• johjen

Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015

Danisen, har också tänkt att gå över till ersättning om Adam inte vill amma längre, vilket verkar otroligt just nu! Har som villsågärna tänkt att amma i ca 1 år om Adam vill det men att successivt fasa ut amningen. Ammar ju mindre idag än vad jag gjorde för en månad sedan. Jag funderar bara på hur man ska få dem att somna utan bröstet?

Kram

• johjen

Ja jag funderade på att köpa den boken sist Adam sov dåligt så ska nog göra slag i saken! I kväll ammade jag honom tills han blev trött men inte somnade och la ner honom i sängen men var nog för snabb på att gå ut ur rummet. Tänker a

• johjen

Tänker att om hag är kvar i rummet så vill han till bröstet men ska testa att vagga och sjunga för honom. Har försökt vagga/sjunga för honom bör han vaknat på natten men han blir bara arg då.. Som sagt, ska beställa boken nu!

Kram och förhoppningsvis god natt!

• johjen

Hej!

Ja kanske är det förkylning på gång för Lovisa? Eller tänder? Har hon fått några ännu?

Adam somnade vid 20:30 och vaknade sedan runt midnatt och då höll jag mig vaken under hela amningen för att vi inte skulle väcka varandra senare. Efter 10 min sov han igen och la över honom i hans säng. Han vaknade till några ggr under natten men behövde aldrig ammas igen. Tror jag fått minst ett 4 timmars pass! Ammade nu kl 7 och Adam ligger kvar i sängen och mornar sig medan jag fixar frukost. Snart dags att åka iväg till mamma barn gympan!

Hoppas ni alla får en bra dag!

Kram

• johjen
    villsågärna38 skrev 2015-05-07 09:14:08 följande:

Kan vara framtänderna uppe som spökar men känns inget ännu. De första två fick hon på sin femmånadersdag så det var ett tag sen

Nu imorse ville hon inte åka vagn heller. Gallskrek! Så vi vände och tog bilen ist. Då somnade hon med en gång. Så hoppas inte det är ett öra som gör ont. Nåväl, dagen får utvisa. Lite snorig nu också.

Va skönt att du fick sova längre pass i natt. Hoppas ni får en bra dag idag!! Och ha så kul på gympan! Kram

Ojojoj.. Vilken träningsvärk jag kommer att ha imorgo! Uppvärmningen var 100 armhävningar och sen gick det i rasande tempo! Imorgon blir det dessutom babysim men det kanske är bra för min stela kropp.

Hur verkar Lovisa så här på dagen?

Kram
  • johjen

Idag för ett år sedan gjorde vi RUL och fick veta att vi väntade en liten pojke! Nu ligger han här bredvid mig och är snart 7 månader. Vilken lycka! Tänk vad bra det blev och hur fort tiden går!

Kram på er!

• johjen
    Bell13 skrev 2015-05-08 08:34:40 följande:

Tycker själv att det är magiskt när jag ser på honom. Den 17 april förra året fick vi vårt andra missfall och just det missfallet kom att bli det värsta och svåraste jag nånsin gått igenom i hela mitt liv. Nästan ett år senare föddes Douglas och det känns lite overkligt men lyckan är ju helt enorm.

<3
  • johjen

Adam var så duktig på babysimmet idag! Lugn, nyfiken och snäll! Så lätt att ha med och verkar gilla vatten! Detta hade jag verkligen inte trott för några månader sedan och peppar, peppar, så är han väldigt lätt att ha att göra med just nu. Min fina lille pojk!

Hur har ni andra det idag? Händer det något kul i helgen?

Kram

• johjen
    Danisen skrev 2015-05-08 16:06:42 följande:

Vilka fina tips jag har fått. Tar till mig varenda en. Ni är fantastiskta <3

Jag har dock inte tid att svara på de än. Ska ha dop imorgon så haft häcken full, verkligen! Och lär ha till söndag kväll... phu!!

Stoooor kram

Lycka till! Kommer säkert gå jättebra!

Kram
  • johjen
    Bell13 skrev 2015-05-09 08:03:10 följande:

Övandet i vagnen har gett resultat, igår gick vi på en 1,5 h promenad och i torsdags somnade han själv i vagnen och det gjorde han även igår.

Det är dock nåt på gång för han är ganska strulig när han ska sova hemma. Han har svårt att komma till ro och han bara sliter i bröstet eller spottar ut nappen och skriker.

Enligt wonderweeks är det hans första utvecklingsfas om 6 dagar men jag tänker att det kanske kan börja lite tidigare för vissa barn.

Han äter annars mer dagtid och kvällstid de senaste dagarna och det gör att han bara äter en gång på natten kl 02.00 och sedan vid 06.00 vilket inte gör mig så mycket även om det spänner en del i brösten då.

Vi har det väldigt bra och jag lär känna honom mer för varje dag. Nästa vecka ska vi börja träna i vår babybjörn, han har ett stort närhetsbehov.

Härligt att det går bättre och bättre! Mysigt det låter.

Kram på er!
Svar på tråden Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015