jezz81 skrev 2017-06-05 08:02:45 följande:
Än så länge har den nya graviditeten gått bra. Såg ett hjärta i 7+5 i torsdags men ända sedan dagen efter har jag haft kraftigare molvärk och per automatik tänker man att nu börjar missfallet igen. Idag är det på dagen (dag60) blödningen började förra gången. Och enligt dagräkning är det på fredag som det kom ut sist. Känns jobbigt. Molvärken är så otroligt lik missfallsvärken (innan man får de kraftigaste värkarna) så man kan inte liksom slappna av och tänka att det ska gå bra denna vända.
Åhh det kommer gå bra
min molvärk ökade runt v 8 så det är nog precis som det ska därinne. Men förstår din oro...håller precis själv på att passera de dagar då allt hände sist...i fredags var dagen som hjärtat stannade sist (12+2), då var vi på inskrivning och fick UL för att lugna mig, fick se vårt mirakel i 20 minuter, tårarna rann av glädje! I morgon är dagen vi gjorde KUB och allt upptäcktes sist (12+6)...så det är bara att ta en dag i taget, andas och vara glad för varje dag man får fortsätta vara gravid och att man kommer en dag närmare målet för varje dag. Jag har min doppler nu, så varje morgon lyssnar jag en kort stund på hjärtat och det gör mig otroligt lugn, känner rörelser när jag sitter i vissa positioner. När jag sen kommer känna rörelser mer så kommer jag sluta med dopplern, men just nu får den mig att klara mig framåt. BM sa att det är bättre jag lyssnar lite varje dag och blir lugn än att gå och vara stressad och inte veta. .Men ibland kan det vara svårt att hitta bäbisen om den ligger med ryggen neråt, men har ännu inte blivit så nervös, då har jag väntat en stund och sen hör jag oftast. Började lyssna med den från 10+