• Nykär15

någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?

Tack för tankarna <3 nej, det är tufft...vet knappt själv och mår stundvis väldigt dåligt, andra stunder är jag positiv och mår bättre...upp och ner.

Men rädd för att jag inte kommer må bättre förrän jag iaf har en regelbunden cykel...men kan ju vara då att jag eg kan må helt bra först när vi är gravida igen.

Lär vara en rätt tuff tid framåt men får ta en dag i taget ...

angelikkaj skrev 2016-08-25 17:43:09 följande:

Det ser ju ut som det är dags att gosa till det ju.

Har tänkt på dig men faktiskt inte vågat eller vetat vad man egentligen skriver. Men ni verkar vara redo att sätta igång igen. <3

• Nykär15
    Anonym (L) skrev 2016-08-25 21:50:56 följande:
    Det testet ser bra ut. Hoppas du får tydliga ÄL-signaler
    Jag har inte haft några ÄL-flytningar sista åren, men haft ont några dagar nu och testet ser ju bra ut. Ska testa i em igen och se om det fortfarande är starkt eller om det har gått ner, hoppas på det sistnämnda för då är ÄL över och jag kanske äntligen kan få längta efter BIM.
  • Nykär15

Nej har gjort innan, tokpositiva direkt efter men hela förra veckan svaga så tror nog det var äl.

Men nu är jag på akuten igen, började tokblöda på jobbet...HATAR detta!

Aquilia86 skrev 2016-08-26 10:55:41 följande:

Jag hoppas det är ägglossning. Va det där första testet du gjorde efter missfallet?

För jag började testa redan 6 dagar efter mitt missfall och dom ägglossningstesten blev positiva i mer än en vecka till pga hcg jag hade kvar. Under dom dagarna hade jag också svagt positivt på graviditetstesten.

• Nykär15

Jag tycker ni ska kräva efterkontroll!

8:e ggn jag fick åka in idag...på 4,5 vecka har jag fått två omgångar Cytotec och sen en skrapning förra veckan...nu blir det op igen med kamera nästa vecka då jag akutblödde idag igen...klumpar som knytnävar!

Fostret + moderkaka kom ut efter första omgången tabletter på sjukhuset, tog ca 3 h. Vårt lilla dog i v 12+1 (jag var i 12+6 när vi fick starta det). Vi hade den lilla hos oss, var ett litet barn på 6,2 cm från huvud till rumpa, sen ben o armar på det. Hel o fin <3

Men vet inte hur mycket du ser om det dog v 9 faktiskt.

Men jag har blött upp o ner sen en månad...med 4 riktigt akuta tillfällen så jag fått åka in...

Jag är less på sjukvården att se inte lyssnat! Hade återbesök både måndag + onsdag på de två sjukhus de slussat mig mellan...båda sa det fanns rester men att kroppen NOG löser det. Slutade med blodbad första dagen på jobbet...fy fan.

Stå på er o kräv UL efter 1-2 vecka för att se så allt är ute!

• Nykär15

Ja sjukskriven, innan detta är över kommer jag ha varit sjukskriven 4-5 veckor totalt...skitjobbigt, påbörjar v 4 på måndag som sjukskriven. Vågar knappt gå ut bland folk, vet inte bör störtblödningarna kommer...psykiskt är jag helt slut med och trött pga blodbristen...hb på 95 nu, jobbar liksom i motvind att få upp det då jag hela tiden störtblöder och det sjunker igen...

Jag slåss men möts ändå av orden att det ska lösa sig, denna gången går det bra osv...

Mitt i allt verkar ändå äl varit så min egen blödning borde starta om två veckor, så efter det hoppas jag kunna vara normal igen.

Sjukskriven fram till op, får veta på måndag när den blir...

Anonym (L) skrev 2016-08-26 19:12:27 följande:

Det är ju precis så här det inte får gå till. De förespråkar ju inte skrapning i första hand men att säga att det "nog" löser sig själv är ju katastrof. Alla kan inte heller stå upp för sig själva mot vården. Hoppas verkligen det går bra på operationen nästa vecka. Är du sjukskriven nu?

• Nykär15

Kommer med göra tidiga, och rätt täta. Vill inte gå och hoppas i många veckor i onödan. Nu dog ju vår lilla 2-3 dgr före kub...hade vi gjort det en vecka innan hade vi kanske pustat ut och sen hade den dött ändå...man vet aldrig. Men jag kommer behöva täta kontroller för att våga slappna av lite...

Anonym (Ledsen) skrev 2016-08-27 15:01:46 följande:

Nähä, varken graviditetstest eller äl-test var positiva, så vi får fortsätta hoppas.

Angående diskussionen om tidiga ultraljud så måste ju alla göra vad de själva mår bäst av. Jag kommer garanterat ta ett tidigt ultraljud nästa graviditet för att se om fostret lever. Hade jag gjort det denna gång hade jag fått veta att den var död och inte behövt gå i 7 veckor innan det upptäcktes.

• Nykär15

Tack för att du frågar <3

Ska in på ny op den 9/9...med kamera så de ser att allt blir bra...

Så fortsatt sjukskriven och såklart kan vi inte börja om än...

Äntligen negativa grav.tester däremot...alltid nåt!

angelikkaj skrev 2016-08-31 08:28:58 följande:

Hur går det för dig? Å hur mår du efter allt? Ja hoppas du känner å får det stöd du/ni behöver. <3

• Nykär15

Trött och besviken på sjukvården...op om en vecka igen så bara försöka få upp hb igen.

Positiva är att op blir dagen innan mens så då borde ju allt blöda ut som det ska och en ny fräsch slemhinna byggas upp, hoppas jag hamnar i rätt cykel efter det...

Aquilia86 skrev 2016-08-31 17:30:14 följande:

Vad jobbigt! Hur mår du nu?

• Nykär15

Tusen tack för ditt inlägg <3

Känner igen ditt nick väl med.

Ja precis - hysteroskopi är det jag får göra. Hoppas det är min räddning med...när allt är klart och jag väl får jobba är det ca 2 månader sen jag jobbade...helt galet vad de utsätter en för...hem bara med orden att kroppen NOG fixar det denna gång.

Hoppas äl kommer fort och att det går att bli gravid igen...närmar mig ju 40 så varje dag som jag förlorar känns hemsk...

happylife skrev 2016-09-02 10:58:05 följande:

Hej! Var bara tvungen att skriva till dig när jag såg dina inlägg här i tråden!

Fy f vad du har fått stå ut! Likar lite min historia så blev extra tagen, tror vi hängt i samma BIM trådar också för känner igen ditt nick.

Den kamera underökningen/operationen var min räddning och slutet på min helvetesresa med moderkaksrester som satt fast. Efter det var min kropp på banan igen. Tror äl kom ca två veckor efter hysteroskopin som den kallas för.

Jag var sjukskriven i 3 månader pga fysiska och psykiska besvär.

Vi förlorade våra tvillingdöttrar i vecka 17, dom föddes på Huddinge Sjukhus i Mars <3

Kram och hoppas du snart får vara gravid igen!

• Nykär15

Beklagar sååå er förlust <3

happylife skrev 2016-09-02 10:58:05 följande:

Hej! Var bara tvungen att skriva till dig när jag såg dina inlägg här i tråden!

Fy f vad du har fått stå ut! Likar lite min historia så blev extra tagen, tror vi hängt i samma BIM trådar också för känner igen ditt nick.

Den kamera underökningen/operationen var min räddning och slutet på min helvetesresa med moderkaksrester som satt fast. Efter det var min kropp på banan igen. Tror äl kom ca två veckor efter hysteroskopin som den kallas för.

Jag var sjukskriven i 3 månader pga fysiska och psykiska besvär.

Vi förlorade våra tvillingdöttrar i vecka 17, dom föddes på Huddinge Sjukhus i Mars <3

Kram och hoppas du snart får vara gravid igen!

Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?