• Nykär15

någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?

Beebii skrev 2016-11-04 06:42:35 följande:

Vill komma med någon typ av peppning från en som var med i denna tråden för drygt ett år sedan då vi fick ett tidigt mf.

Nu har vi äntligen blivit gravida igen! Har precis plussat med cb digitalt och självklart är oron där men även lyckan över att äntligen har det funkat! Man får ta en dag i taget och hoppas på det bästa! Önska och drömma och aldrig tappa hoppet!

Önskar er alla stort lycka till! <3

Stort grattis!! Nu är det eran tur! Och alltid rolig läsa när någon som haft strul lyckas bli gravid på nytt! Hjärta 
  • Nykär15
    Vanilla ice queen skrev 2016-11-04 14:26:08 följande:

I tisdags på bf + 1 (1timma efter bf) kom vår lilla Frans<3 4535g och 53cm.

Äntligen! Har varit misstänksam in i det sista att något ska gå snett. Håll ut tjejer, tillslut går det.

Stort grattis!!! Äntligen bäbis!!!
  • Nykär15
    Tokgurkan skrev 2016-11-07 08:48:48 följande:

Hej! Har följt den här tråden men inte varit aktiv. Jag fick missfall i vecka 7 i september, hade en mens mellan och nu tror jag att jag har plussat på BIM-4, men är osäker då strecket är svagt, ska ta ett till om ett par dagar, vad tror ni om det här testet? Är det alltid positivt fast det är svagt?

Funderar också på hur jag ska orka mig igenom 12 veckor utan att oroa ihjäl mig för ännu ett missfall? Vill så gärna att det ska stanna kvar nu om det är positivt!

Grattis! Vilket fint plus! Klart det kommer gå bra denna gången. Är ju ändå inte så många som drabbas av upprepade missfall. 

Själv väntar jag på mensen..hade eg BIM på fredag, men på VUL efter ÄL sa läkaren att jag inte hade haft nåt ägg som släppt, så bara vänta på mensen...hoppas nu den kommer som den ska trots utebliven ÄL...gissar den kan bli något sen pga det. Ska ta Letrozol nästa cykel så jag vill så gärna komma igång med det! 

• Nykär15
    anonymis3ns skrev 2016-11-10 18:32:06 följande:

Bim 13/11, fick dock ljusrosa/beiga flytningar nu när jag var på toa. Antar att det är kört, det som är konstigt är att jag brukar dock få blod direkt vid mens alternativt mer bruna flytningar och inte rosa. Någon med erfarenhet? Finns det fortfarande ett litet hopp om att jag kan vara gravid?

Har du testat nåt? Jag har haft olika, brukar inte ha spottings eller så, men sista året har jag vart med om det mesta som jag inte brukar. När jag blev gravid i februari hade jag rosa liten flytning runt tiden jag fick plus. Några dagar senare så slutade testen att öka men blödde inget. Ytterligare två dagar senare började jag blöda och testen blev svagare...så den gånger var det missfall, men hade ju haft plus i en vecka så visste ju ändå att jag var gravid...
  • Nykär15
    Anonym (AE) skrev 2016-11-13 18:10:15 följande:

Hej!

Gått ett par veckor sen jag skrev.

Grattis till bebis och till fina +!

Har haft tre mf nu sen i juni V10, v4 o v5. Var hos läkare för två veckor sen och eftersom mf i mitten inte var bekräftat av sjukvården fick vi ingen utredning än. Ringde ändå min mvc för att fråga, men fick svar att hemmatest räknades lika. Men så var det tydligen inte :( Så stå på er med att komma in om ni har tidiga mf. Att inte få ta prover för att få koll på om nåt inte stämmer känns rätt drygt.

Men, ny bim på onsdag o vi har uppenbart lätt att bli gravida, så jag hoppas igen. Men känns rätt tröstlöst ändå. Bara tanken på en omgång till börjar krypa under skinnet...

Så dåligt man inte kan få hjälp ta prover :/

Vi har 2 MF varav sista sent...men ändå inget förrän efter 3 st. Dåligt med tanke på att jag snart är 40, har ju inte all tid i världen.

Så nu sökte vi utredning privat ist och de tar alla prover direkt!

Fick just svar på mitt AMH äggreserv, det var mycket bra för åldern så behöver inte nojja över det mer iaf.

Får även Trombyl, E-vitamin och Lutinus nu, hoppas det ska hjälpa oss om/när vi blir gravida igen. Äl precis över, så första väntan på BIM sen MA i juli väntas 26/11...
  • Nykär15
    KCEG skrev 2016-11-15 09:00:56 följande:

Inväntar BIM om en vecka, jag hade ÄL förra tisdagen... hoppas hoppas hoppas! Det är det enda som rör sig i huvudet på mig... Varje dag, flera gånger om dagen! Denna jobbiga väntan!

Väntar ihop med dig <3 BIM 26/11 och tanken vandrar hela tiden tillbaka till detta...
  • Nykär15
    Alva75 skrev 2016-11-15 10:08:13 följande:

Plussade i Söndags , nu vecka 6 ( 5+3 ) . Fick MF för ett år sedan .

Grattis! 
  • Nykär15
    anonymis3ns skrev 2016-11-14 20:20:54 följande:

Här dök mensen upp idag, en dag försent. Inte helt chockande direkt, då killen var bortrest under äl, hann bara ha sex 4 dagar innan äl och på natten 2:a dagen efter positivt äl-test. Så förväntningarna var inte särskilt höga! Såklart man ändå hoppas och håller tummar och tår men.. Räknar egentligen varken detta eller förra äl som riktiga försök, denna gång pga att killen var bortrest och förra äl var första äl efter MA. Så nästa gång blir vårt riktiga försök efter MA! Hoppas på en fin julklapp. :)

Segt, bara ta nya tag! Men vet känslan....nu väntar jag på min första BIM sen MA i juli, men vågar inte hoppas på nåt faktiskt. Känns inte troligt att det skulle ta sig på första, så räknar med att börja om i slutet på nästa vecka...
  • Nykär15
    Seaflower skrev 2016-11-16 18:57:56 följande:

Jag hänger på er! BIM runt 22-23/11..

Har vart väldigt osynlig i alla grupper det sista. Har inte orkat om jag ska vara ärlig, har bara velat vara ensam i min bubbla där man pendlar mellan hopp och hopplöshet hela tiden :-/

Välkommen i väntan <3

Vet känslan och ibland vill man bara vara ifred...tunga tankar stundvis. Just nu är vår missfallsutredning min räddning, känna att vi gör något och inte bara väntar. Får hjälp se om nåt är knas osv...
  • Nykär15
    Skorpan10 skrev 2016-11-17 22:18:42 följande:

Vill också vara med och följas åt! Grattis er alla som plussat, otroligt roligt för er! =)

Lite info om mig, 27år gammal, plussade för 2v sen men hade ont i magen senaste veckan. Fruktansvärt ont, var hos BM i tisdags och hinnan var tom, har inte haft nån blödning. Tydligen va hinnan någon millimeter för liten för att hon skulle få säga att det säkert var missfall, så vi ska tillbaka om 2v för en till koll. Men jag känner i hela kroppen att det är borta. 

Vet inte när man kan börja försöka i och med att vi inte blött? Någon som vet? 

Om du inte blött än så är du fortfarande gravid. Att hinnan bara syns i v 6+ är inget konstigt. Fick du någon tid att kolla igen?
Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?