• Nykär15

någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?

Anonym (Icka) skrev 2017-05-10 11:32:22 följande:
    Lite klokare blev jag Tack <3

Men är det värt då att använda ProgesterAll efter ägglossning nästa cykel? Tror inte det tagit sig denna gången heller faktiskt.

Ja det tycker jag absolut Glad de tre gånger jag blivit gravid nu det sista har jag ätit rosenrot varje gång, alltså bara de tre gångerna och varje gång har jag blivit gravid..vet inte om det är slumpen? Men kan vara värt att testa? De äter man från mensens första dag och fram till dagen man får positivt ÄL-test. Sen har jag gått över på krämen ca 3 dgr efter ÄL, när känningarna från ÄL försvunnit. 

Men hoppas det tagit sig och du slipper en omgång till Glad

• Nykär15
    Tiinuli skrev 2017-05-12 13:00:21 följande:

MA v. 11 och skrapades 21.4 , blödde nästan ingenting efteråt. Undrar nu när kommer ägglosningen och mensen? Har kört ägglossningstest men ingen stegring :(

Hur har det varit för er?
    Är det någon mening att fortsätta testa eller ska acceptera och vänta på mensen?

För mig tog det 3 månader efter MA i v 13 att få ÄL...men det är rätt ovanligt man har såna problem som mig efteråt. Jag hade nog antingen testat vidare eller bara försökt vänta in mensen och haft sex varannan dag för att inte missa den. Jag känner av ÄL väldigt starkt så jag kunde känna när det var på gång igen. Men om man inte gör det så kanske det kan vara skönt att ha koll med ´tester, billiga stickor är ju inte så dyrt heller om man tar en om dagen. Hoppas den kommer snart, beklagar ert MA!
  • Nykär15
    Tumvante skrev 2017-05-14 22:26:59 följande:

Så... svagt plus och rosa flytningar... nytt MA på g?

Känns sisådär detta. Någon som har erfarenhet? Det är verkligen svaga plus jag fått på Bim och Bim+2... känns inte hållbart.

Usch vad svårt när man inte vet...jag hade test som gick upp och ner i styrka, inför min andra operation, ca 9 veckor efter bäbisen föddes så hade jag helt plötsligt starkare test igen...vi hade haft sex oskyddat under de perioder jag inte blödde, för man trodde ju blödningarna var förbi...men kom ju alltid tillbaka med stora akuta blödningar...så vet inte än idag om jag hade blivit gravid igen eller om det var resterna som spökade. Men efter operationen blev iaf testerna blankar på några dagar....

Ha lite koll närmsta två dagarna på test och se om blödningarna tilltar. Har du vart på efterkontroll så du vet att det inte sitter några rester kvar? Jag hade bara på ett par mm men det var tillräckligt för att kroppen inte skulle kunna börja om....

• Nykär15
    Tumvante skrev 2017-05-15 08:58:02 följande:
    Jag har testat ca 4 test helt blanka innan dessa. Så där bör ej vara rester. Men jag får blodprov hos läkaren nu... testade svagt med tidigt i morse igen...

Jobbigt - jo
    Bra du får blodprov och det låter ju mer som det är en ny graviditet med tanke på att du fått helt blanka test efter MA. Håller tummarna att det bara är tidigt än! Och skönt att det rosa håller sig borta. Har du provat ta test på icke morgonurin, mina tidigare visade alltid starkare bara någon timme efter att jag hade kissat ut all morgonurin. Tror jag hade för stor mängd på natten då jag dricker så mycket kvällstid....
  • Nykär15
    Tumvante skrev 2017-05-15 10:28:40 följande:

Tack.

Jag kissade Mitt i natten och så på morgenen utan att dricka därimellan... så jag tänker det borde varit starkt.

Vi fick bara till det en gång efter positivt ÄL test...och det var 28 april... så borde vara starka tester nu...

Spänd på vad blodprovet visar. Nytt prov på torsdag sen för att se om där är en stigning och om den är tillräcklig...

Har du lämnat provet i morse? Du borde ju få svar senast i morgon fm. Hoppas det ser bra ut och att det är en ny frisk graviditet! 
  • Nykär15
    Tumvante skrev 2017-05-15 12:04:05 följande:
    Tack. Men just nu tänker jag att det är något som hängt kvar... mensen/en blödning har kommit nu... så jag får hoppas att hcg visar noll senast på provet på torsdag. Lämnade ett prov i morse ja... så kan man ju se skillnaden sen.

Kanske är som det du var med om... ellerliknande... att hcg plötsligt steg...

Ja det är ju omöjligt att veta, men bra se vad hcg säger. 

Alla sa vid mitt MA att testerna skulle sjunka stadigt, men de gick faktiskt upp och ner...så stämde inte på mig iaf och jag visste ju att det var rester, men läkarna sa  bara att jag skulle vänta...även när de sett rester på UL sa de vänta...önskar jag hade vart ännu mer påstridig och inte väntat så som de sa...kanske hade besparat mig nån månads lidande...

• Nykär15
    Tumvante skrev 2017-05-16 09:55:39 följande:

Hcg på 16. Så väldigt lågt. Hoppas alla rester åker ut med mensen nu. Nytt test torsdag.... drygt att inte ha kommit ner på noll ännu.

OK...skönt ha fått svar på testet iaf och bra de följer upp och tar nytt på torsdag. Hoppas det sjunker och inte är något annat strul Hjärta
    Anonym (Icka) skrev 2017-05-16 10:13:35 följande:

Äl+14 idag. Negativt test och mensen borde alltså komma igång under dagen. Blir nya tag efter mensslut. Köpte ägglossningstest med dubbel hormonindikator..

Blä för negativt test Rynkar på näsan
    Gillade de ÄL-testen, man slipper analysera så mycket själv och när man får den fasta gubben är det bara att sluta testa och ligga i två dagar till. Smidigt! Man ser ju styrkan på strecken när man matar ut stickan så man får ju ändå lite hum om hur starkt som ger vilken symbol. 

• Nykär15
    jezz81 skrev 2017-05-19 13:59:24 följande:

Efter missfallet i mars verkar jag nu ha blivit gravid igen. Var på tidigt vul i vecka fem men då kunde de bara se fosterhinnan..för tidigt att se något annat..ska dit om två veckor igen. Är i vecka 6+0 (om det har utvecklats något förstås). Svårt att känna sig optimistisk när man vet i färskt minne vad som skedde sist.

Åh vad kul! Grattis!! Det kommer gå bra denna gången :)
  • Nykär15
    Tumvante skrev 2017-05-29 21:39:51 följande:

Förhoppningsvis blir missfall mindre tabu med hjälp av sociala medier...

Jag är helt nere på hcg enligt blodprov i fredags.

och vi är i försöks svängen nu... Kom igen nu liksom.

Tror jag kommer berätta mer om det som hände när vi väl fått vårt efterlängtade barn. Medan man försöker och fram till mål gör det för ont att prata om...fortfarande :(
  • Nykär15
    jezz81 skrev 2017-06-05 08:02:45 följande:

Än så länge har den nya graviditeten gått bra. Såg ett hjärta i 7+5 i torsdags men ända sedan dagen efter har jag haft kraftigare molvärk och per automatik tänker man att nu börjar missfallet igen. Idag är det på dagen (dag60) blödningen började förra gången. Och enligt dagräkning är det på fredag som det kom ut sist. Känns jobbigt. Molvärken är så otroligt lik missfallsvärken (innan man får de kraftigaste värkarna) så man kan inte liksom slappna av och tänka att det ska gå bra denna vända.

Åhh det kommer gå bra Hjärta min molvärk ökade runt v 8 så det är nog precis som det ska därinne. Men förstår din oro...håller precis själv på att passera de dagar då allt hände sist...i fredags var dagen som hjärtat stannade sist (12+2), då var vi på inskrivning och fick UL för att lugna mig, fick se vårt mirakel i 20 minuter, tårarna rann av glädje! I morgon är dagen vi gjorde KUB och allt upptäcktes sist (12+6)...så det är bara att ta en dag i taget, andas och vara glad för varje dag man får fortsätta vara gravid och att man kommer en dag närmare målet för varje dag. Jag har min doppler nu, så varje morgon lyssnar jag en kort stund på hjärtat och det gör mig otroligt lugn, känner rörelser när jag sitter i vissa positioner. När jag sen kommer känna rörelser mer så kommer jag sluta med dopplern, men just nu får den mig att klara mig framåt. BM sa att det är bättre jag lyssnar lite varje dag och blir lugn än att gå och vara stressad och inte veta. .Men ibland kan det vara svårt att hitta bäbisen om den ligger med ryggen neråt, men har ännu inte blivit så nervös, då har jag väntat en stund och sen hör jag oftast. Började lyssna med den från 10+
Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?