• Nykär15

någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?

Här äl nu, sjukt ont i magen, precis som jag kunde få när jag var yngre, och positivt test. Men får ju inte försöka än, känns skit. Återbesök på måndag, så får vi ett ok missade jag det med nån dag...

• Nykär15

Får se vad testet visar i em, är det svagare har det släppt, brukar ske rätt fort på mig. Men har fortfarande riktigt ont så kan ju ske senare...

Får vi ok kommer vi köra en snabbis direkt efter iaf och hoppas på det bästa :)

Ja lustigt vi ligger lika i cykel :)

Helga skrev 2016-10-01 08:51:51 följande:

Det skulle bara vara för retligt. Kan det inte finnas en chans ändå? Positivt test idag kan väl betyda att ägget släpper inom 24-48 h och ägget är väl i ledaren ca 1 dygn?!

Tänk att det verkar som att vi (tre) ligger precis lika i cykeln.

• Nykär15
    Helga skrev 2016-10-03 08:46:23 följande:

Lycka till idag, Nykär15! Hoppas allt ser bra ut :)

Tusen tack snälla Hjärta ska vara där 11.30, uppdaterar senare hur det gick. 

Anonym (L) skrev 2016-10-02 11:51:53 följande:

Mens på gång och tar därför sikte på försök sex efter MA. Nu smyger sig de där dumma tankarna fram igen om att det är något fel på mig. Funderar på att ta kontakt med en privat gynekolog och försöka mildra min oro men jag vet inte vad en gynekolog skulle kunna hjälpa mig med. Kör Natural cycles så jag har fått bekräftat att jag har ägglossning, i alla fall de senaste månaderna.

Blä, behöver pepp. Trodde inte jag skulle sitta här 16 månader efter att vi började försöka utan att varken ha ett barn eller vara gravid. Nästan (men bara nästan) jag börjar längta tills det gått ett år från MA så att vi kan få utredning.

Vet känslan och oron...usch. Närmar mig BF-dagen för vårt första plus och det skär såklart lite extra att vi dessutom förlorat en till och dessutom så sent efter det. Rädd jag ska behöva uppleva även nästa utan att vara gravid och det gör ont. 

Vi kommer ge det fram till jul att försöka själva om vi får ett ok på att köra på vill säga. Sen kommer vi gå på IVF privat. Känner att vi inte kan tappa mer tid sen. När vi började så sa vi att vi skulle söka hjälp i augusti om det inte hänt nåt, men har ju hittills varit gravid två gånger ändå så jag tror och hoppas att vi kan klara det på egen hand bara vi får ett ok igen. Men funkar det inte så behöver jag ha en plan B att gå på ganska snart. 

• Nykär15

Ägglossningen var i fredags :(

Men har fått ok nu att köra nästa månad!! Allt såg bra ut, de gjorde även kontrastundersökning för att se eventuella sammanväxningar och allt såg bra ut. Fick inte testa att ta ägget som just släppt ;) hon såg det hade lossat från höger sida och det stämde med tiden som jag sa. Rätt häftigt det går se, och skönt veta att det funkar som det ska. Hon önskade oss lycka till och att vi har lyckats innan jul, hoppas hon har rätt.

Tussilago6 skrev 2016-10-03 11:57:25 följande:

Lycka till idag, håller både tummar och tår! Hur har det gått med ägglossningen? Kram

• Nykär15

Hoppas innerligt på det!!

Tussilago6 skrev 2016-10-03 14:57:49 följande:

Men åhhh vad skönt, äntligen!! Bara att vänta in nästa ägglossning och köra på igen då! Tredje gången gillt!

• Nykär15
    Anonym (anonymis3ns) skrev 2016-10-04 14:39:45 följande:

Jag hoppar in här! Väntar och väntar på BIM (som är på fredag) efter MA som upptäcktes i v.9, fostrets utveckling hade avstannat i förmodligen v.5. Hade en lyckad behandling med Cytotec.

Har redan smygtestat, har blivit helt besatt av att bli gravid igen efter förra graviditeten som var min första graviditet och mitt första försök.

Magkänslan säger att jag inte är gravid, men samtidigt kan jag inte sluta hoppas. Har mått lite illa till och från den senaste veckan (inte så att jag behövt spy eller så), förmodligen känner jag detta för att jag vill så mkt. Sist hade jag typ inga symtom alls och plussade BIM -2, hade då heller inga förväntningar eftersom det då var första försöket. Det enda jag tänkte på då var att mina bröst INTE ömmade (brukar göra det innan mens om jag minns rätt), och att jag nös mycket = samma sak nu.

Testade igår (Bim -4), där jag på det nedersta testet kan skymta ett svagt, svagt streck. Men tror inte det gått denna gång faktiskt! Idag såg jag inget på strecket förrän efter typ 20 min kanske.

Kul du hittade hit, välkommen!

Det med brösten har stämt på mig med utom första gången jag var gravid, den gången hade jag tokont i brösten en vecka innan BIM och fram till dess. Alla andra tre gånger jag varit gravid så har jag inte känt nåt alls i brösten, som annars brukar ömma lite innan mens. Däremot har jag alla de gånger haft en konstig sjukdomskänsla redan 4-5 dagar efter ÄL, yr, frossa och illamående som sen sakta gått över..bara hållt i en dag, har fått för mig att det har ett samband med när ägget börjar fästa för nu har det hänt mig tre gånger (har gjort noteringar om det i min app) så det är vad jag håller utkik efter för mig framöver med tänker jag. 

Har du testat något mer?

• Nykär15
    Tussilago6 skrev 2016-10-04 21:46:05 följande:
    Ja vi har haft sex typ varannan dag i alla fall, man måste ju vara på den säkra sidan! Jag har haft Testlagrets stickor, har inte känt nåt jättebehov av att testa förut eftersom jag ju känt den. Men nu tänkte jag att det kunde vara bra att kolla, men blev för ivrig... Ja men vi får väl vänta in bim tillsammans, det blir spännande! Fast jag har väl inga jätteförhoppningar heller, särskilt inte eftersom jag inte ens vet om det vart nån ägglossning... Men nu ska jag iaf åka till Spanien en vecka så bim-väntan känns ganska uthärdlig!

Använder med testlagrets och gjort i alla år, de känns som de verkligen blir starka när det väl är positivt. Även om jag haft äl när jag ibland missat min stegring med, funkar bäst för mig att testa vid 17-tiden varje dag har jag lärt mig. Jag har väldigt kort tid med positivt. förmodligen bara några timmar. Men nu i måndags kunde hon iaf se att jag hade ägglossat som jag sa i fredags, man såg resterna från blåsan. Häftigt att se! Det var höger sida som släppt denna gången så bör vara vänster nästa månad då. 

Skönt vara bortrest under den värsta väntetiden och tänka på lite annat! Även om det är skitsvårt och man känner efter typ hela tiden :)

• Nykär15
    Anonym (anonymis3ns) skrev 2016-10-05 08:22:39 följande:
    Tack! :)

Okej! Det är så himla svårt att veta och känna, det kan ju lika gärna vara pms liksom. Synd att det inte finns något tydligt tecken. Känner fortfarande nada i brösten, och ska ju ha mens om 2 dagar, om den inte blivit förskjuten av MA osv..

Jag testade med CB digitalt igårkväll, negativt. Vet inte ens varför jag gjorde det?! Som sagt, sist förväntade jag mig inget då det var första försöket och testade positivt med CB digitalt på em Bim -2. Eftersom jag inte, på testen, sett så mycket som tyder på en graviditet, har jag typ redan gett upp denna gången. Jag vet dock att mycket kan hända på en dag i början av en graviditet, men.. nu kommer jag nog vänta in mensen och testa efter Bim om den inte skulle dyka upp! Men kan ju som sagt vara en förskjutning pga MA.

Vet hur det är...jag är en testnarkoman vid BIM men tillåter mig bara en billig sticka om dagen och det på morgonen från BIM-4. Tidigare har jag aldrig fått några synliga test så har ändå minskat mitt testberoende en hel del. Digitalt tar jag först efter BIM för jag vill inte få texten EJ GRAVID då jag totalt bröt ihop med första missfallet när jag såg den texten. Så bara om jag fått plus på stickor och ser en ökning som jag gör digitalt...

Tror du gör rätt i att ta det lite lugnt och vänta på mensen. Men vet ivern och otåligheten, den lugnar sig efter några försök iaf. När man väl satt igång och vill bli gravid så har man ju inget tålamod alls och vill helst det hade skett igår...men efter ett tag och några dåliga erfarenheter så blir man lite mer avtrubbad...både bra och lite sorgligt förstås. 

• Nykär15
    Anonym (anonymis3ns) skrev 2016-10-05 09:10:39 följande:
    Jag borde också köpa billiga stickor(eller sluta testa innan Bim), men man vill så gärna få ett positivt besked. Håller med dig, hellre inget streck än "inte gravid" på digitalt. Var det alltså så du upptäckte ditt första mf?

Jag kommer dock ha svårt att glädjas om/när nästa gång jag blir gravid. För mig innebär inte det längre att jag ska bli mamma. Det förstörde MA:t.

Hur gammal är du btw? Kan vara kul att veta!

Jo första missfallet kände jag att nåt inte stämde, så testade igen en vecka efter BIM och då fick jag ej gravid fast jag hade rätt fina plus på både CB och sticka...så allt raserades. Då hade vi blivit gravida på andra försöket. Sen tog det till försök nr 5 innan vi lyckades igen. Men då hade jag en bra och lugn känsla från start, så kunde ändå njuta rätt bra mot vad jag trodde. Men nu när vi haft detta sena MA:at och sett vårt underbara lilla fina barn vi hade skapat så vet jag inte hur jag kommer reagera om vi lyckas bli gravida igen. Kommer gå på täta UL privat för att stilla min oro tro jag..kommer inte våga slappna av. 

Jag är 39 år..blir 40 i början på nästa så har ju inte så gott om tid. Men läkaren tyckte iaf inte att jag borde vara så orolig då allt ser fint ut nu och jag ägglossar som jag ska. Vi får hoppas hon har rätt!

• Nykär15
    Anonym (LB) skrev 2016-10-05 09:13:06 följande:

Jag har en cb digital ägglossningmätare, ska försöka med den denna gången, för jag har ingen aning om när jag har ägglossning. Ska till gynekologen på måndag och få missfallet konstaterat, en liten del av mig hoppas så klart på under att blödningarna inte är ett missfall, men försöker vara realistisk och har avinstallerat alla apps etc då det kommer slem och koagel också kan det ju inte vara något annat en missfall, tyvärr. Hoppas hoppas verkligen att jag blir gravis snart igen och att det funkar då, vill så gärna ha en trea och börjar känna mig lite gammal...

Jobbigt...men skönt få en undersökning och se vad som händer. 

Hur gammal är du? Vill med så hemskt gärna ha en trea, och ett gemensamt med min kille som ju inte har några barn sen innan. Han är lugnare än mig, han är absolut den finaste som finns. Har ju vart så orolig över att jag kanske aldrig kommer kunna ge han ett barn..men han säger att vi är viktigast och att få uppleva vår kärlek är värt allt och att ett barn kommer om det är menat att bli. 

Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?