig eran tur! Har ju kollat hör vad du gått igenom också å hållt. mig uppdaterad.!
    Tack snälla Hjärta hoppas det nåt innerligt...vill förbi BIM om är i morgon....sen får jag försöka ta en dag i taget och bara hoppas...
  • Nykär15
    jhk88 skrev 2017-04-04 11:26:02 följande:

Någon som har koll på om man behöver kontrolleras efter ett missfall i v 6?

Jag tror inte du behöver det om du slutar blöda och mår ok. Jag fick ett i v 5 och det skötte kroppen själv, fick ÄL två veckor efter första blödningsdagen. Men kan vara så olika..så gå på hur du mår. 
  • Nykär15
    angelikkaj skrev 2017-04-04 12:53:42 följande:
    Jag förstår din rädsla! Men nu ska du vänta barn, inte missfall <3
    Jag vet..men efter både mf och MA är det svårt att ta in...men jag försöker verkligen och jag tar en dag i taget och njuter av att äntligen vara gravid förstås! Men vågar inte ta ut nåt förrän vi kommit förbi v 13 och gjort ett par UL....
Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?