• johjen

Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015

Adam forsätter och vara exemplarisk! Igår testade vi om sambon kunde lägga Adam efter kvällsgröten och efter lite missnöje från Adams sida så somnade han lugnt i sin egen säng ca kl 21, något senare än vanligt. Och sov till 5:30! Ammade då ca 30 min och somnade om och sov till 8:45! Jag fick sova från 23 till 5:30 och sen till 8:45 så jag är väldigt nöjd!

Kram

• johjen
    villsågärna38 skrev 2015-05-11 12:46:57 följande:

Hur mår ni tjejer? Hoppas solen skiner på er alla. Här är det fantastiskt idag. Känns nästan som sommar och körsbärsträden blommar!

Själv har jag haft barnfri förmiddag. Lovisa har varit med sin farmor och farfar och jag har varit hos frisören. Var borta i fyra timmar och det gick hur bra som helst Ammar ju morgon, middag, kväll numera (och på natten såklart) och hon äter bra med annan mat så det funkar jättebra att vara borta några timmar. Ett par timmar till hade också gått utan att pumpa ut tror jag. Även det gick superbra så blev hon jätteglad då jag kom hem igen. Började först gråta då hon hörde min röst (hade inte gråtit alls då jag var iväg) och sen skratta och gosa Ammade sen i 20 minuter och då somnade hon vid bröstet (händer sällan dagtid numera) Man riktigt såg hur hon mös. Lilla snuttan!! Så nu sitter jag i soffan ett tag så hon får ladda lite närhet

Ha en bra dag!

Kram

Vi mår bra! Varit i Gbg i em/kväll och ätit en tidig middag med tjejerna och Adam skötte sig fint! Sambon kunde inte ha honom för han var tvungen att jobba och skönt då att han är ganska så lätt att ha med nuförtiden så man inte behöver missa saker. Lite gröt och byte till pjamas och sen somnade han i bilen på väg hem..

Härligt med frissan och att det gick så bra ned Lovisas barnvakt! Kul också att hon sitter och snart börjar krypa. . Här håller Adam på och vänder sig för fullt och vi är ju vana att lägga honom på rygg eller mage och så ligger han där men nu får man kolla honom hela tiden för man vet aldrig vad han tar vägen. Tycker att han börjar sitta bättre och bättre i barnstolen och kan även sitta en kort liten stund framåtlutad och leka tex med något på min tröja när jag sitter framför honom. På fredag ska vi till bvc för att väga och mäta igen och även följa upp 6 månaders kontrollen. Känns ändå som det går framåt!

Kram och god natt!
  • johjen

Skönt att dopet gick bra Danisen! Blev det mycket intryck för Maja? Hur gammal är Maja nu och när ska sseparationsfasen börja? Adam är inte så känslig ännu och idag ska min mamma passa honom medan jag är hos frissan. Dock kommer hon vara med honom i närheten av salongen och hoppas han sover en del av tiden.

Mysigt med kusinbesök Irma! Hur gammal är din brorsdotter?

Villsågärna, skönt att Lovisa också verkar vara en en behaglig fas! Vi får se hur länge det håller! Som sagt, ska till frissan idag oxh mamma passar honom då en stund och vi får se hur det går..

I natt sov Adam från 20:30 till 7:30!! Helt otroligt! Känner mig utvilad på ett helt annat sätt idag och detta får gärna pågå ett tag till!

Kramar

• johjen
    villsågärna38 skrev 2015-05-13 11:11:07 följande:

Vilken dröm!! Jag vill också soooova Känner mig helt låg idag. Tur maken har halvdag. Ha en fin dag och njut av piggheten Och hoppas du blir superfin i håret och att allt går bra (gör det säkert). Kram

Tack! Nästa gång är det din tur att få sova. Vilken natt du haft, puh! Styrkekramar till dig och skönt att din man har halvdag.
  • johjen
    Irma01 skrev 2015-05-13 15:10:14 följande:

Johjen, kusinen är nästan 1 år äldre, hon är född 27 sept 2013 och Victor är född 7 sept.

Hon var så söt och snäll mot Victor. Jättekul att de kan träffas på detta sätt då de är så nära i ålder. Hans andra kusiner är 22 och 19...

Vad underbart att Adam är så harmonisk just nu.

Kram!!

Mysigt att ha en kusin i så nära ålder! Adam har en kusin som är 1,5 år äldre och tror de får kul ihop om några år.

Kram
  • johjen
    villsågärna38 skrev 2015-05-13 19:56:12 följande:

Trevlig helg på er tjejer!! Nu sover Lovisa och maken lägger hennes syster. Jag ska ta ett glas vin och resterna av helgens fiskdamm Kramar

Det var du verkligen värd! Hoppas du fick en ok natt!

Kram
  • johjen

Oj vad många som hade skrivit sedan jag läste sist! Hinner inte kommentera er alla då jag är på väg till stallet och ska ut och rida i den soliga förmiddagen!

Kram på er!

• johjen

Glader. Kul att höra från dig!

Lelle, låter så tufft för dig.. Tycker både Irma och och Villsågärna gett bra råd. Viktigt att hitta något som funkar för er.

Själv har jag varit ute och ridit på förmiddagen, vid red ner till havet och plaskade. Så mysigt! Just nu vilar Adam och jag, Adam sover redan och sambon och hunden är ute och springer. Senare idag kommer några vänner hit på middag och imorgon blir det vägning och mätning på bvc innan vi ska träffa Adams kusiner. Igår kväll såg jag ett avsnitt av en tvserie som handlade om par som fick barn, tror man fått följa dem som grupp i serien och kände en längtan efter syskon till Adam! Helt sjukt trodde aldrig jag skulle känna så och det jag minns från förlossningen och första tiden var att jag aldrig mer ville gå igenom detta. Konstigt hur kropp och knopp glömmer! Jag kan tänka mig försöka bli gravid om ett år ca, vi har ju ett embryo i frysen som vi kan sätta in när vi vill, och tills dess gått ner de 8 kg som jag har kvar men framförallt stärka kroppen så den klarar av en graviditet och en förlossning till.. I sådana fall kommer jag vara 40 när jag blir gravid och 41 när barnet föds och Adam ca 2,5 år. Jaja vi får väl se men ändå helt galet att jag ens funderar på det..

Kram

• johjen
    lelle75 skrev 2015-05-15 09:08:12 följande:

Ni som inte byter blöja på natten. Vilken nattblöja kör ni och vilken tycker ni är bäst?

Pampers baby dry funkar fint för oss! Vi har nästan aldrig bytit blöja på natten.
Svar på tråden Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015