Anonym (Grynet) skrev 2017-04-01 23:51:06 följande:
Nice att testet är såpass tydligt innan BIM
det var något jag tänkte på när jag plussade... att det var svagt även efter BIM...
Jo det är skönt, men jag är ju livrädd ändå...ska ta ett digitalt på onsdag, om det är bra så kommer jag inte testa mer efter det. Sen får jag bara försöka tro på att det ska gå bra denna gången...att det är vår tur nu
Anonym (Icka) skrev 2017-04-03 13:12:23 följande:
Helt ärligt... Är jag dum som inte vill vänta till sommaren med att försöka bli gravid igen? Tog detta ägglossningstestet nyss och det verkar ju åtminstone vara nära ägglossning?
Läst i flera trådar att risken för just missfall ökar efter en skrapning.
Hoppas ingen tar illa upp för bilden nu
Ingen tar ju illa upp, tråden är till för att följas mot en ny graviditet efter en förlust, så då måste man kunna ta både ÄL-tester och grav.tester här.
Ser ju ut som ÄL är på gång ja. Men eftersom hon gjorde hål i din livmoder så tror jag det är av yttersta vikt att du iaf väntar ett tag. Jag fick ju med förbud att bli gravid efter min skrapning och sen hysteroskopi. Så jag fick vänta tre månader innan jag fick ett ok att köra, men då hade jag precis haft ÄL så blev nästan fyra månaders väntan...jättesegt, men tror inte kroppen hade mått bra av en graviditet i det skedet, var riktigt sänkt både fysiskt och psykiskt.
Kanske kan du be om en HSS där de kan fylla livmoderna med vatten och kika på UL så den ser hel ut? Det gjorde jag innan jag fick ett ok, så det kändes skönt få se att den mådde bra igen.
Men förstår hur jobbigt det är...jag trodde aldrig tiden skulle komma tills vi fick försöka och att sen lyckas bli gravid igen...allt var svart och tomt.
kram