halfmoon skrev 2016-07-14 17:59:56 följande:
Går in i v 12 (11+0) idag och fick se plutten vinka senast i måndags. Första spyan kom igår (lagom tills jag började tro att illamåendet försvunnit). Är fortfarande nervös och rädd för att det ska skita sig. Vi har ett privat ultraljud inbokat v. 13. Hoppas jag kan slappna av lite mer efter det.
När har oron släppt lite för er som gått lite längre? Tänker att lite oro alltid finns kvar, men min är fortfarande på nivån att jag googlar missfallsstatistik varje dag.
Vad skönt höra!
Själv har jag inte sett liten sen v 7+5 så är nojjig nu inför att KUB närmar sig...10 dagar kvar nu. Är i v 11+2 idag så skiljer ju bara en dag på oss.
Jag har beställt en doppler så jag kan lyssna på bäbisen framöver, den kommer nog om ett par veckor och än kan det ju ändå vara lite tidigt att använda den. Hade en i förra graviditeten från v 17, den gjorde att man lätt lugnade sig om man inte hade känt sparkar på nån dag eller två.
Sen blir det som Vanilla ice skriver, det blir succesivt lugnare för varje milstolpe man passerar, RUL är ju väldigt skönt komma förbi och sen när man vet att det börjar gå att rädda ett för tidigt barn så slappnar man av mer rejält.