• johjen

Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015

God förmiddag! Hur är det med alla idag? Vi mår ok. Adam vaknade kl 03 och kl 07:15 så helt ok. Känner mig typ bakis idag och måste bero på senaste tidens dålig sömn. Hoppas nu på en bättre period!

Måste tipsa om en smoothie som jag precis gjorde till Adam efter recept i en barnmatsbok. Adam fullkomligt älskade den! För 1-2 portioner, 1 dl blåbär, 1 dl kokosgrädde, 1 matsked grädde (hade jag ej hemma så hoppade de) och en halv avokado. Mixa allt och jag serverade med sked men i boken står det att man ska servera i glas eller mugg. Gott och nyttigt!

Ha en fin dag alla!

Kram

• johjen
    Bell13 skrev 2015-05-25 19:15:52 följande:

Idag är Douglas 6 v och har fått rotavaccin, fick era barn biverkningar?

Tycker att han kräkts lite mer än vanligt men that's it. Nu ligger han och sover och det är lite ovanligt, han somnar sällan före 19.30 och nu har han sovit sedan 17.30

Adam fick ingen direkt biverkning av rota, kanske lite mer sprutt på magen. Hur verkar han nu?
  • johjen
    Bell13 skrev 2015-05-26 06:41:33 följande:

Bajsade mer vattnigt igår kväll men annars ingenting. Sov bra inatt och åt som han brukar. Jätteskönt för jag var lite orolig.

Så bra!
  • johjen
    villsågärna38 skrev 2015-05-26 17:56:11 följande:

Och så vet vi att Lovisa kan klättra uppför trappan. Tog sig precis upp på andra trappsteget själv. 7,5 månader!! Jisses! Går fort här nu. Gulp!! Nu bara måste grinden upp även lägst ner i vår trappa. Tur jag har gåstolen och Baby björnen. Hade aldrig blivit nån middag lagad här när jag är ensam med barnen annars...

Ojojoj vad hon kan den lilla tjejen!

Adam satt två sekunder själv igår, innan han trillade snett framåt. Tänk att det kan vara så olika! Snackar dock mycket och högt mest hela tiden. Som vår Bvc-sköterska sa, han har ju två pratglada föräldrar att brås på..

Kram
  • johjen
    Irma01 skrev 2015-05-27 08:34:08 följande:

Oj! Du lär inte få en lugn sekund nu

Victor rullar runt som en tok nu och ålar sig lite, han är nog på väg att snart krypa tror vi. Han har börjat lyfta magen och stå på alla fyra men har inte kommit på hur man går framåt än! Snackar hur mycket som helst (Johjen, vi verkar ha något gemensamt )

Tänkte ta fram lekhagen i helgen, kan nog behövas snart när jag t.e släpper ut valpen på tomten.

Rätt häftigt att se hur snabbt det går nu med utvecklingen

Kram på er!

Ja shit vad han snackar! Från det att han vaknar tills han somnar. Enda gången har är tyst är när jag sjunger eller sätter på musik.
  • johjen

Ni som ger smörgåsar till era barn, vilket bröd använder ni? Pålägg? Vanligt bregott för salt? Har inte gett Adam några mackor än men hög tid och testa! Burkmat som smakar något? Dags och testa även det..

• johjen

Ny fas säger du villsågärna? Veckans nätter har varit full av nya tänder och en förkylning så har inte blivit så mycket sömn för mig. Känns som jag är med i en film i slow motion alternativ är full och bakis på samma gång. När jag lagade mat förut svartnade det för ögonen och känner hur det gungar under fötterna. Vi har försökt att sambon ska ta Adam på natten men nu när han blev förkyld vill han bara ha tutte. Hade tänkt sluta nattamma men inte läge nu. Klarar det inte varken psykiskt eller fysiskt känner jag. För att hålla mig upp blir det mycket kolhydrater, kaffe och socker vilket inte gör underverk med vikten direkt!

• johjen
    villsågärna38 skrev 2015-05-28 21:12:43 följande:

Uj, va jobbigt!! Stackars dig. Så var min vinter till och från är barnen var sjuka så förståe precis. Man är så trött att man inte fungerar. Fy, fy va jobbigt!! Lider med dig! Käkade också mkt kolhydrater och drack tonvis med kaffe. Mitt bästa tips är att ligga lite lågt med kaffet på morgonen och så sova med honom på fm och sen dricka espresso gör att orka resten av dan. Lovisa somnade i vagnen el bilen på morgonen då jag lämnade vid 8.30/9 och sen fick jag sova lite ostört. Eller testa ge napp igen kanske? På dagen först för att se om det funkar. Är väldigt glad att Lovisa tar den nu så jag inte behöver vara en snutte på samma sätt. Hoppas du får sova i natt vännen!! Jag håller tummarna för dig. Och snåla inte med Alvedon!! Tänderna och förkylning kan göra ont. T ex ont i halsen och tänder kan de ju känna även då de syns. Märker du att han sover bättre med alvedon och inte behöver tröstäta så har han ju ont. Ge utan att berätta för sambon om det behövs. Adam tar inte skada av någon enstaka alvedon Kram

Gav honom alvedon utan att säga något förut. Ingen idé att ta den diskussionen kände jag. Har märkt att sambon och jag går i klinch när jag är subtilt gnällig och tar på mig offerkoftan och vill lufta saker utan bättre att jag går till handling och ger raka besked. Tex så sa jag förut att jag är väldigt trött så det vore bra om han kunde åka lite senare till jobbet imorgon och ta Adam några timmar på morgonen så jag fick sova. Inga problem!

Tyvärr funkar det inte med napp fortfarande, testade häromdagen. Han leker med den, inget mer.

Kram
  • johjen
    villsågärna38 skrev 2015-05-28 22:39:45 följande:

Förstår precis! Man förstår vad kvinnlig list innebär när man fått barn Jättebra att du sa vad du behövde. Män funkar ju ofta så. Mer inriktade på handling. Jag pratar av mig med en väninna eller syster då jag behöver "älta" lite. Funkar inte alltid för maken att vara kurator Hoppas ni får sova nu!! Stora kramar vännen

Tack! Tror jag fick sova ett 4 h pass i natt, svårt att veta när allt är i en dimma, men garanterat fick jag sova mellan 06.30 -09 då sambon tog Adam. Nu har Adam precis somnat för förmiddagen och jag ska lägga mig en sväng igen. Inget kaffe till frukosten så hoppas kunna få någon timme sömn till.

Hur mår du och flickorna idag?

Kram
Svar på tråden Vi som fått barn efter IVF/ÄD 2014/2015