• Nykär15

någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?

ohanna skrev 2016-06-20 14:27:21 följande:
    Gud så härligt! När man väl sett hjärtat slå är väl risken för missfall väldigt mycket lägre? Mitt första delmål är att ta sig förbi vecka 5+2 som är där jag fick mf sist, sedan har vi ett tidigt ultraljud inbokat i vecka 8+2!

Ja risken minskar ju betydligt då eftersom det är första stora grejen man vill se kommer igång. Men sen ska ju moderkakan ta över att ge all näring och det är ju inte helt klart förrän framåt v 12, därför det sägs att risken minskar mest efter den veckan. Så det blir nästa delmål, vi har ju KUB vilket känns skönt runt den veckan.

När har du ditt UL då? Vilken vecka är du i nu?

• Nykär15

Tack alla! Känns fantastiskt, och genast mer verkligt! Något lever ju faktiskt därinne <3

• Nykär15
    halfmoon skrev 2016-06-29 11:11:18 följande:

Hej tjejer!

Hur går det för er?

Vi har vårt ultraljud imorgon i v 9+0. Har varit hyfsat lugn (för att vara mig) fram till nu. Nu börjar stora nojan och jag är skiträdd att vårt lilla embryo dött/inte växt som det ska. :S

Åh skönt det är dags för ul äntligen! 

Jag mår rätt ok, känns nästan som jag mår för bra just nu...får ju slängar av illamående och har avsmak för mat osv..men tycker brösten är mindre ömma osv...men hoppas ändå att allt står väl till där inne Hjärta

Jag är i v 9+0 idag så vi ligger väldigt lika Glad har KUB som nästa milstolpe, tar blodprovet nästa fredag och sen är UL först 25/7..känns som en evighet dit...

• Nykär15
    halfmoon skrev 2016-06-29 13:14:21 följande:
    Så skönt att allt såg bra ut! Hatar när de blir tysta och bara stirrar på skärmen! Vi har tid på morgonen så pinan blir inte så lång. Men vi får köra bil 2,5 timme för att ta oss till kliniken så det lär va nervöst.

Allt såg ju bra ut när vi kollade i 6+5 men det känns som en evighet sedan nu.

Jag har mått illa till och från vilket stundtals varit lite jobbigt. Tappar då matlusten vilket leder till att jag blir mer illamående. Känns rätt ok så länge som jag håller mig mätt. Är också rätt trött och får inte mycket gjort. Hade helst legat på soffan/sängen dagarna igenom. :) Har varit lite i obalans i magen också och svullnar ibland upp som en ballong.

Känner också att det drar lite i magen men det är till och från.
    Håller tummarna för dig idag Hjärta
  • Nykär15
    halfmoon skrev 2016-06-30 16:51:51 följande:

Tack för alla tummar! Allt gick bra idag. Lilla klumpen hade växt till 23,4 mm och hjärtat slog fortfarande. Tre veckors väntan till v 12+0 nu, vill bara snabbspola!

Åh vad härligt! Nu kan du pusta ut ett tag! Jag har mitt KUB 25/7...känns verkligen som en evighet dit...och mår just nu bättre och har mindre ömma bröst så ist för att njuta av det så nojjar jag ju mig. Känns ju längesen man såg liten böna nu...
  • Nykär15
    Vanilla ice queen skrev 2016-07-01 09:12:49 följande:
    Hade samma brösten och illamåendet kunde göra uppehåll i två-tre dygn och sen kom det tillbaka. Vi var fler i gravidgruppfn på FB som hade så och toknojjade. Men verkar som det är rätt normalt.
    Åh skönt höra! Minns inte riktigt hur det var med mina första...ska gå hem och kolla i dagböckerna jag skrev då...kanske var samma. Man glömmer fort. Glad
  • Nykär15
    halfmoon skrev 2016-07-14 17:59:56 följande:

Går in i v 12 (11+0) idag och fick se plutten vinka senast i måndags. Första spyan kom igår (lagom tills jag började tro att illamåendet försvunnit). Är fortfarande nervös och rädd för att det ska skita sig. Vi har ett privat ultraljud inbokat v. 13. Hoppas jag kan slappna av lite mer efter det.

När har oron släppt lite för er som gått lite längre? Tänker att lite oro alltid finns kvar, men min är fortfarande på nivån att jag googlar missfallsstatistik varje dag.

Vad skönt höra!

Själv har jag inte sett liten sen v 7+5 så är nojjig nu inför att KUB närmar sig...10 dagar kvar nu. Är i v 11+2 idag så skiljer ju bara en dag på oss. 

Jag har beställt en doppler så jag kan lyssna på bäbisen framöver, den kommer nog om ett par veckor och än kan det ju ändå vara lite tidigt att använda den. Hade en i förra graviditeten från v 17, den gjorde att man lätt lugnade sig om man inte hade känt sparkar på nån dag eller två. 

Sen blir det som Vanilla ice skriver, det blir succesivt lugnare för varje milstolpe man passerar, RUL är ju väldigt skönt komma förbi och sen när man vet att det börjar gå att rädda ett för tidigt barn så slappnar man av mer rejält. 

• Nykär15

Inte orkat uppdatera...men för 9 dgr sen var vi på kub, vår lilla hade dött ett par dgr innan bara...jorden försvann under våra fötter. Fick föda den lilla på sjukhuset dagen efter. Väldigt fin personal och vi valde att ha en stund att säga farväl med vår fina lilla.

Blöder fortfarande och vill bara att det tar slut så vi kan börja om...

• Nykär15

Tack alla <3

De kunde inte se något märkbart fel, allt såg normalt ut...känns så onödigt. Men något var ju ändå fel eftersom hjärtat slutade slå. Började ju känna mig trygg, förbi 12+0....hade känt bättre på nåt sätt om det hände tidigare...nu blev det som en käftsmäll, som att någon hånade oss som började känna oss trygga...

• Nykär15

Nu har två veckors blödning sen jag födde ut den lilla äntligen övergått till bruna flytningar. Grav.testen går neråt men ger fortfarande utslag. Känner att något händer runt äggstockarna, hoppas ÄL blir snart...

Svar på tråden någon mer som nyligen fått missfall/MA och vill följas åt till ny graviditet?