• Nykär15

någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?

Anonym (Icka) skrev 2017-03-03 09:22:00 följande:
    Har din cykel ändrats sen missfallet? Usch, blir en karusell sen att börja läsa av kroppen igen och försöka pricka ägglossning. Är både avundsjuk och inte på dig som kommit så långt iaf och jag hoppas du får ditt + väldigt gärna denna månaden

Ja den var helt störd efter. Alltid varit 28 dagar innan. Sen var den allt från 33-45 dagar. SÅ vi valde att göra en privat missfallsutredning eftersom detta var andra på 8 månader...

Visade sig jag hade förhöjt TSH (sköldkörteln) vilken ökar missfallsrisken rejält samt kan göra det svårare bli gravid. Sen fick jag Letrozole för att få en normal cykel. Har gått på tre dubbelkurer utan graviditet. Nu äntligen ligger TSH på en bra nivå och denna gången har jag stimulerats med Bemfola sprutor under 6 dagar och sen tagit Ovitrelle för att ägglossa...

• Nykär15
    Anonym (Icka) skrev 2017-03-03 09:40:50 följande:
    Jag försöker att vara stark men små saker gör att man bryter ihop fortfarande. Häromkvällen bubblade magen t ex och kändes exakt som sparkar och sen låg jag bara o grät. Att få höra att vänner ska få barn... Gör så ont

Fy tusan för den ångesten och paniken . Känner igen det så väl. Är fortfarande rädd för det. Åldern spelar ju roll med för framtida försök och eftersom kroppen spökar så är oron stor.
    Nykär15 skrev 2017-03-03 09:29:05 följande:

Ja den var helt störd efter. Alltid varit 28 dagar innan. Sen var den allt från 33-45 dagar. SÅ vi valde att göra en privat missfallsutredning eftersom detta var andra på 8 månader...

Visade sig jag hade förhöjt TSH (sköldkörteln) vilken ökar missfallsrisken rejält samt kan göra det svårare bli gravid. Sen fick jag Letrozole för att få en normal cykel. Har gått på tre dubbelkurer utan graviditet. Nu äntligen ligger TSH på en bra nivå och denna gången har jag stimulerats med Bemfola sprutor under 6 dagar och sen tagit Ovitrelle för att ägglossa...

Jag hade 26 dagar innan denna graviditet. Är väl kanske på gränsen till normalt? Återstår att se hur mycket den kommer ändras. Jag vill kolla mina värden med.

Jösses, du får ju ta massor. Hur funkar det med ivf sen? Kan inte mycket om det mer än sprutor och äggplock insättning och ruvardagar.

Jo jag fyller ju 40 nu...men mitt AMH var högt iaf vilket tyder på god äggreserv, det lugnade mig massor. Men säger ju inget om kvalitén på dem..men finns det många finns chansen att nåt av dem ska vara bra iaf. 

Nu när jag stimuleras är min cykel 26 dagar, får äl lite tidigare än annars. 

Får se med IVF, vet ju inte om de kör långa eller korta protokollet på mig, men gissar korta eftersom cykeln funkar bra med stimulering och jag har en fungerande mens. 

• Nykär15
    Anonym (Ida) skrev 2017-03-07 22:28:25 följande:

Hoppas att allt går bra med er<3
    Fick min första mens i fredags och har mått extremt dåligt innan det. Hormonerna verka inte helt inställda ännu för jag känner mig helt knäpp.
    Var på gyn som inte såg några rester och sa att jag snart skulle få min mens vilket stämde. Han ville att jag skulle vänta två menstrationer i och med att jag var så långt gången och han ville att jag skulle börja med levaxin.. Vill verkligen inte äta det egentligen men han tyckte absolut att jag skulle det om jag vi ville försöka igen. Så idag tog jag min första tablett..

Skönt mensen kom till slut. Mina cykler var knäppa i början..så tror knappt jag hade kunnat bli gravid på dem, var 33-45 dgr långa...

Levaxin är nästan ett måste om man vill bli gravid och behålla en graviditet, höga värden är ju skadligt för barnet. Så jag tror du gör rätt i att följa läkarens råd...

Här var det negativt idag...BIM i morgon. SÅ bara börja om. Ska ha uppstartsmöte för IVF på tisdag, så det är skönt vi äntligen bestämt oss för att gå vidare och lämna alla våra hemmaförsök bakom oss. Nu lämnar vi över oss till tekniken. Inte kul lägga pengarna när vi uppenbart lyckats bli gravida två gånger och gå rätt långt med andra..men nu orkar jag inte mer. 

• Nykär15
    Yopas skrev 2017-03-09 10:03:53 följande:

Hej alla!

Är i skrivande stund då inlagd på sjukan för medicinsk abort och känner att jag just nu är i stort behov av stöd från andra drabbade av missfall och ma. Jag ser att fler av er nyligen fått reda på ett av världens jobbigaste besked och jag känner med er och hoppas vi kanske kan hjälpas åt?

Lite om min historia och situation:

I september förra året plussade jag för första gången. Lyckan var självklart, som för alla andra som planerar och vill, helt total! Tyvärr slutade detta i ett tidigt missfall. Tre månader senare, alltså i december, vart jag oplanerat men välkommet gravid igen. Lyckan var åter igen så himla stor även om man var orolig för att drabbas av ännu ett mf. I ca vk 8 försvann min oro för mf men gick in tankar om att istället drabbas av ma. Jag försökte ha is i magen men hade en instinktiv känsla i vk 10 och ringde till bm, som inte tog min oro på allvar. Vi fick göra ett ultraljud i vk 12 där det visade sig att fostret dött i vk 9-10. Jag fick vänta i 5 dagar innan jag blev inlagd för att göra en medicinsk abort. Men min kropp vägrar att lyssna på behandlingen med cytotec och fick därför sova över på sjukan. På morgonen väcktes jag av läkare som ville göra undersökning på mig. Det visade sig att min livmoder inte visade några som helst tendenser på att släppa ut fostret. Jag fick ta en tablett, som ska göra livmodern känsligare gör cytotecen, och sedan åka hem för att komma tillbaka inom 1-2 dagar.

Och här är jag nu. Inlagd igen i samma rum som förra gången och väntar på att värkar ska sätta igång. Om min kropp fortfarande vägrar denna behandling idag ska jag skrapas imorgon..

Fyfan för denna sorg och för denna helvetesprocess att gå i genom. Önskar inte min värsta fiende detta!

Lycka till till alla andra som kämpar på lika mycket som jag och min sambo <3

Beklagar er förlust och det ni går igenom...vet precis hur tufft det är och hur hemskt man mår...jag minns allt lite som i en dimma, kastas tillbaka ibland men det är som en stor grå massa av hemska upplevelser och känslor...

Nu är det 8 månader sen...men känns som nyligen. Tror inte min sorg kommer försvinna förrän vi blir gravida och har en liten levande hos oss...då först kan jag nog bli hel igen. Min största rädsla just nu är att den dagen aldrig kommer att komma. Att jag måste inse att det tåget har gått för vår del....

På tisdag har vi första möte på kliniken för att starta IVF. Det är där vi får lägga vårt hopp, vår längtan och våra pengar nu...och bara hoppas det ska funka för oss.

Hoppas det gick bra för dig igår och att du slapp skrapning Hjärta kram

• Nykär15
    Annisens81 skrev 2017-03-12 18:46:33 följande:

Hej! Har ett pågående MF (MA) var i v.8 men det hade stannat av i v.4, detta var 9/3. Vill bara få allt överstökat :(. Ska tillbaka på ons och se om kroppen klarat det själv. Blöder som sparsam mens och har ont emellanåt. Vill bara försöka igen!

Vill gärna följas :)

Beklagar Gråter hoppas allt ser bra ut på onsdag så ni snart kan börja försöka igen. 
  • Nykär15
    123fjäril skrev 2017-03-13 09:49:33 följande:

Hur lågt efter ert Ma / MF kom er mens (om ni fick någon ) alla mina rester kom ut 10/2 och sen lite till 17/2. Funderar på om den borde komma snart eller inte, vill ju inte bara få en suprise när man inte är hemma

Efter första som var i v 5 så kom ÄL två veckor efter första blödningsdagen, sen mens som vanligt 14 dagar efter det. 

Efter vårt MA i v13 tog det tre månader....men hade komplikationer med rester som satt kvar, blev akutskrapning ett par veckor senare och sen till slut en hysteroskopi ytterligare 4 veckor efter det...sen var cyklerna långa tills vi fick hjälp med Letrozol. 

Det är nu 8 månader sen och jag är fortfarande inte gravid igen. Så nu går vi vidare med IVF, första mötet i morgon. 

• Nykär15
    Anonym (Ida) skrev 2017-03-13 16:29:58 följande:

Glömde!
    Nykär15 vår spec gyn. sa att långa cyklar är bra när jag frågade om detta. Läste även en artikel att långa cyklar är de som har störst chans att lyckad med ivf <3

Tack för pepp, ska se hur lång denna cykel blir. Ska ju starta IVF snart. Men hon räknade på att jag borde hamna på 28 dagar som vanligt igen, att kroppen borde vara i fas. Ska ha koll med ÄL-stickor då mitt äggplock verkar komma att hamna mitt i påsken såklart..men de kommer hålla kliniken öppen för de som måste in och göra plock just då, väldigt skönt. 

Läkaren bestämde att vi kör på korta protokollet nästa mens, så förmodligen uppstart runt 4-6/4 och sen ett beräknat äggplock den 17/4. 

Kommer gå på Gonal-F  225 IE . Sen på dag 5 med sprutor lägger man även på Orgultran och innan äggplock blir det Ovitrelle.

Pirrigt och skönt att vara igång...hoppas så innerligt att detta ska funka för oss...livrädd att vi om några månader står där alldeles slutkörda och tomma utan att ens vara närmare målet...

• Nykär15
    Anonym (Ida) skrev 2017-03-13 16:27:40 följande:

Åh vad jag önskar att vi alla skulle slippa gå igenom det här<3

Svarar lite på olika frågor.

Fick MA 29/1 (i vecka 18) och fick mensen 34 dagar efter.

Vill ge kroppen lite mer tid att läka sig själv innan jag börjar med levaxin. Vi tänkte nog avvakta till att försöka igen i maj och ser värdena inte bättre ut innan dess så börjar jag med levaxin då.

Har det ganska tufft fortf eller ja för två veckor sedan kändes det som att gå in i en vägg. Så har beställt ny tid till kuratorn och är nu nere hos min mamma i Gbg för att "vila upp mig lite".
    Så mycket skit som händer. Min vän åkte i på fl i helgen 8 dagar över tiden med fullt frisk bebis. Men så har man missat att bebis vart stressad i magen, fått ner fostervatten med avföring i lungor och ligger nu och kämpar för sitt liv i respirator..

Må allt vända nu detta året måste fortsätta ljusare.
    Jag håller tummarna för oss alla <3

Vi väntar också på att Mini ska få komma till minneslunden. När tjälen är borta skall det vara dags.

Var på kliniken igår och då pratade de mycket just om TSH och Levaxin med oss, hon sa det är väldigt viktigt att man legat lågt och stabilt iaf ett par månader innan man försöker bli gravid, så kroppen har landat och anpassat sig. Så jag hade inte väntat om jag vore du!

Vad hemskt med din väns lilla,...hoppas det vänder snart Hjärta

Och hoppas att 2017 blir ett bättre och glädjens år för oss alla här....

• Nykär15
    Annisens81 skrev 2017-03-14 18:08:55 följande:
    Tack!

Ursäkta för infon men..

Idag kom något i toaletten, samt massor blod, nu nästan inget blödande.

Lämnat sista blodprovet idag och imorgon läkare och vul.

Har nu köpt gravtest och äl-tester så nu ska här kontrolleras!
    Hoppas det ser fint ut på VUL idag Hjärta
  • Nykär15
    Annisens81 skrev 2017-03-16 23:27:13 följande:
    Tack

De misstänkte x, då hcg höjdes hela tiden. Ligger nu nyopererad, titthålsoperation och skrapning. Mörbultad.. hoppas nu hcgt sjunker!
    Usch, beklagar..men skönt de tog tag i det direkt så det inte gick längre...hittade de något? Hoppas du återhämtar dig snabbt nu Hjärta
Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?